Ik kan me in Sven zijn instelling best verplaatsen, neig iets meer naar die van Ash.
Je hoeft het niet te kunnen bouwen (uitelkaartrekken) maar het zou toch niet echt lichte materie gaan worden ben ik bang.
Van mij hoef je geen F licentie te halen, N is ook al goed (grijns)
Maar waar we denk ik deze discussie mee op kunnen trekken, en wellicht aan het subject kunnen hangen, is de al eerder geplaatste opmerking dat ondanks het lichte gewicht van een FPV kist, de risico's hoog kunnen zijn.
Ik wil niet vallen (omdat het ook niet aan mij is) om over Brevetering te gaan hebben. Waar _WE_ wel heen moeten is dat een ieder die wil FPV'en over informatie beschikt die die in ieder geval moet hebben gelezen. Of diegeen zich er aan wil houden, dat is nogmaals niet aan mij. Wel dat het risico ingeschat kan worden met afdoende duidelijke informatie.
Doe me een lol, en gooi niet met modder. Doe ik als deels topic starter niet, noch mekker ik op 1.3 G gebruikers. Heeft geen nut, en geen zin. Het gaat om bepaalde lol die _WE_ willen hebben, vanuit een ieders intresse.
Ik ben een techneut, F licentie, die ik graag ook voor andere dingen wil gebruiken.
Aan FPV nog niet toegekomen ( kinderen op Havo/Atheneum ) dus qua geld beperkt.
Nou doe ik dus (nog) geen FPV maar ik kan me helemaal op de lol uitleven.
FPV en frequentiegebruik vergt een behoorlijke kennis, en zoals Leo en Sander (ea) weten moet je ook nog een behoorlijk netwerk hebben om bepaalde niet direct openbare informatie te kunnen vergaren.
Ah propos, op het subject frequentie. 800/900 MHz zal volgend jaar weer eens onder de hamer gaan, vooral voor breedbandige GSM toepassingen. 1.2/1.3 GHz is niet alleen zendamateur, maar voor een deel ook militair en radionavigatie. Vooral de groene mannen hebben behoorlijk wat spektrum, en mogen ook 'mijn' exclusieve bandjes als omroep in nood overnemen.