FPV Bouw Protech-Voyager na Crash Clouds-fly

Hallo FPV freaks

Afgelopen vrijdag middag ben ik samen met Robert (BlueFalconHolland) lekker gaan FPV vliegen.
Het weer kon bijna niet beter dus de spullen in het weiland gezet.
Na dat Robert gevlogen had mocht ik gebruik maken van zijn groundstation wat een perfect beeld gaf zelfs mijn mijn vliegtuig.
Aangezien dat wij op de zelfde frequentie vliegen was dit geen enkel probleem.
Na de tweede vlucht van Robert heb ik ook nog een start gemaakt.

We hebben een hoogte record gehaald Met een inverted vee antenne zonder beeld verlies.
Hierna besloten om toch maar weer snel naar de grond te gaan.
Helaas ging dit een beetje te snel.
De EzOSD gaf niet goed aan waar ik heen moest vliegen zodat het vliegtuig door de wind buiten mijn zender bereik kwam.
Helaas daar ging die "zwart groen zwart groen crash"
Dankzij de oplettendheid van robert zag hij locatie op de tracker staan.

Tegen het donker aan de boel snel ingepakt en die richting op gereden.
Daarna heeft Robert met de patch uitgericht waar die ongeveer moest liggen want de zender op het vliegtuig had gelukkig nog steeds beeld.
We zijn door weilanden ,bos en akker gelopen voordat wij mijn vliegtuig vonden.

IMG451.JPG


Vol adrealine nog even alles bij Robert getest.
Het was een top dag voor mij dankzij Robert.

IMG452.JPG


Dus met mijn verslaafing maar gauw naar de modelbouwwinkel gereden vandaag en een Protech Voyager gekocht.
Deze ga ik langzaam in elkaar bouwen.

IMG447.JPG


Ik heb het oude vliegtuig gestript.
De ontvanger heeft schade opgelopen net als de OSD

IMG455.JPG

Alle onderdelen schoongemaakt en het oude vliegtuig weggegooit.

IMG459.JPG



Nu ff TV kijken en vanacht of morgen weer verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die carbonbuis van de cloudsfly nog

Slecht nieuws trouwens
2 drukknopjes zijn stuk van de OSD
verder werkt hij gelukkig nog
Het duurde wel ff voordat die het deed.
Waarschijnlijk moet ik ze allemaal vervangen.

Nu ga ik de ontvanger testen
 
Laatst bewerkt:
Voyager is een Twinn Star kloon?

Misschien dat de OSD nagekeken kan worden voor je 'm weer gebruikt?

Blijft toch spannend, FPV op langere afstand ;) .
 
Bij de Voyager zou ik de vleugelbuis verlengen en met contactlijm vastlijmen, helaas heeft lijmen met CA er bij mij voor gezorgd dat de vleugelbuis (ondanks ontvetten en opschuren van CF buis en schuim) zich weer uit het schuim werkt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Maar dat was bij een Voyager 2 keer zo groot, en 2 keer zo zwaar?

Roel jammer dat het zo moest gaan. Gelukkig had je inderdaad een ervaren FPV persoon naast je!
Leuke kist die Voyager, vind hem 3 x zo mooi als een twin-star.

Succes! En misschien tot snel in Enschede:)
 
Goed nieuws
Ik heb drukknopjes voor de EZosd.
Nu moeten ze nog vervangen worden.

De vleugel is klaar.
Ik hoop alleen dat mijn 950kv motoren het kunnen trekken.
Vanmiddag ga ik goede props kopen want die plastic dingen zijn zo slap.


Straks weer verder
IMG465.JPG
 
Goed nieuws
Ik heb drukknopjes voor de EZosd.
Nu moeten ze nog vervangen worden.

De vleugel is klaar.
Ik hoop alleen dat mijn 950kv motoren het kunnen trekken.
Vanmiddag ga ik goede props kopen want die plastic dingen zijn zo slap.

Roel,

Ik schreef het al eerder, de standaard CF vleugelbuis gaat niet werken zo, die werkt zichzelf los, en/of de vleugel breekt waar de CF vleugelbuis ophoudt. Dus het devies is de vleugelbuis te verlengen en goed te bevestigen, bijvoorbeeld door het lijmen van een strip ABS of triplex aan de punten van de vleugelbuis, hier komt hij namelijk het eerst los door het moment wat op de vleugelbuis inwerkt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Sander
De carbon buis die er nu in zit is langer dan het orgineel.
Deze zit vast met hete lijm.
Daarna heb ik alles over de hele lengte vol gespoten met hete lijm en met een plamuurmes gladgestreken.
Ik zou op de uiteinden nog een plaatje balsa kunnen lijmen maar dan word het geheel wel zwaar denk ik.

