FPV, multicopter videos enz

Goed hoor, jammer dat het regende.
Wat ik mij af vraag (heb zelf nog geen FPV) zie je met die regen nog wel wat door die bril?

Waarschijnlijk was de ccd cam beter beschermd tegen de regendruppels.

Mooie vlucht roni.....dat ding vliegt wel goed. Kon het flimpje alleen niet mobiel afspelen. Multiwii is hier echt stabiel op.
Had je hier zonder expo gevlogen zie ik?

Frame icm met MultiWii heeft echt wel potentieel, dat geeft je filmpje mooi weer Roni! (frame is helaas "out of stock")
Gisteren voor het eerst enkele 4S lipo's op mijn sport X-frame leeg gevlogen, nog perfect te doseren maar als het moet blaast ie waanzinnig:D

Is wellicht de moeite om dat op jou frame eens te testen:wink:

Multiwii is echt top , heb de rate's op 0,03 staan en weinig expo....
Heb vandaag inverted geoefend :)
Zal zo een filmpje posten!

De Flip frame is echt een topper!!

Ben benieuwd.....vandaag geen tijd gehad, maar vandaag was het geen verkeerde dag om te vliegen. De wolken waren hier ook de hele tijd op zo'n 150-200meter hoogte vandaag wat ik kon zien. Dat komt ook niet vaak voor.

Filmpje wordt geupload , niet op de editing letten , ben het met een nieuw programma aan het leren en heb er weinig tijd voor...
Zal toch een manier moeten vinden om sony vegas op men mac te zetten...

Vandaag ook eindelijk met men flip frame gevlogen.
IS echt wel een top frame.
Jammer genoeg heb ik geen filmpjes die de moeite waard zijn omdat ik men gopro niet goed krijg met beeld.

Bedoel heb wel jello vrij beeld dus dat is goed maar het beeld schokt heel hard......weet niet of het door het frame komt of doordat de gopro niet goed vast of te vast staat.

Mooie video roni.....inverted is meer durven dan skills eigenlijk. Herstellen uit inverted is schrikken de eerste keer als je full throttle gaat bij hoge valsnelheid.

Wel strak beeld man!

Klopt , je moet wel de hoogte in het oog houden , de quad gaat als een speer naar beneden inverted...

Beeld is idd heel strak , eindelijk :)

Frame icm met MultiWii heeft echt wel potentieel, dat geeft je filmpje mooi weer Roni! (frame is helaas "out of stock")
Gisteren voor het eerst enkele 4S lipo's op mijn sport X-frame leeg gevlogen, nog perfect te doseren maar als het moet blaast ie waanzinnig:D

Is wellicht de moeite om dat op jou frame eens te testen:wink:

Max , ben je van plan een Fpv flip frame te kopen? Zeker een aanrader!
Ze zijn idd allemaal uitverkocht...

Zo toenstraks even naze32(multiwii) getest op HT-FPV! Dat is niet normaal hoe stabiel dat is. Heb niet eens getuned of niks en het vliegt super strak met standaard settings. Dat heb ik nog nooit meegemaakt tot nu toe met geen enkel bordje.

Ik had verwacht dat ik mijn TX moest calibreren of iets, maar alles werkte plug en play. Ik vraag me alleen af of je kanalen kan reversen vanuit het bordje zelf? Heb dat nu op de TX gedaan.

Kanalen reversen kan wel denk ik , ik doe het zoizo altijd via de zender..
Met default setting vliegt het al goed , alleen nog fine tunen...en je end point aanpassen...

Idd kanalen gewoon in de zender reversen. En zoals roni al zegt, de eindpunten zo zetten dat je netjes de eindwaardes (1095/1950 in mijn geval) haalt met minimale en maximale stick uitslag, en evt subtrim gebruiken om alle kanalen netjes te centreren op 1500. Expo kun je ook op de zender gebruiken, maar rc rate heeft het zelfde effect.

Heb niks hoeven te trimmen of afstellen eerlijk gezegd behalve roll en pitch reversen. Mijn endpoints lijken gewoon goed en slaan maximaal uit in de software. Dit is wel heel vreemd, want dat was de eerste keer toen ik het aansloot niet zo. Het lijkt er net op alsof mijn naze32 dat automatisch bijgesteld heeft?
Moet enkel mijn rotatiesnelheid/rate omhoog gooien, want deze stond wel erg laag moet ik wel zeggen en ik had de expo uit. Maar wat was dit bordje stabiel met defaults settings.

EDIT:
Ik heb wel overigens wel wat in de CLI veranderd zoals min en max throttle

Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe antennes voor de fpv gear zijn binnen.
1.2ghz 6dbi (tuned op 1.280ghz)
Maar man want zijn die zwaar lol en ietsje pietsje groter dan de standaard antennes.
We zullen dit weekend wel zien of het goed is of niet anders bestel ik weer gewoon de standaard antennes.

Je moet geen 6dbi pakken op je model. Je moet juist zo laag mogelijke dbi's hebben, want die 6 dbi antennes stralen alleen meer naar de zijkant en minder naar boven en onder. Dat betekent dus dat als je bochten enzo maakt dat het alleen maar slechter wordt. Op de grond kun je die wel gebruiken.

Back