Foto's maken met de Gopro hero3

• Topicstarter Topicstarter Duy
  • Startdatum Startdatum
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb weekje geleden mijn eerste Multicopter gekocht.:D
Ik ben nu dus een gelukkige eigenaar van een DJI Phantom 2 met een zenmuse H2-3d en een Gopro hero3 Black.

Nu is mijn vraag hoe doen jullie dat met al die mooie luchtfoto's met de Gopro's?

grt,
Duy

jip een PHANTOM … wel eerst ff doorlezen he mannen :D POST #1

Ik zie liever de kip onscherp dan de omgeving. Een onscherpe kip maakt voor mij de foto niet lelijk.
En vind je het niet knap? Iedere atechnisch onervaren kind kan een ding kopen in de winkel en deze fotos maken of efteling filmpjes maken. Dat vind ik ontzettend knap. De firma die dit produceert heeft knap werk geleverd, in iedere discipline. Ontwikkeling, productie, marketing en distributie. Als je dit niet knap vind dan begrijp je het niet, hier wordt geld verdient, en de koper heeft plezier of profijt van zijn gekochte product. KNAP WERK

Nu krijgen we de associatie van dit soort fotos en het modelbouwforum.nl. Het staat nu met grote letters onder deze fotos. Hou je maar vast.

Ik zie liever de kip onscherp dan de omgeving. Een onscherpe kip maakt voor mij de foto niet lelijk.
En vind je het niet knap? Iedere atechnisch onervaren kind kan een ding kopen in de winkel en deze fotos maken of efteling filmpjes maken. Dat vind ik ontzettend knap. De firma die dit produceert heeft knap werk geleverd, in iedere discipline. Ontwikkeling, productie, marketing en distributie. Als je dit niet knap vind dan begrijp je het niet, hier wordt geld verdient, en de koper heeft plezier of profijt van zijn gekochte product. KNAP WERK

Ik zeg ook niet dat het niet knap is.

Vind het alleen geen mooie foto. Onderwerp is onscherp.

Ik haal 't wel weg. No problem.

Edit: done.
Als de posters die 'm hebben gequote hetzelfde doen, is er niets meer aan de hand.

Ik zeg ook niet dat het niet knap is.

praat geen onzin dat bedoelde je wel

Vind het alleen geen mooie foto. Onderwerp is onscherp.

Je bent een ouderwetse fotograaf? Als de foto technisch niet in orde is, dan is hij lelijk? Bewust onderbelichte of overbelichte foto is niet goed, dus automatisch lelijk? HDR fotos kloppen technisch van geen kant, vind je die dan ook lelijk (waarschijnlijk niet).
Schreeuw toch niet gelijk je onbehouwen mening, dat komt niet over. Ik dacht dat ik dat alleen maar deed ;) . Voor je iets niet onderbouwt met een enkel woord afzeikt denk dan nog even na.

Wie bepaalt het onderwerp, dat is toch de fotograaf? Hoe kan jij dan zeggen wat het onderwerp is?

Een mening is een mening, maar jou mening is wel erg kort door de bocht en niet motiverend voor de startend luchtfotograaf die zijn hobby beoefent (hobby mag ik toch aannemen?)

Ik haal 't wel weg. No problem.

Kan je hem niet op een andere manier uploaden. Ik vind het oprecht een prettige foto om naar te kijken.
Je ziet veel leuke dingen en veel details, daarnaast ben je even verbaasd door het onverwachte perspectief wat nog eens versterkt wordt door een kip die gevoelsmatig (en misschien bewust onscherp) in de lens kruipt.

Geslaagde foto, knap dat het allemaal kan. Dankzij de phantom (generatie).

Absoluut niet kort door de bocht.

Ik VIND het geen mooie foto WANT de haan is onscherp.

Wat wil je nog meer horen.
Wat de fotograaf wil zal mij een worst zijn.
Dit is MIJN mening als fotograaf zijnde.

