Foto's F3A-B/C wedstrijd Oss, 26 april 2009.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Alexzzz, 26 apr 2009.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat ik al zei ja; mijn downlines gingen langzamer dan mijn uplines, kwestie van veel trainen. Ik hoop het de laatste wedstrijd voor elkaar te hebben, al mag ik nog niet klagen met het resultaat nu:) (was mijn eerste B wedstrijd met max. 15 trainingsvluchten)
     
  2. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik had inderdaad ook de verkeerde prop, power zat, maar niet vooruit te branden.
    Wel prima voor 3D
    Voor de 2e wedstrijd ben ik er met een Osmose (als alles goed gaat) en hopelijk iig 1 keer getraind.
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Nee hoor, ging ook niet slecht, zo bedoel ik het niet.. wat ik bedoelde te zeggen is dat het zinloos is om hier discussie te hebben over snelheid, terwijl praktisch niemand (behalve zeg de top 3 uit de C en de top 4 uit de B) dat hoofdstuk al 'onder controle' had, om verschillende redenen.

    Wat bij 3D vliegers opviel is dat ze gewoon met hun 3D prop waren komen opdraven, da's niet slim, dat kost je gewoon punten. Ik geloof dat er 1 iemand was met een 160FX en een 16x8 prop ofzo.. tsja.. dan ga je dus nooit een constante snelheid vliegen, zet er een 17x12 PN prop op en moet je eens zien hoe anders dat eruit ziet..

    @Calmatosport: de Kyosho Osmose of de echte?
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik ben er ook van overtuigd dat je de beste resultaten neerzet met een F3A kist, niet met een semi-schaalkistje:) Dat merkte ik bij mijn oud-leerling Bas ook, die zou ook al veel beter kunnen met een X-tra bijvoorbeeld. Maar goed, even roeien met de riemen die je hebt he:)

    Wat ik zelf merk met de Evolution; dat ding is eigenlijk alleen goed in figuren vliegen (meskantjes op 10cm kan ook, maar dat gaat ook vervelen) waardoor je jezelf dwingt om alleen maar figuren te trainen als je die kist meeneemt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel:D
     
  5. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik was degene met de OS160 met 18x8 prop, maar hé, ik heb niks beters!

    @hezik, het is de Kyosho osmose, zó rijk ben ik niet ;)
    Wel grappig dat in het engels staat: Osmose 50, en in het japans ''&%$#@'' 70 :lol:
    Futaba ontvanger, hitec servo's, en een zippy ontvanger accu met 5A bec (lipo+bec = 20gr lichter dan NIMH)
    Dr komt een OS 55 op, welke prop zou daar het beste op passen?
    Ik heb een 11x8 ervoor, maar heb ook nog een 10x9, al zou ie een 11x9 ook makkelijk trekken.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    11*8 is een .46-maatje. Nu is de 55AX ook niet zooooo veel sterker, maar 11*9 moet ie zeker aankunnen:)
     
  7. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    de meeste .46 halen de 11x6-7 nog maar net, mijn .53 draait netjes een 11x8.
    Maar dit is .55 én OS, dus moet er eigenlijk een beetje mee expirimenteren, maar ik heb nou niet bepaald alle propmaten van 3x1 tot 22x15 liggen.

    Iemand ervaring (+/-) met de Kyosho Osmose?
    Het folie is bekend, is al voor gezorgd ;)

    Grt
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Een 46FX moet prima een 11*8 ronddraaien, heb er meerderen gehad vroeger, en was geen enkel probleem. Het vermogen van een Irvine 53 (zal een irvine zijn?) is vergelijkbaar met een 46 O.S.

    Maar goed, dit was een foto-topic geloof ik......:)
     
  9. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Oja, das waar.

    De 53 is een irvine ja, maar zeker meer vermogen dan de OS 46FX. Ik zal hem eerst eens invliegen met 11x8, dan kan ik altijd nog een andere kopen.
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Normaal niet hoor, probeer maar eens dezelfde prop met een toerenteller erbij:) (of de 46 is niet in orde, licht versleten bijvoorbeeld)
     
  11. hezik

    hezik Guest

    De 55AX zou net moeten gaan op de Osmose. Als 11x8 makkelijk gedraaid wordt, zou ik niet naar 11x9 gaan, maar naar 12x8.

    Een Graupner G-Sonic Brandstofprop 17*12 kost je een keer een tientje.. (tip :p)
     
  12. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Die katana hou ik toch maar voor 3d ;)
    iig bedankt voor de tip, ik ga een 12x8 halen!
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bij voorkeur een APC......
     
  14. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Ik neem er dadelijk bij Dennis wel een mee vooor je.
     
  15. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Betreft de prop voor een 55AX op de Osmose:

    Op mijn Oxalys 50, met een gewicht van 2150 gram, zit ook een OS 55AX. Hierop draai ik momenteel een 11x8 APC. Dat trekt goed door in de vertikale lijnen en de snelheid in up / downlines is redelijk constant. Een 12x8 trekt NIET goed door in de vertikale lijnen. 11x9 APC ga ik morgen waarschijnlijk proberen.

    Groet,

    Julius
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2009
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mijn gevoel zegt ook 11*9. Veel mensen denken dat een 55AX veel sterker is dan een 46, maar het verschil is maar klein hoor:)
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Tsja, het blijft een kwestie van proberen. Ik gaf ook de 12*8 aan indien de 11*8 te licht zou blijken. Als ik jouw relaas zo lees, is dat niet het geval. Een 12*8 is niet een veel zwaardere belasting dan een 11*9..

    Sowieso kom je er alleen achter door het te proberen, het verschilt per toestel, motor en brandstofkeuze. Daarnaast hangt het ook van je vliegstijl af.

    Ik zou toch investeren in meerdere maten props en dan maar proberen welke je het prettigst vind, alleen op die manier kom je tot de voor jou ideale prop. Ik zou op een 55AX op een kunstvluchtkistje 4 props proberen: 11*8, 12*8, 11*9 en 12*7. Mijzelf kennende en gezien jouw uitspraak mbt. de 12*8, zou het ws. de 12*7 worden, maar ik vind langzaam vliegen dan ook mooi.
     
  18. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Mijn dank is groot :D

    Dan ga ik proberen: 10x9 11x8 12x8

    Nu eerst maar eens zorgen dat die motor aan het vliegtuig vast komt te zitten, want anders hebben we alsnog niks aan die prop ;)
     
  19. hezik

    hezik Guest

    Dat schijnt inderdaad wel handig te zijn :)
     

Deel Deze Pagina