De motoren die ik nog had zitten erin en hebben waarschijnlijk te weinig power. Dus verder met de staart.

IMG466.JPG


De klemmetjes die er bij zitten zijn waardeloos dus ik heb de besturings linkjes er andersom ingedaan.
De staart delen zijn nog niet gelijmt omdat ik nog niet weet waar ik de zender ga plaatsen.

IMG467.JPG


De servo's voor het richtings en het hoogte roer ingebouwd en het past allemaal net niet.
De servo's die hier standaard in horen zijn iets groter dan 9 gram.

Nu moet eerst mijn ontvanger gemaakt worden.
Ik heb al een aantal soldeer punten heet gemaakt maar dat lost het losse contact niet op.

Volgende keer weer verder.
 
Gisteren 2 nieuwe graupner props gehaald
Vol gas hebben wij 10A per motor gemeten.

IMG469.JPG


Als die nu de lucht niet ingaat dan weet ik het niet meer.

IMG468.JPG


ik hoop dat hij koeling genoeg krijgt anders gaan de kapjes er weer af.

IMG470.JPG


Eindelijk is de vleugel klaar.
Tijd om de het stabilo te gaan lijmen.

IMG471.JPG


Bijna Klaar.

IMG472.JPG



Nu de FPV spullen nog

Wat denken jullie moet ik de spullen in het schuim bouwen van de cockpit?
 
Absoluut:).

kort-fpv-bouwverslag-van-tot-z-de-rookie

Hier staan wat ideëen. De GPS hoef je niet buiten het schuim te lijmen ( gaat ook moeilijk met de EZOSD) alleen doe ik dit vaak omdat de gps ontvanger dan nét wat gevoeliger word, en dus eerder satellietjes vind. Hij lijkt soms wat nauwkeuriger. Alhoewel ik een 5Hz GPS heb, de EZOSD 10.

Btw, zo te zien gebrik je geen pan en tilt? Dan kun je misschien een 90 graden hoekje uit je cockpit snijden en hier de cam plaatsen. Zit hij mooi beschermd, en is het niet zo'n "poepje"die bovenop je kist zit.

Btw, je OSD ( dus ook je GPS) liever ver van je vTx. vTx ver van je rc ontvanger.

Een mooi ding zo'n voyager! Hoe voelt het schuim? hetzelfde als jou Cloudsfly ( wat volgens mij veel op graupner schuim lijkt) of meer op multiplex schuim?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roel,

Aub. niet de motordraden verlengen, maar de accudraden naar de motor en de ESC's in de luchtstroom achter de props monteren (normaliter passen ze in het kapje). Ook zou ik in dit geval een losse schakelende BEC gebruiken voor de servo's en de +5V van de twee ESC's losknippen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Sander

Klopt
Ik heb bij 1 esc de Bec draad losgekoppelt
Om de ESC achter de motor te plaatsen leek mij geen goed plan omdat het een out runner is en draaid aan de binnenkant.
Ik heb de draaden zelfs beveiligt met tape.

Ramsus

Ik zal dat verslag ff doornemen.
Waarschijnlijk ga ik 1 servo onder de camera gebruiken in combinatie van het richtings roer.
Dit ga ik doen met een mix schakeling op kanaal 6
Het schuim betreft lijkt een beetje op dat van de clouds sky.

bedankt voor de reacties
 
Klopt
Ik heb bij 1 esc de Bec draad losgekoppelt
Om de ESC achter de motor te plaatsen leek mij geen goed plan omdat het een out runner is en draaid aan de binnenkant.
Ik heb de draaden zelfs beveiligt met tape.

Roel,

Het gaat mij erom dat het verlengen van de motordraden geen goed idee is, daar komt ontzettend veel rommel vanaf (RF). Monteer aub. de ESC's gewoon achter de motoren en verleng de draden naar de accu.

Ook zou ik geen gebruik maken van de BEC van de regelaar, maar een losse schakelende BEC. Het losknippen van één draad heeft niet zoveel zin, nu halveer je de maximale stroom tot de stroom die één BEC kan leveren, ook zal één BEC nu veel warmer worden (ESC's hebben normaliter lineare regelaars voor het BEC voltage). Koop dan liever voor een tiental euro een 3A schakelende BEC en koppel de BEC's van de ESC's volledig los.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Zo daar ben ik weer
Remy en Robert hebben mijn EZOSD en AR7000 gefixt.
Alles werkt Bedankt!!!
Ook heb ik de EZosd geupdate naar v1.0.8
Hopen dat ik nu wel de weg terug kan vinden.

nu nog een beetje passen en meten om mijn FPV spullen erop te krijgen.
 
Back
Top