FPV Bouw Protech-Voyager na Crash Clouds-fly

De voyager is een perfecte kist voor FPV. Zeer stabiel en kan heel wat gewicht meenemen. Het was weer een leuke middag Roel! Alles heel en prachtige vluchten gemaakt. Nu je eigen ground station nog, De camera hoger plaatsen en pannen. Kijk ook je OSD na want die doet nogal vreemd..misschien nieuwe update? Heb een filmpje in elkaar gezet:

Roel CP Voyager Maiden - FPV RC Plane on Vimeo

MVG. Robert.

Leuk filmpje Robert!
Waneer heb jij je nieuwe tracker klaar?

Mijn OSD heeft altijd al een beetje vreemd gedaan.
EZ geeft toch garanty for life! Of misschien dat Sander de OSD een keer kan checken.

Bij de tweede vlucht was die wel redelijk goed.
Er staat nu versie 1.08 op
En op het filmpje te zien ging het met de tracker ook redelijk.

De kist vliegt geweldig super stabiel.
Ik heb zelfs nog 2 fpv loops gemaakt.

Ik hoop dat aankomend weekend het weer goed is.
Dan gaan we toch weer vliegen Robert?

Laatst bewerkt:
Mooi filmpje om te zien. Ik ben toch erg nieuwsgierig naar het groundstation wat zo half in beeld komt. Draait mooi mee, maar werkt met sleep contacten? Ik kan mij voorstellen dat met een paar keer draaien je bedrading in de weg zit of houden jullie hier rekening mee? Kortom graag meer info over de groundstation.

Waarschijnlijk gaan wij er binnenkort mee bezig.
De EZ tracker is in spanje besteld en is vanmorgen op de post gegaan
Verder heb ik in duitsland een 5dbi antenne set besteld voor mijn zender
pigtail met u.fl naar sma male.
Nu nog op zoek naar een 2meter kabel met sma male en RP sma female zodat ik de zender op de 2.4G 8dbi patch kan aansluiten.

Dus weer ff een rib uit mijn lijf.

Binnenkort meer over de groudstation dus.

Waarschijnlijk gaan wij er binnenkort mee bezig.
De EZ tracker is in spanje besteld en is vanmorgen op de post gegaan
Verder heb ik in duitsland een 5dbi antenne set besteld voor mijn zender
pigtail met u.fl naar sma male.
Nu nog op zoek naar een 2meter kabel met sma male en RP sma female zodat ik de zender op de 2.4G 8dbi patch kan aansluiten.

Dus weer ff een rib uit mijn lijf.

Binnenkort meer over de groudstation dus.

Roel,

Voor de antenne op de zender wil je er één met zo min mogelijk gain, zodat het afstraalpatroon zoveel mogelijk die van een bol benaderd. Hoe meer gain hoe meer het afstraalpatroon op een donut gaat lijken met steeds diepere 'gaten'.

Voor de antenne op de ontvanger wil je liever geen coaxiale verlengkabel gebruiken maar monteer je de ontvanger zo dicht mogelijk bij de antenna, liefst erop, en hou je de coax kabel zo kort mogelijk. Je kan daarna de kabel voor de A/V en voeding verlengen tot de vereiste lengte.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

De setup zal zo zijn als robert het heeft.
De 5 dbi wordt gebruikt voor even een heli te vliegen.

Voor de fpv gaat de 5 dbi eraf en gaat de coax eraan.
Deze kabel (statief lengte) gaat naar de booster en met een korte kabel naar de 8dbi patch.

De video ontvanger wordt ook achterop de patch geplakt zodat de coax zo kort mogelijk blijft.

Daarna het statief op de camper zetten
Kabeltjes naar binnen
TFT monitor aan.
Kachel aan met een lekkere bak koffie erbij.
En gaan met die voyager. ;)

Vanmorgen maakten plotseling de wolken plaats voor de zon. Roel, heb je zin om te vliegn?..uhh, ja ja ja..ok, zie je over een uurtje. Gelukkig direct ingepakt en vertrokken omdat de weersvoorspellingen voor vanmiddag minder waren. De eerste keer samen kunnen vliegen, Roel de Voyager en ik de Star. Bovenop de Star de GoPro. De voyager blijft het mooi doen. Wel moeilijk de witte kist op te sporen vanuit de lucht met die (sneeuw)witte achtergrond Dit keer zijn we in de auto gekropen, zender en bril naar binnen...uit de wind en lekker warm.

The Voyager and the Star. on Vimeo

Roel, dat was weer een geweldige dag, gaan we snel weer over doen.

MVG. Robert.

haha! Dat muziekje! Word je helemaal blij van:).

Mooie beelden, mooi gevolgd, erg leuk!

Roel gaat het vliegen goed? Volgens mij wel als ik je zo zie vliegen op de video:).

Ja hoor mag ook wel met mijn zweefvlieg ervaring.
Alleen laagvliegen is lastig omdat de grondwind dat lichte ding zo op de kant wil gooien.
Alles werkt naar behoren.
Het geeft een veilig gevoel aangezien op zicht vliegen niet mijn ding is.
Ook wel een lekker gevoel dat ik nu zeker weet dat ik een kilometer uit de koers kan raken zonder de kist te crashen.

helemaal top
Ik ben helemaal tevreden.

Weet iemand hoe ik 2 video,s in 1 capture kan krijgen
Ik heb een filmpje van robert en van mij.
Als ik die video van robert 2.03 later start lopen ze samen syncroon.

Weet iemand hoe ik 2 video,s in 1 capture kan krijgen
Ik heb een filmpje van robert en van mij.
Als ik die video van robert 2.03 later start lopen ze samen syncroon.

Mooie video en mooie kwaliteit ook !!

Heb een mac hier en kan gemakkelijk picture in picture (video) maken.
Imovie heet het....
Je filmpje zal wel lang zijn? en we wonen iets te ver uit elkaar, anders was ik even langs gekomen.

Wat is de groote van de twee filmpjes? 3 GB ?

groeten

Frank

Back