Hier kan juist een beginnende fotograaf wat mee doen

Je ziet veel leuke dingen en veel details, daarnaast ben je even verbaasd door het onverwachte perspectief wat nog eens versterkt wordt door een kip die gevoelsmatig (en misschien bewust onscherp) in de lens kruipt.
Bewust onscherp???? Sinds wanneer kun je op een hero3 focus instellen?
Als je een beetje verstand van zaken hebt dan weet je dat dit komt omdat de haan te snel beweegt tijdens het nemen van de foto ten opzichte van de phantom. Aangezien de haan een stilstaand voorwerp is dan moet het zo zijn dat de phantom niet stil aan het hangen was ;).

Geslaagde foto, knap dat het allemaal kan. Dankzij de phantom (generatie).
Vind ik ook. Geweldig dat iedereen zomaar overal kan vliegen zonder eerst "voorgelicht" te zijn :D.

Bedankt Ed. Ik ben als eenvoudige hobbyist ook blij met het resultaat. Heb in dezelfde serie overigens ook retescherpe foto's, maar niet zo close bij het haantje. Ik ga 'm overigens niet opnieuw uploaden want ik heb geen zin om hier controverse te veroorzaken.

En Tasz mag het een klotefoto vinden. Helemaal prima.

Bewust onscherp???? Sinds wanneer kun je op een hero3 focus instellen?
Als je een beetje verstand van zaken hebt dan weet je dat dit komt omdat de haan te snel beweegt tijdens het nemen van de foto ten opzichte van de phantom. Aangezien de haan een stilstaand voorwerp is dan moet het zo zijn dat de phantom niet stil aan het hangen was ;).

Daarom stond het tussen haken. Dit is om aan te geven dat er ook creatieve fotografen zijn die gebruik maken van scherpte diepte.

Vind ik ook. Geweldig dat iedereen zomaar overal kan vliegen zonder eerst "voorgelicht" te zijn :D.

Ik deel jou mening.
Maar het lijkt wel of iedere discussie weer dezelfde kant op gaat. Het zijn altijd dezelfde die de discussie aanwakkeren.
Je kan het niet tegenhouden. Gelukkig niet. En als beginnend vlieger die in de media wordt uitgeknepen weg komt met een efteling filmpje, waar maken we ons dan druk over?
Iedereen die hobbymatig vliegt mag deze persoon bedanken dat hij de eerste is, en dat het allemaal mee valt. Met de jaren komt de ervaring en de kennis, en langzaam aan het besef van de risicos die drones met zich mee brengen.

Alle profs zitten toch al aan de meest onmogelijke regels vast als ik mijn leverancier mag geloven, daar kan het niet veel erger worden.

houdoex mooi doorgaan met je fotos, let wel een beetje op waar je vliegt.

En Tasz mag het een klotefoto vinden. Helemaal prima.

Geen woorden om gaan draaien

Ik vind de foto niet mooi dat is alles.
Klote heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook niet

Als je niet tegen kritiek kan moet je hem ook niet plaatsen hier!

<taszstijl aan> Hij zegt helemaal niet dat jij het een klote foto vind. Hij zegt dat jij het een klote foto mag vinden. Beter lezen. <taszstijl uit>

Alsjeblieft laat iemand deze discussie op slot doen.

Hij zegt helemaal niet dat jij het een klote foto vind. Hij zegt dat jij het een klote foto mag vinden. Beter lezen.

Alsjeblieft laat iemand deze discussie op slot doen.

Lees eerst zelf even goed dan.

Ik leg toch uit dat ik dat dus niet VIND.

Respecteer een andermans mening eens een keer. Doe ik ook met jou menig
Zal een stuk gezelliger worden hier

Volgens mij ben jij degene die je mening als waarheid verkondigt. Volgens mij ben jij degene die deze discussie met je mening ongezellig maakt. Het ging over een foto die iemand plaatst. Kijk eens waar je dit naartoe leidt. En zeg niet dat ik dat doe.

Volgens mij ben jij degene die je mening als waarheid verkondigt. Volgens mij ben jij degene die deze discussie met je mening ongezellig maakt. Het ging over een foto die iemand plaatst. Kijk eens waar je dit naartoe leidt. En zeg niet dat ik dat doe.

Ojaa? Alleen maar omdat ik zeg dat ik een foto niet mooi VIND
Waar jij vervolgens een punt van maakt.

Waar heb ik gezegd dat ik de waarheid zeg?
Waar heb ik gezegd dat jij dat ook die foto niet mooi moet vinden?

Back