Foto's maken met de Gopro hero3

• Topicstarter Topicstarter Duy
  • Startdatum Startdatum
De prijs viel me eerlijk gezegd niet tegen... 419 euro bij de vnix. Ik heb wel de mazzel dat het een bedrijfs-aankoop is natuurlijk. Uit eigen portemonnee blijft het een grote aankoop.

Hoi @garbungel:

mijn Gopro Hero 2 gaat nog voor hetzelfde als 3 jaar geleden,
en HD is HD,
ik heb niet elk jaar 400 of 500 Euro over voor een nieuwe camera,
en vlg. mij hoeft dat ook niet,
ik film enkel maar mijn heli 's,
en misschien met de multi maar van boven,

dat geld investeer ik beter in een heli,
dat die beter en veiliger vliegt,

ieder wat hij wil en wat de nr. 1 voor zijn hobby is.

Groet
Uwe

@heli uwe
Uiteraard als je tevreden bent met je gopro 2 hoef je niets nieuws aan te schaffen. Ik gebruik mijn gopro ook voor andere dingen dan alleen mijn multis. Heb bijvoorbeeld heel mijn vakantie ermee vastgelegd afgelopen jaar.

@danny
Heb je nu nog een black erbij? Cool man. Nu 2x een black?

Ik ben ook voor de 3+ gegaan, maar in mijn zoektocht indertijd kwamen er wel flink wat berichten voorbij dat de 3+ meer gericht is op dichtbij focussen dan op veraf.

Ik weet niet of het klopt, want ik moet zeggen zelf nergens problemen mee te hebben, maar er zijn 100den pagina's op het internet die aangeven dat een 3+ niet geschikt is voor multicopter video's..

De focus afstand zou meer gericht zijn op dichtbij dus...

Daarintegen werd vervolgens ook gemeld dat als je dacht dat je 3+ het niet helemaal goed deed.. dat GoPro hem dan repareert... dus daaruit kun je dan weer opmaken dat het een bug was en niet by design.

Al bij al, de mijne werkt zoals ik gehoopt had dat hij werkte.. En ik heb geen problemen met focussen op grotere afstanden.

Toch dacht ik het hier maar even te schrijven.

Zie onderstaande link, en maak voor jezelf op wat je er van vind.
GoPro Hero3+ Image Quality Problem - RC Groups

Lees het wel helemaal door, want het is een oud topic en aan het einde zie je berichten dat het probleem niet meer aanwezig is bij latere builds.

Maar wellicht blijf je na het lezen van dit topic wel bij de normale 3, en sla je de 3+ gewoon even over.

[URL="
filmpje heb ik ermee gemaakt... zet het wel in HD, en vergeet niet dat er zware compressie op zit van Youtube.[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
@danny
Heb je nu nog een black erbij? Cool man. Nu 2x een black?

jip nu 2 Blacks :p

maar de 3 is een beetje ziek van mijn harde CRASH in Tenerife :(
-moet het sd kaartje eruit halen voor op teloaden naar PC
-mijn lcd schermpje is half gevuld met info (andere helft is leeg)
-soms moet ik de 10x lipo eruit halen voor dat ie het goed doet (blijft hangen)

de 3+ is voor de SPIDER (in aanbouw) :)

Ik ben ook voor de 3+ gegaan, maar in mijn zoektocht indertijd kwamen er wel flink wat berichten voorbij dat de 3+ meer gericht is op dichtbij focussen dan op veraf.

Ik weet niet of het klopt, want ik moet zeggen zelf nergens problemen mee te hebben, maar er zijn 100den pagina's op het internet die aangeven dat een 3+ niet geschikt is voor multicopter video's..

De focus afstand zou meer gericht zijn op dichtbij dus...

Daarintegen werd vervolgens ook gemeld dat als je dacht dat je 3+ het niet helemaal goed deed.. dat GoPro hem dan repareert... dus daaruit kun je dan weer opmaken dat het een bug was en niet by design.

Al bij al, de mijne werkt zoals ik gehoopt had dat hij werkte.. En ik heb geen problemen met focussen op grotere afstanden.

Toch dacht ik het hier maar even te schrijven.

Zie onderstaande link, en maak voor jezelf op wat je er van vind.
GoPro Hero3+ Image Quality Problem - RC Groups

Lees het wel helemaal door, want het is een oud topic en aan het einde zie je berichten dat het probleem niet meer aanwezig is bij latere builds.

