fototjes

Prachtig Jaap, dank je. Jammer dat ik niet de toegang en de kennis heb om met de machines te werken die je nodig hebt om een turbine zelf te bouwen anders was ik allang ermee begonnen.

Maar nog een vraagje, zit dit dan nu gewoon los in elkaar gestoken/geperst en niet geschroefd of gelast? (op die kleine buisjes na dan die had je vast gelast)

Hoi,

Ik zal het hierboven even aanpassen met woorden, dan moet iedereen het snappen hoop ik anders verneem ik het wel.

Erg leuk dat jullie belangstelling hebben voor mijn projekt en zal het wat duidelijker uitleggen.

Vandaag heb ik ringen gedraait, die zijn nodig om de achter diffuser vast te kunnen zetten op het huis aan de achterkant van de turbo, er moeten nog gaten in geboord worden, de ene met draad en de ander zonder draad.

Ja ik weet het hier op de foto, je ziet links 5 x en rechts 5 x, die 1 extra is gewoon reserve voor als er wat verkeert gaat he , je weet het niet en ik was toch ant draaien en steken.

ringenforum.JPG

Hier de achterste diffuser.

achterdiffuserforum.JPG

Morgen ga ik de achterste diffuser met het huis samen persen met mallen, wat normaal met de boutjes wordt gedaan, maar mijn idee gaat dit sneller, ik maak 4 turbo`s he.

Maar natuurlijk eerst 1 die het moet gaan doen natuurlijk.

Mvg

Hoi Jaap,

Wat betaal je ongeveer bij Dieter Albisser voor een turbinewiel? We moeten zeer binnekort ook een wiel hebben en weten nog eigenlijk niet of we bij Artis of Dieter moeten zijn.

Groetjes Robert

Hoi Robert,

Ik moest 420,00 euro betalen voor een turbinewiel en de achterste diffuser incl verzendkosten, als ik van beiden 10 stuks kocht kreeg ik korting hihi. Misschien in de toekomst he, je weet het niet.

Mvg

wat een motoren zeg :O
dus met jets vlieg je met gewoon campinggas? of kijk ik verkeerd in de eerste fototjes?

greets

Hoi Jaap,

das nogal geld zeg :lol: maar daar heb je wel iets voor! Ziet er geweldig mooi uit die diffuser en je bent mooi overal vanaf. Dat ding is namelijk het lastigste van heel de turbine om te vervaardigen.

Groetjes Robert

Hoi Robert,

Dat heb je mooi goed en het werkt sneller en als je zin hebt kun je ze altijd nog maken, zo dacht ik dus.

Stuur hem maar een mailtje dan krijg je vanzelf de prijzen met foto`s van hem toegemailt.

dalbisser@bluewin.ch

Maar Medusa heeft ook mooie hoor, daar zit de buitenring los vd schoepen, zodat de astunnel kan schuiven, vink trouwens niet verkeerd.
De buitenring zit vast aan het huis en de schoepen aan de tunnel, kijk maar eens bij hun op de site.

Ik heb het in men handen gehad en dat ziet er erg goed uit moek zeggen.

www.plastikturbine.de

Hoi Jaap ,als je foto maakt zorg voor een wat lichte onder of achtergrond dan is het wat duidelijker te zien,natuurlijk kom ik graag volgende week ff kijken maar het is ook leuk voor andere forum bezoekers wat gedetaileerde foto,s van de medusa voordifusr te bekijken!
groetjes Rene.

Hoi,

Hier zijn de gevraagde foto`s

Dit heb ik vandaag gedaan is ni veel, alleen de gaten geboord en getapt ma wel voor 4 turbo`s.

achterdifforum.JPG

voordifmedusa2.JPG

voordifmedusa1.JPG

Op de foto hieronder zie je een klein aluminium steuntje, het zijn er in werkelijkheid 4, deze zorgen voor de centrering en afstand van de verbrandingskamer.

voordifmedusa.JPG

Het zwarte is kuststof en wordt ondersteund door en gecentreerd door een aluminium middenplaat, die zal ik moeten aanpassen aan mij eigen gemaakte aluminiumtunnel.

www.plastikturbine.de

Volgens mij wordt naar dit draadje vaak bekeken, maar er zijn weinig reactie`s, best wel leuk voor iedereen toch !!!!

Have fun.

Mvg

Hoi Jaap,mooie duidelijke foto,s.
De ondersteuningslip voor de verbrandings kamer is goed te zien!
Het ziet er allemaal degelijk uit.
groetjes van het gehele Rmt Team.

is dat een speciaal soort plastic? die diffusor?

Want als die steuntjes voor de brandkamer gemonteert zitten. Zullen deze ook iets warm worden. Smelt de plastic dan niet?

Ik weet ook bij mijn eigen turbine, als deze gelopen heeft, dan moet je daarna niet de inlaat aanraken ter hoogte van de compressor. Want deze is goed heet, door het aanzuigen van de lucht. Hoe het in de motor is weet ik niet. Maar ik neem aan de diffusor het ook heet krijgt, door het langs-stromen van lucht met een hoge snelheid.

groeten Paul

Hoi Paul,

Medusa is erg prof bezig en verkopen hun onderdelen die ze eerst zelf hebben uitgeprobeert en ook zelf mee vliegen en kunnen zich geen rommel permiteren, maar natuurlijk zijn er twijfels ook van mijn kant hoor, maar ik wil het gewoon uitproberen.

Ik wil wel in de toekomst natuurlijk de diffuser in aluminium maken is gewoon degelijker, ma als het zo kan waarom niet zou ik zeggen, gewoon doen, werkt lekker snel en is ook goedkoop.

Mvg

De difusr wordt door aanstromende lucht goed genoeg gekoeld net als de astunnel die zou anders ook weg smelten het middenstuk is wel van alu dus geen enkel probleem,de schoepjes worden zeker gekoeld.
Ik zelf heb de schoepjes met sec lijm vast gezet en dat werkt ook redelijk maar wil met de tweede turbo ook de medusa difusr gaan gebruiken.
groetjes Rene.

Hoi Rene,

Helemaal mee eens Rene, alles wordt gekoeld, door de instromende en geforceerde lucht van de compressor, de kuststof diffuser heeft nouwelijks kontakt met hete onderdelen, dus koeling te over.

Wel vindt ik dat er erg veel en kleine moertje`s en boutje`s worden gebruikt, dit had ik graag anders gezien en doe ik ook anders bij mijn turbo.

Mvg

Totdat de vlam een keer terug slaat Jaap dan fakkelt ie tot de grond toe af ben ik bang :cry: . Ik zou vooral in het begin erg voorzichtig te werk gaan met proefdraaien want het zou doodzonde zijn. Ik zuig dit niet uit mijn duim maar spreek uit ervaring. Man o man wat hebben wij in het begin grote branden gehad! :lol: Ik kan je verklappen als ie eenmaal brand heb je de fik niet zomaar uit. Maar ook dat heeft zijn charmes en hoort bij de sport :oops: ..................

Groetjes Robert

Hoi Robert

Tuurlijk ga ik voorzichtig te werk en eerst proefdraaien op een testbank, ik waag mijn A300 daar eg niet aan en als de vlam terug slaat sla ik ook terug 8O toch!!!!

Nee ma zonder dollen we zien wel, eerst moet ik die turbo nog af hebben en ant draaien maken en zover is het nog niet.

Maar bedankt, een gewaarschuwd man telt voor 2.

Mvg

Hoi Laurens,

Heb ik niet gedaan, is zo van Medusa gekocht en het alu plaatje is lasergesneden, met wat kleine dingen met de hand gadaan.

Mvg

Back