Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou specifieke kennis van luchtvaartregels nodig zijn? Voor "gewoon" modelvliegen is dat ook niet nodig. FPV-vliegers vliegen toch onder dezelfde voorwaarden als de "gewone" modelvliegers zoals deze genoemd zijn in de Luchtvaartwet???
fpv vliegers vliegen soms (of willen) hoger, en verder. O.a. hoogte is wel een grens ivm 1:1 toestellen, Denk dat dat de reden is dat het genoemd wordt.
Buiten dat zijn er meerdere voorbeelden van FPV vliegers die zich aan geen enkele regel houden, bij u allen bekend. Terug naar het topic, in hoeverre kan samenwerking met de radio-amateur wereld bijdragen tot een mogelijk zinvolle invulling van FPV binnen de Nederlandse context.
Ash.
Dus samengevat, FPV vliegers zouden legaal gebruik willen maken van bepaalde, aan andere diensten toegewezen frequentiies en daarbij bij voorkeur ook in het aan de grote luchtvaart toegewezen luchruim willen vliegen.
En dat zou dan gelegaliseerd moeten worden?
nou, op verzoek van Roel dan maar
Resonantie frequentie
Een ideale LC-kring bevat geen weerstand. Als deze kring wordt aangestoten, bijvoorbeeld door de condensator op te laden, ontstaat een oscillatie met frequentie f0, waarbij periodiek energie van de condensator naar de spoel gaat en omgekeerd. Zonder weerstand treden geen verliezen op en zal de kring blijven oscilleren.
De resonantie-hoekfrequentie ω0 (in radialen per seconde)
wordt gegeven door:
waarin![]()
L de zelfinductie van de spoel in Henry, enC de capaciteit van de condensator in Farad De resonantiefrequentie f0 is dan:
![]()
dus:
![]()
Over samenwerking tussen amateurs en fpv piloten zijn best wat toepassingen te bedenken .
Moet ik rammelen met de sleutelbos? Hou het netjes..