Maar wellicht blijf je na het lezen van dit topic wel bij de normale 3, en sla je de 3+ gewoon even over.

[URL="
filmpje heb ik ermee gemaakt... zet het wel in HD, en vergeet niet dat er zware compressie op zit van Youtube.[/URL]
Focus issue was alleen bij de eerste versies ervan. Als je die gekocht had dan kun je dat hebben.

Heb nu een hero3 en hero3+. Moet zeggen dat ze beiden prima doen!

Hier opname met hero3+ silver. Je ziet dat focus zowel dichtbij als veraf goed is. Eigenlijk zijn de verschillen met een hero3 Black minimaal die ik ook heb

Opgenomen met Blackout mini H. Vliegt super stabiel en genoeg power! Gopro is bijna net zo groot als de quad waarmee het gevlogen is boven :D
20140218_210602.jpg

20140218_210512.jpg

Das nog eens een lief Quadcoptertje. Verbazingwekkend stabiel voor zo'n topzwaar ding! Wat voor controller heb je erin?

Even wat duidelijkheid WBT de focus issue:

Focus issue is bij de series 0813 0913 1013, en een verdwaalde hele eerste 11serie (zeldzaam)

Welke serie je hebt zie je aan wat er achter de B staat B1113xxxxxx is dus een serie 11. November, uit het jaar 2013

Go pro gaf aan dit gedaan te hebben voor bv de surfers snowboarders. Alles op minder dan 2 meter is super scherp, ideaal voor selfies ;) Maar niet voor ons. Na een klachten regen, hebben ze dit dus veranderd.

Er zijn ook eerdere series die wel goed zijn. Dit zijn dan gerepareerde OUDE series!
Als je en cam opstuurt krijg je meestal niet je eigen terug maar al een gerepareerde van eerder. zo ben je je gopro minder lang kwijt. Echter je zit wel met het probleem van een ander. (krasjes, gebruikersschade, etc)

Onder op de doos staat een sticker, zo kan je VOORAF al kijken of je een goede serie hebt of niet.

De file size zegt ook veel. Met een onbewogen 12mp wide foto, zou je gemiddeld tussen de 5 en 6 mb zitten..Met de oude versie zit je op 2 tot 3,5 mb.

LETOP er zijn latere series bekend, die hebben aan EEN van de zijkant (meestal links) beduidend minder scherpte dan de andere kant. Dit betreft weer met name de serie 12 en en wellicht de verdere series. Maar daar is nu weinig kijk op... En ik heb me ook niet meer verdiept in dit probleem gezien ik nu, sinds een paar week een goede heb ;)

Das nog eens een lief Quadcoptertje. Verbazingwekkend stabiel voor zo'n topzwaar ding! Wat voor controller heb je erin?
Dat is hem nou juist. Het is helemaal niet topzwaar voor de setup wat erop zit :D. Je ziet dat ik moeteloos hiermee vlieg en super stabiel. Zal binnenkort meer vluchten maken als het weer beter is.

MN1806 motor op 3S geeft maximaal 425gram thrust op 5inch en de setup hierboven weegt ongeveer 550gram. Moet nog exact wegen na de laatste aanpassing. In ieder geval is het een gezonde verhouding en het voelt lekker aan!
Mooie aan die kleine props is dat je jellovrij beeld hebt zonder ze te balanceren met standaard gopro mount :D

Hoi @garbungel:

bedankt voor de antwoord over de Hero 2,
jij doet idd heel andere dingen dan ik,
ik ga alleen wat filmen voor mij en wat uitleg voor andere,

leuk, wat jij doet,
als ik niet een hobby zou hebben, wat veel veel tijd kost,
zou ik ook voor zo iets kiezen misschien ..

veel (vlieg-) plezier verder.

Groet
Uwe

Ik zie liever de kip onscherp dan de omgeving. Een onscherpe kip maakt voor mij de foto niet lelijk.
En vind je het niet knap? Iedere atechnisch onervaren kind kan een ding kopen in de winkel en deze fotos maken of efteling filmpjes maken. Dat vind ik ontzettend knap. De firma die dit produceert heeft knap werk geleverd, in iedere discipline. Ontwikkeling, productie, marketing en distributie. Als je dit niet knap vind dan begrijp je het niet, hier wordt geld verdient, en de koper heeft plezier of profijt van zijn gekochte product. KNAP WERK

Grappig. Vanochtend kreeg ik een e-mail van de stichting Onze Lieve Vrouwe Toren in Amersfoort. Ze willen m'n foto dolgraag voor hun website gebruiken. Ondanks de onscherpe haan.

