FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een ontplofing.......
Brand aan boord........

plaats?, naam van het schip?, oorzaak?

De foto’s
fl1.jpg

een tip.....
een geluid.....

[stream:dd4e2456ea]http://avanimation.avsupport.com/sound/Missile.wav[/stream:dd4e2456ea]

steffe

Inkoppertje (?)
HMS Sheffield:
HMS Sheffield (D 8 0) was the second Royal Navy ship to bear the name Sheffield, after the city of Sheffield in Yorkshire. She was a Type 42 Guided Missile Destroyer laid down by Vickers Shipbuilding and Engineering at Barrow-in-Furness on 15 January 1970, launched on 10 June 1971 and commissioned on 16 February 1975.

The ship was part of the Task Force sent to the Falkland Islands during the Falklands War. She was struck by an Exocet cruise missile fired by a French-made Dassault Super Étendard belonging to the Argentine Navy on 4 May 1982 and finally scuttled on the 10 May 1982.

(Hoewel ik nu ga twijfelen:
sheffield.jpg

Deze is geraakt in de midscheeps.)

Maw: hoogst waarschijnlijk fout.

Het geluid is overigens uitgeschakeld. Ikzelf was er ook niet zo van gecharmeerd ;)

Wim

wimg

goed geraden

exo1.jpg

(ik al maar alle moeite doen een een mooi geluid te vinden als tip....)

maar...
slechts een halve bank vooruit....

naam van het schip is ok
maar de foto.....
de Sheffield is geraakt aan de achterzijde...
maar....
besluit: het volgende plaatje is voor jou

getekend,
triestige (stille) steffe

haha kiom op wim.. heb zin om mee te doen.. zit al steeds met me hand op die F5 knop :)

Met reconstructie zit je goed, met de naam zit je fout.

Als je goed kijkt zie je dat haar neus heel anders is.

Wim

Ik heb op plaatjes-google gezocht op de hms sheffield en toen kreeg ik deze. door de foto ging ik ook twijfelen, maar de naam en beschrijving waren juist volgens Steffe.

Heb nog even verder gegoogled:
Mijn plaatje van de HMS Sheffield is juist.
De opgave foto is NIET de HMS Sheffield

Hierbij verklaar ik MIJN opgave voor NIET geplaatst en gaan we verder met de foto van Steffe.

(Mits Steffe niet weet welk schip hij geplaatst heeft natuurlijk ;) dan gaan we verder met mijn foto.)

Wim

Ik zit ook nog steeds te kijken. De Sheffield werd midscheeps geraakt, had 20 doden te betreuren en is gezonken. Eerst maar weer eens verder lezen bij de HMS Juno (F52).

Uiteraard wel gewoon doorgaan met het nieuwe plaatje.

@ wimg: jij speelt vals dacht i ook mee te doen kom je met zoiets :D
is het een reconstructie van de argonaut 1?
Lacomme's boat?
of mischien the hunley?
ik heb geen idee verder eigenlijk..

Nieuwe plaatje: weird, opeens krijg ik de naam hms. Holland in mijn hoofd... alleen die is geloof ik van rond 1900... :S

Corrien zei:
Ik zit ook nog steeds te kijken. De Sheffield werd midscheeps geraakt, had 20 doden te betreuren en is gezonken. Eerst maar weer eens verder lezen bij de HMS Juno (F52).

Uiteraard wel gewoon doorgaan met het nieuwe plaatje.

DE HMS Juno lijkt er ook niet op. Nu wordt het leuk niemand weet nu welk schip het wel is
icon_neutral.gif

en het plaatje met het getroffen schip (achterdeks) ...stond bij de beschrijving van de sheffield....
ik zal de zaak ook nog eens nazien....

steffe

Eerst bono even beantwoorden:

nee, nee, nee en nee. ;)

Dat van de Sheffield ben ik ook nog aan het zoeken.
De Sheffield is inderdaad in de midscheeps geraakt, en de opgave is dus NIET de Sheffield (heb ik inmiddels op meerdere sites zo gevonden.)

Wim

De onderzeeër van wimg heeft volgens mij geen naam. Ik vond deze info over het bouwsel:

‘Building the Impossible’ – Submarine
Clients: BBC TV & The Discovery Channel

The aim of this program was to emulate the work of Dutch inventor Cornelius Drebbel for King James I in the early 1620’s by constructing an operational submarine using, as far as practicable, authentic seventeenth century boat building technologies, methods and materials. For the design of the evolving sub, Expedition did intensive design and analysis, and 3D visualisations and models for all the key components. This included pressure and stress calculations for an operational depth of 7m, buoyancy and stability analysis, buoyancy tank systems and pipework, test sequences and evaluation, safety protocols and much more….....
What the papers said…..:
“An extraordinarily beautiful wooden construction that really ought to be in Tate Modern” (The Guardian)
“They create and object of immense beauty, such as a wooden porpoise” (The Times)
“Like a mixture of Jules Verne and Heath Robinson”
“It’s crackers, but curiously that only makes this more interesting”

Verder met het achterdeks brandende oorlogsschip.

hoi pap

ik heb die duikboot in het museum in den helder gezien
die heet drebbel

geoffrey :bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back