Foto's F3A-B/C wedstrijd Oss, 26 april 2009.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Alexzzz, 26 apr 2009.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    hehehe, toch wat aan je landingen werken de komende tijd Bas?:D
     
  2. Bas roR

    Bas roR

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Rotterdam
    Onder andere ;)
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Komt goed, komend weekend gaan we er weer tegenaan:cool:
     
  4. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Met mij erbij dus 4 mensen ;)

    Het enige echte probleem dat zich met elektro in Oss voordeed, was tijdens de 'afterparty' toen de motor van een Edge inhield tijdens een hover en bijna in de plomp neerkwam.
     
  5. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Best Alexander,

    Maar waarom ga jij tegen iedereen op msn gelijk vertellen over
    de Edge die neerging tijdens een harrier omdat de regelaar zichzelf opnieuw resetten. Dat vind ik eigenlijk best wel raar.Het is niet anders. Ik vraag je vriendelijk te stoppen met dit kinderachtig gedoe. En dat van dat je geen foto's van mij kisten maakt. Dat ik nergens te bekennen ben op de een door jou gemaakte foto's. Ook erg onsimpatiek.

    Mvg Peter.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Oh ik heb net de telegraaf gebeld of ze dat nieuws nog wilden afdrukken, mocht dat niet dan? :p

    Wat betreft het resetten van je regelaar: je motor is niet lekker. Dat is heel duidelijk te horen. Er loopt iets in aan, schuurt iets, lagers zijn rot, of iets van dien aard. Dat hoorde ik direct bij je 1e vlucht al, ik zou er nooit mee zijn blijven vliegen.

    Ik vermoed dat je hierdoor hogere stromen trekt en daardoor of je pack leeg was of onder een minimum getrokken werdt, of dat je regelaar het nu een keer zat was.
     
  7. hezik

    hezik Guest

    [knip verkeerde draadje]
     
  8. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
  9. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    He was geen misfire! Het was de regelaar die zichzelf opnieuw resetten nadat de schakelaar even de spanning kwijt was door een los contackt. Er zit een nieuwe schakelaar in en het probleem is verholpen. En vanavond instaleer ik de emcotec magneetschakelaar en is alles verholpen.
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Schakelaars...
    :showass:
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Julius: ik zeg niet dat al die motoren slecht zijn, maar deze motor is niet goed. Dat weet ik 100% zeker. Heb je 'm gehoord op de wedstrijddag? Dat is geen normaal geluid voor een electromotor. Het kan best zijn dat e.e.a. gebeurd is door een los contact, dat veranderd niets aan het feit dat die motor niet goed is, of de montage ervan niet goed is.

    @Nando: idd.. ik zet in de Wind S ook geen enkele schakelaar, nergens voor nodig.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2009
  12. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Nou, moet jij mij eens tot in de kleine puntjes uitleggen hoe het komt dat jij het zeker weet dat deze motor niet goed is. Want deze is gewoon goed. klaar
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Heel simpel: ik heb 'm gehoord.

    Voor de rest geloof je wat je zelf wil geloven, het is jouw motor, als jij er gelukkig mee bent, prima.. en ach, dat je regelaar zo af en toe over de zeik gaat.. dat zal dan wel een los stekkertje zijn.
     
  14. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Nee, waarom jij weet dat hij niet goed is. Niet omdat jij hem gehoord hebt. Want we hebben hem allemaal gehoord.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Heb je 'm zelf wel gehoord? Ken je ook maar 1 andere buitenloper die dat soort geluiden maakt? Ik heb er 2 eerder zulke geluiden horen maken.. en die waren.. beide niet goed.

    Overigens denk ik dat iedereen die 'm gehoord heeft, hetzelfde dacht, maar dat ik de enige ben (blijkbaar) die het je durft te zeggen.

    Maar goed, trek je eigen conclusies, jij vind je motor goed en kennelijk vind je hem ook normaal klinken, dan moet je er vooral mee blijven vliegen.

    Heb je 'm wel eens opengemaakt? Ook opgelet op de coating van je magneten? en de lagers?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2009
  16. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Electrokisten die volgens de jury-voorzitter te langzaam vlogen en net te weinig vermogen hadden: meerdere..

    Ok Alexzzz
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2009
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Verschillende...........?:)
     
  18. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    misschien bedoelt ie die gemini.
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja, al vraag ik me af of dat een vermogens kwestie was.

    Als ik even voor mezelf spreek (Evolution); ik heb poooooooooower zat:D De meeste andere kisten volgens mij ook wel:) Alleen is het soms wat lastig ermee om te gaan, ik moet ook nog steeds wennen aan zo'n stille wedstrijdkist....:)
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Die Gemini vloog de 1e vlucht te ver weg, maar was qua tempo goed.

    Op zich kun je niet 'te langzaam' vliegen, het gaat bij F3A niet om snelheid, het is geen pylonrace-wedstrijd. Het doel is het beeld te geven van een constante snelheid in alle richtingen, dus level met wind mee dezelfde grondsnelheid als bij wind tegen, of als je verticaal omhoog gaat, of omlaag komt.

    Het merendeel van de piloten (waaronder Alexzzz en Shockiefly) deden dat niet, om verschillende redenen. Bij Alexzzz was dat throttlemanagement, bij Shockiefly een totaal verkeerde prop voor F3A.
     

Deel Deze Pagina