Maar ze zijn niet de enige...

Het theater cafe Onze Lieve Vrouw wil de foto ook hebben. Hun pand staat (scherp) op de foto op het plein beneden. Ze hebben vaak foto's van hun pand gemaakt door mensen die OP de toren staan, maar nog nooit een foto gezien die boven de toren is gemaakt en in hetzelfde beeld hun pand toont.

Twee gegadigden dus, die zichzelf spontaan hebben gemeld nadat ze de foto op twitter hadden gezien. Niet verkeerd voor een hobbyende niet-commerciële fotograaf! :D

Niet vergeten, als ze de foto gaan gebruiken is er baat bij, dat betekend dat het weer een commerciële regelgeving komt.. foto's mag je gebruiken voor je zelf. En er mag iemand anders geen baat bij hebben.

Niet vergeten, als ze de foto gaan gebruiken is er baat bij, dat betekend dat het weer een commerciële regelgeving komt.. foto's mag je gebruiken voor je zelf. En er mag iemand anders geen baat bij hebben.

Maar als ik ze niet verkoop, niet eens actief heb aangeboden, maar ze enkel op verzoek van een andere partij gratis door hen laat gebruiken... is commerciële regelgeving dan van toepassing?

Volgens mij niet.

Maar als ik ze niet verkoop, niet eens actief heb aangeboden, maar ze enkel op verzoek van een andere partij gratis door hen laat gebruiken... is commerciële regelgeving dan van toepassing?

Volgens mij niet.

Jawel helaas
Als hun de foto gaan gebruiken is er baat bij.
Je zal je dus aan de commerciële regelgeving moeten houden.

De foto mag je dus alleen in je eigen plak boek plakken ;)

Jawel helaas
Als hun de foto gaan gebruiken is er baat bij.
Je zal je dus aan de commerciële regelgeving moeten houden.

De foto mag je dus alleen in je eigen plak boek plakken ;)

O.k.

Dan kan ik ze dus net zo goed gewoon verkopen... maakt toch geen verschil, ben sowieso in overtreding. :D

Heeft iemand voor mij de exacte definitie van 'baat'?

baat*(de;*v(m);*meervoud:*baten)

1 nut, voordeel:*een gelegenheid*te*baat nemen*er gebruik van maken
2 stoffelijk voordeel,*winst;*kosten-batenanalyse;*ten*bate*van*ten voordele van

Een woordenboek heb ik ook wel Tasz.

Ik bedoel 'baat' in de juridische zin... het is namelijk een nogal rekbaar begrip en voor allerhande interpretaties bruikbaar. Terwijl het het 'kernwoord' is in deze regelgeving over (commercieel) gebruik van foto's.

Een woordenboek heb ik ook wel Tasz.

Ik bedoel 'baat' in de juridische zin... het is namelijk een nogal rekbaar begrip en voor allerhande interpretaties bruikbaar. Terwijl het het 'kernwoord' is in deze regelgeving over (commercieel) gebruik van foto's.

Daar ga ik niet weer over beginnen.
Die discussie is nu al zoveel x gevoerd.
En uiteindelijk draait iedereen de regeltjes toch weer zo zodat het voor zichzelf het beste uitkomt.

Als je met gezond verstand (ook een term die ik hier vaak langs zie komen) nadenkt dan weet je donders goed wat er mee bedoelt word.

En zo niet dan staat het hier allemaal beschreven.

regelgeving-commerci%EBle-vluchten-rpas-luchtfotografie-en-video

Je hoeft 'm voor mij niet opnieuw te voeren.
Maar ik ben nog niet lang actief op dit forum en kan er tot op heden geen duidelijkheid over vinden. Het is niet mijn bedoeling om de wet naar eigen voorkeur om te buigen. Het gaat mij er wel om de wetgeving voor mezelf duidelijk te krijgen.

Het woord 'baat' is - ik spreek voor mezelf - een erg vage formulering. Het suggereert op enigerlei wijze 'gewin'. Dat kan financieel gewin zijn (da's duidelijk), maar ook een andere vorm (publicitair gewin, etc.).

Een foto die niet is gemaakt met het doel geld te verdienen.
Een foto die niet actief is aangeboden aan derden.
Een foto waarop geen copyright rust.
Hoe kan zo'n foto als een 'commerciële productie' worden gezien.

Voor jou zal dat duidelijk zijn. Voor mij (nog) niet. Da's alles.

Back