FPV en zendamateurs

Wat voor vergunning ? wellicht interessant voor anderen die ook FPV willen gaan vliegen.

Hoe aan te vragen etcetera...

Ash.

Hehehe ja dat wel, als dit een eerste is voor Wiebe en Aalie nou waarom dan niet meer FPV vliegers met vergunning !! goede zaak toch ?

:)

Ash.

Of het is een visvergunning natuurlijk rotflmao !

Haha.
Das de oude vergunning die je vroeger nodig had voor je rc zender .
Mijn oude zender een robbe cmrex had die nog in de koffer zitten toen ik hem kocht .
De zender is naar corrien gegaan ik wilde gewoon dat hij een goede plek kreeg .
De ontvangers oude pcm type baksteen zijn ook die kant op en worden denk ik gebruikt voor goede doeleinden .

Ik heb de zender koffer nog gehouden en daar zag ik gister dus nog de vergunning in zitten .

Sven ,Als ik mijn boeken kan vinden mag je ze hebben .
Maar dan wel met garantie dat je je n vergunning haalt .

Maar vergis je niet als je geen interesse hebt in de techniek /al hebt.
En je wilt hem alleen als fpv hulpmiddel .
Dan ben je zeker wel een half jaar een uur of 5 per week aan het studeren .
Ik was vroeger alleen maar met 27Mhz en radio bezig .
Zelf zenders bouwen buizen dan en antenne,s maken /pieken .

Nu kun je alles goedkoop kopen ,,vroeger koste een voeding al te veel geld .
En waren koellichamen al erg duur hihi.

Ik heb inderdaad totaal geen interesse in het zend amateur gebeuren in de algemene vorm, en een half jaar lang bijna iedere avond een uur studeren vind ik nogal wat voor enkel een beetje legaal te mogen FPV vliegen.

Ze zouden eens een soort van FPV licentie moeten ontwikkelen! :yes: Online cursusje van een week en je hebt voor een paar tientjes een papiertje. Want nu lijkt het een beetje als chirurg worden om een pleister te mogen plakken, toch?

Het is zoals het nu is .
Zelfs mensen die meer studeren dan wat ik als voorbeeld nam kunnen het soms niet halen .
Ik heb alleen de n vergunning de f is nog lastiger maar dan mag je wel weer meer .
We veranderen er denk ik niet veel aan .

Je kunt ook online proef examens doen dacht ik ergens te gezien hebben.

De cursus is zelfs gratis online te vinden, maar idd, om een beetje legaal vermogen te maken op FPV ... Voor 1.3 G te vliegen hoef je het niet te doen, dat is met Galileo straks toch niet meer mogelijk.

Zo moeilijk is dat N-examen nou ook weer niet. Mag eerlijkheidshalve zeggen dat ik niets weet van- of heb met het zendamateurisme. Ook mijn kennis van de analoge electronica is meer dan beperkt. Toch heb even een N-proefexamen op het Internet opgezocht en in een kwartier tijd gemaakt.

Wat blijkt, ik ben zendamateur! Ruim geslaagd! Dus vele uren studeren lijkt me iets overdreven.

Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen weekend op de Oldtimer fly-in the Schaffen eens een praatje gemaakt met de mensen van de lokale radioamateur club. Leuke babbel gehad over antennes enzo. Ook info gevraagd over het examen voor radioamateur. Het examen voor de basislicentie blijkt in België nogal mee te vallen. Kosten zijn rond de 25 euro. Bovendien blijken ze aanstaande vrijdag een ledenvergadering te hebben op een 500m van mij thuis. Daar ga ik maar eens naartoe denk ik.

Als ik met die basislicentie dan legaal bezig ben op 2.4, 5.8 en 433Mhz dan ben ik dik tevreden.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je een amateur radio licentie zou willen hebben als je met TV signalen zendt...

Ash.

Back