Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De 6EX gooit er nogal wat rommel uit, ook hogere harmonischen die in de band liggen van de 5.8GHz ontvanger. Zaak is om een kanaal te kiezen dat net buiten de frequentie van de harmonischen zit. Zo zou ik kanaal 1: 5740MHz of kanaal 7: 5860MHz even proberen. Ik heb de beste resultaten met kanaal 1: 5740MHz.
Let overigens op dat je bereik aardig verbeterd kan worden door andere antenne's te gebruiken. Ik zou de volgende antenne's aanraden voor de zender en de ontvanger.
Zender antenne:
2.4-5.8GHz Dual band Tilt/Swivel Antenna with SMA Connector [ANT-DB1-RAF-SMA] - $13.95USD : New Generation Hobbies, Your One Stop FPV Shop
Ontvanger antenne:
8 dBi 5.8GHz Flat Patch Antenna [HG5158P] - $49.99USD : New Generation Hobbies, Your One Stop FPV Shop
Om de flat patch antenne aan te sluiten heb je een SMA male > SMA male verloop nodig, bijvoorbeeld de volgende:
Verloop SMA male > SMA male
SMA male plug to SMA male plug double straight adapter | eBay
Hiermee moet je bereik aanzienlijk verbeteren, hou er alleen rekening mee dat je de flat patch antenne wel enigzins op het model moet blijven richten. Ik vlieg met de 600mW 5.8GHz ImmersionRC en de FS 5.8GHz bril en bovenstaande antenne's om m'n Nemo en dat gaat voortreffelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
De Raf is binnen met zeer slecht resultaat. Het duurde 2 avonden voor ik in de gaten had dat er een female aansluiting op zit en 2 keer female werkt niet echt.Houd er rekening mee dat je een male-male verloop er bij moet bestellen!
Dan hebben ze de verkeerde gestuurd, het moet een SMA (male) versie zijn, niet een RP SMA.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
oke...........is dit op te lossen met een verloop of is het beter om hem om te laten ruilen?
Ik ben helemaal lyrisch van hun DSMX systeem, werkelijk fantastisch hoe die het doet, en wat hij voor z'n kiezen krijgt. Bereik is fenomenaal, ook onder de meest beroerde omstandigheden.
Misschien leuk om dit systeem eens goed aan de tand te voelen?
Met wat voor 2.4GHz RC vlieg je? Als het antwoord Spektrum is dan is dat je probleem, da's rommel vanuit een RF perspectief.
Hoe heb je de antenne's gemonteerd, zowel voor de RC als video op je Hexa. En uiteraard idem voor op de grond?
Iftron wordt je aangepraat door een zekere meneer uit Rotterdam die daarmee betere marges behaalt en dan graag roept dat dit veel beter is dan al het andere.
<preken voor eigen parochie>Zo levert ImmersionRC 5.8GHz apparatuur dat én beter presteert en in elkaar steekt dan Iftron én een flink stuk goedkoper is</preken voor eigen parochie>.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Weet alleen niet waarom het bereik van mij 5.8GHz zender zo kort is. Ook los werkt dit systeem echt maar een meter of 10! Prut dus.