FPV, multicopter videos enz

Ik zou voorlopig een antenne horizontaal maken en de andere verticaal. Probeer dat maar eens en zul je zien dat het zelfs zonder patch goed kan werken.

Hè max ik heb het volgende aan gear:
Immersion 5.8 VTX 600:
Deze lijkt gewoon te werken. Lamp gaat aan en wordt warm. Aangesloten op een 3s lipo van 500 mah geloof ik.
Airwave 5.8 ontvanger die heb ik aangesloten op een 3s 2200 lipo. Lampje gaat aan maar na een tijdje weer uit. ( zou dat zijn omdat hij geen signaal heeft?)
Fatshark bril av929 geloof ik. (Zit lipo bij maar die is leeg nu en er zit een euro stekker oplader bij dus kan daar nu niks mee. Zoek dus nog een andere mogelijkheid om die op te laden. Gaat niet via mijn lipo lader!)
Securecam camera op 12v. Ik weet dus niet zeker of deze nog werkt.
Cloverleaf antennes

Hallo Avpk...

* Antennes gemonteerd? Nooit zonder antennes uitproberen of testen...

* Ontvanger die warm wordt eens proberen op 2S...had ik ook op 3S en dat werd te warm....op 2S geen enkel probleem en werkt prima...(maar dat is een Uno 5800 Vrx van Immersion)

* Ingang van 5.8 Vtx = 12V, maar uitgang = 5V...als je dat op je camera hebt aangesloten gaat ie het niet doen...:o

Succes!!
gr. Rob

Zo heb ik mijn zonsopgang vanochtend beleefd

vlcsnap2013012509h40m17.png

:schrik: ......ik dacht eerst: Boris is in Australie aan het vliegen geweest.....later zag ik pas dat je inverted vloog.....doh!!!! :p

Jurgen , als je het niet gefixt krijgt moet je maar eens langst Antwerpen komen.
Of je kan het ook via Forum doen , gewoon effe foto's plaatsen van de bedrading en aansluitingen en we helpen je verder ;)

Roni,

Bedrading en zo is zeker OK. FPV en OSD is immersion OSD met GPS en 5.8GHz Immersion 600mW. Securitycam2000 (jou welbekend ;)).

Ik heb de laatste firmware geuploaded (r251). Heb een defaults gedaan, de zender (spektrum dx7s) heeft een midpoint van 1520, ik heb dit ook als parameter ingesteld. Heb daarna met subtrim min en maxthrottle zo ingesteld dat hij 998 als minimum heeft en 2000 als maximum. Dit zie ik ook in de GUI. Verder heb ik de switches ingesteld dat ik een 2-wegswitch gebruik als ARM en een 3 weg om te schakelen tussen standard, ACC en ACC + BARO. Als ik deze switches flip op de zender, zie ik ook de juiste dingen groen worden in de GUI. Ik denk dat dit allemaal klopt.

Om zeker te zijn heb ik de ontvanger (Spektrum AR8000) getest met failsave settings (throttle op 51%, ACC+BARO aan). Als ik de zender uitschakel zie ik alles zoals ik het wil.

Daarna heb ik ook nog eens elke ESC gecalibreerd en als ik ARM en een tikje gas geef, zie ik ze mooi tegelijk opspinnen. BARO is met een foampje beschermd en de naze32 zit ook in een zwart doosje, dus geen invloed van draft.

Nu blijft enkel nog de settings voor PID, want dat blijft mij een raadsel. Het frame is trouwens een HT FPV, COG is perfect waar de manual het voorschrijft.

Hier enkele screenshots van de GUI:

gui2i.jpg

gui1m.jpg

Tot hier stopt dus mijn kennis, en ik had graag geweten of je mij hier wat op weg kan zetten, welke settings ik beste probeer. Ik weet ook dat BARO niet zo gemakkelijk is en ik zie bvb als ik de quad op een tafel leg, dat de Z-waarde toch vrij stevig schommelg (in Multiwii GUI).

@robbie
Nee gewoon nederland.....je kan soms versteld staan wat voor mooie verlaten plekken er toch zijn in zo'n druk landje. Zonsopgangs en zonsondergangs sessies hebben voor mij altijd wat speciaals. Hier was dus vanaf de grond niet zichtbaar. Je moest een metertje of 100 minimaal omhoog om de zon te kunnen zien.

@jurgen
Die pid settings gebruik ik ook op mijn HT-FPV en het vliegt super. Heb enkel RC rate verhoogt en expo weggehaald. Ik heb ook alleen acro bordje, dus heb niet baro enz.
Failsafe op 51% lijkt mij aan de hoge kant. Heb je er ook mee gevlogen?

Jurgen , normaal gezien moet die al vliegen met deze setting.
Wat de perfekte setting zijn is bij ieder bord , props, motoren, frame net iets verschillend.

Wil nog wel een lipo voltage meter , iets dat er wat blits uitziet met wat verlichting!
Dan lijkt de boel wat proffesioneler :)

@robbie
Nee gewoon nederland.....je kan soms versteld staan wat voor mooie verlaten plekken er toch zijn in zo'n druk landje. Zonsopgangs en zonsondergangs sessies hebben voor mij altijd wat speciaals. Hier was dus vanaf de grond niet zichtbaar. Je moest een metertje of 100 minimaal omhoog om de zon te kunnen zien.

Klopt, er zijn nog zat mooie plekken te vinden. Je moet er vaak wel een stukkie voor fietsen of wandelen. Daarom heb ik een fietskar waar al mijn copter-zooi in kan. Nieuw projectje wordt een wandelkar, om mee te nemen op wandeltochten. De trekstang doet dan meteen dienst als antennehouder, ongeveer 2 meter de lucht in....

Ik vind het wel een mooie combi: natuur, wandelen en beelden maken vanuit de lucht...

Jurgen , als je het niet gefixt krijgt moet je maar eens langst Antwerpen komen.
Of je kan het ook via Forum doen , gewoon effe foto's plaatsen van de bedrading en aansluitingen en we helpen je verder ;)

Grappig dat een andere jurgen(vdp) hierop reageerd.

Roni ik zal eens foto's maken van de set aangesloten maar denk dat je daar nog niets mee kunt. je moet het echt door kunnen meten.

@Robbie. natuurlijk heb ik de antenne's aangesloten als ik het test.
De ontvanger wordt niet warm maar het lampje op de airwave gaat steeds na een 20 sec uit. dus weet niet zeker of die wel goed werkt.

De camera en de vtx zijn rechtstreeks op een lipo aangesloten van 3s. Beide zijn 12v dus moet deze wel op 3s toch?

Hoe meer mensen er zijn met dezelfde naam hoe ingewikkelder het wordt :)

11,1 volt is perfekt! (3s lipo)
De zender dat je van mij hebt overgenomen kan 4s aan...

@Gorelroni:

Check deze video, gebruik zelf de patch (8dbi) icm inverted V (IBCrazy instuctie/ zelfbouw) zeer tevreden over!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back