Forumwerkschependag 25-05-2006: Nieuwegein!

ik ben eens voorzichting aan het polsen hoe men bij ons op de club staat tegenover dit evenement.

we varen wel op 35/40/ vanalles (ja hoor... schiet maar) en zelfs alle 40 frequenties komen niet altijd overeen tussen Belgie en Nederland.

zou er plaats zijn voor enkele Belgen hier, indien zo... met hoeveel kunnen/mogen we komen? Daar ik nog nooit geweest ben weet ik niet echt hoe dit verloopt. Zijn er tijden en 'showmomenten' op voorhand afgesproken?

Ik denk dat het zeker maar een dagtrip zou worden.

Patrick

perk zei:
zou er plaats zijn voor enkele Belgen hier, indien zo... met hoeveel kunnen/mogen we komen?
Patric,

Belgen, Duitsers, Engelsen, (en de rest...) iedereen is welkom!
o.a. Raf is een trouwe bezoeker van de werkschependagen en zo zijn er nog meer.

Er zijn naar ik weet geen vaste blokken voor demo's en dergelijke. Varen wordt meestal ter plekke geregeld door een bord met frequenties, waar je op tijdblokken op je eigen frequentie in kunt schrijven.

Dat jullie allerlei niet-Nederlandse frequenties hebben is meestal geen probleem; er zijn ook Nederlanders die daar wel eens gebruik van maken :wink:

Met ander woorden: welkom!

Ikzelf zal proberen m'n Duhnen vaarklaar te hebben.

Wim

Als ik alles zo weer lees belooft het weer een mooie en gezellige modelbouwdag te worden!!
Hoe meer zielen hoe meer vreugd,
en als ik het zo lees komen er een hoop 'zielen' :lol:

ciao,
Ronald

hallo

tot mijn spijt moet ik melden dat ik niet op de werkschepen dag aanwezig kan zijn

we hebben namelijk in braschaat op het militaire domein in samen hang met scholen en de opendeur dagen daar een driedaagse tentoonstelling demo dagen

groeten raf

beste mensen

kan iemand een plattegrond tonen hoe je in ijsselstein bij het
vaarwater komt voor mij en misschien ook anderen is dit nog
nieuw.en onbekend.

allemaal hartelijk dank

m. vr. gr jan

Hallo Jan als je daar de wsd mee bedoeld moet je niet naar ijsselstein !!maar naar Nieuwegein en dan richting Vreeswijk :P :P

Jan,

v. Gent heeft gelijk, wij varen nooit in IJsselstein maar in Nieuwegein, en in dit geval zelfs op de museumwerf, ik zal tzt wel een plattegrondje en / of routebeschrijving plaatsen.

Tom Boere

Hallo modelbouw collega's,

Dit jaar kom ik zeker eens een kijkje nemen samen met m'n broer en vader (ook gepassioneerde modelbotenbouwers) helaas zal ik dit jaar nog geen schepen kunnen meebrengen :cry: . Het zal kriebelen als ik die varende modelen aanschouw maar geduld is nu eenmaal de moeder van onze porseleinen modelbouwkast . (ik ben zo vrij geweest het spreekwoord even om te buigen naar het modelbouwersdialect)
Echter volgend jaar als de afstand een beetje meevalt wil ik proberen om mijn landingsvaartuig die in aanbouw is mee te brengen. (veronderstellend dat dit soort schepen ook onder de categorie werkschepen valt)

groeten lucky.

Lucky :oops:
Volgend jaar zullen we de afstand kleiner houden. :roll:
Komen met een paarhonderd man naar je huis :P
Hoef jij ook niet te SJOUWEN :idea:

Ik heb in ieder geval een positied bericht aangaande de Seabex One.
Deze is op het moment zwaar in de revisie en zal te water gelaten worden op 25-05. :D

ik hoop mijn schip nog af te krijgen voor die datum. wordt krap (in ieder geval vaarbaar te krijgen)

zit nogal krap bij kas helaas :( (sponsors :lol:???)

Cheeta zei:
ik hoop mijn schip nog af te krijgen voor die datum. wordt krap (in ieder geval vaarbaar te krijgen)
Ik zit met hetzelfde: ik mag niet binnen schilderen (m'n vrouw vind dat dat stinkt 8O :wink: ) en m'n schuurtje is onverwarmd. Ik hoop dus maar dat het snel weer warmer wordt, zodat ik m'n Duhnen kan schilderen.
Bediening van de roeren zit er in, maar erg veel verder kan ik nu niet, want om de opbouw te maken moet het dek er eigenlijk op zitten, en voordat het dek er op gaat wil ik de binnenkant graag gelakt hebben.

Dus maar hopen dat er geen elf-steden tocht komt :wink:

Wim

hallo

ik zal er ook zijn
voor de eerste keer
ik hoop mijn vrachtschip op stoom mee te kunnen nemen

WEET IEMAND WELKE KANALEN NOG VRIJ ZIJN?
is er een lijst waarop staat wie met welk kanaal vaart?

mvg

dennis van der vos

Dan moet je evn terugkijken in dit draadje, helemaal vooraan staat volgens mij een lijstje en als er meerdere personen op hetzelfde kanaal zitten dan wordt het stuivertje, of in dit geval knijpertje wisselen.

Hallo Dennis,

Man bijna een thuis wedstrijd :lol: :lol: , wat betreft de frequenties, er zullen wellicht mensen zijn met dubbele kanalen, hier een lijst gaan opzetten heeft weinig zin, wij zorgen ervoor dat er een bord staat met per kanaal een knijper, op het moment dat je je zender wil aanzetten ben je " verplicht " om jouw knijper te hebben, zo weet je dat als iemand met hetzelfde kanaal dat ook wil geen knijper meer ziet en dus weet dat het kanaal al in gebruik is, en dus zijn zender uit moet laten..

Met onderling overleg wie er wanneer vaart komt het meestal wel goed.

Tom Boere

Hallo,

Daar ik lid ben van een club zou ik willen vragen of het toegestaan is, of dat de eventuele geinterresseerde leden van mijn club ook mogen deelnemen aan de werkschependag, mits natuurlijk de kanalen door te geven aan de inrichters van de werkschependag.

groeten lucky.

Luckery,

Iedereen maar dan ook iedereen is welkom, er zijn een paar randvoorwaarden;

- je hebt interesse in werkschepen ( beter nog je neemt er 1 mee,
varend of in aanbouw,
- je bent gezellig.

Het vooraf doorgeven van de frequenties is niet noodzakelijk, we hanteren een fequentiebord systeem.

Wel is het hjandig om aan te geven met hoeveel personen en boten men komt, bij heeeeeeeeeeel veeeeel mensen is het misschien wel vol op een gegeven moment ( + 100 personen of zo ).

Tom Boere

Tom,

Hierbij geef ik onze groep alvast op (Mailline Groep) wij komen met 8 personen,en verschillende werkschepen.
Denk ik geef ons maar op, want misschien was je ons anders wel vergeten,en dat zou zonde zijn. :D :D :D

Wout v.d. Spek

Is het makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
misschien kom ik dan ook wel langs met mn bootje(s) (moeten ze eerst weer vaarklaar zijn :P )

Back