FPV, multicopter videos enz

Voor de mensen met de Naze32: welke firmware (vooral de baseflight) en programma gebruiken jullie om het bordje te updaten en in te stellen (ik heb zowel PC als MAC, PC geniet de voorkeur aangezien ik meestal een ultrabook meepak naar het veld ;-))

Kwam er achter omdat de default minthrottle van 1150 veel te hoog voor m'n quad is, gaat dan al liggen spartelen.. De baseconfig & software update tab werken wel, alleen wijzigingen in de settings tab worden niet gesaved.
Red me voorlopig wel met Windows CLI commands, een Android toestel heb ik niet.

P.s,

Nog iemand een HK Bleu series 12A esc over? Per ongelijk 1 van de 4 met de verkeerde SK versie geflashed en ik rook opgegaan..:hammer:

Je kan een virtuele windows installeren of je gaat even bij iemand anders op zijn PC. Je hoeft die maar een keer aan te passen :D.

Je kan overigens je ESC's calibreren op een andere throttle range vanuit je zender.

De firmware wat je op het bordje krijgt is overigens de laatste heb ik gemerkt.

Firmware
Laatste Timecop release van deze pagina: Changes - afrodevices - Multirotor software and hardware - Google Project Hosting

Firmware updaten:
Deze GUI (deze downloadt vanzelf de laatste firmware): Naze32 gui AIO - RC Groups

Bedankt voor het snelle antwoord. Om even te verduidelijken, ik neem dan de baseflight.hex uit de r258 branch?

plus.gif
Replace/branches/Robert/baseflight/obj/baseflight.hexdiff

Het was inverted van een seconde of 6........werd even verblind door het zicht, maar wel op tijd rechtgetrokken :D.

Ochtend vluchten zijn het mooist......kwam zelfs hertjes tegen.
vlcsnap2013012509h54m21.png

Erg gaaf Boris! Knap dat je zo scherp bent vroeg in de morgen.
Ik draai Windows m.b.v.Parallels op m'n Mac.

Gebruik je ook Vegas om die foto's te rippen?

Mooie foto hoor.
Hier was het -9 zal daar ook zoiets geweest zijn.
En dan al zo vroeg vliegen.
Ik ga straks pas even met de funcub op ski's.

gewoon VLC player en dan "Take Snapshot" onder video tab :D.

Nou eigenlijk ben ik niet zo scherp in de ochtend, maar dat wordt ik wel met een koffie en een FPV vluchtje voordat ik ga werken :D. Heerlijk. Mijn auto liet -8 zien. Lipo deed het gewoon goed :D. Merk wel dat ik met 4S mijn kp's wat omlaag moet doen.....had bij full throttle wat kleine bibberingen.

Wie wil mij helpen met mijn fpv gear werkend te krijgen?
Graag iemand die niet alleen weet hoe hij het moet aansluiten maar ook eventueel dingen kan doormeten als het niet werkt. Ik weet niet zeker of alles wel heel is. Zou wel moeten want zo heb ik het ook gekocht maar ben er niet zeker van.

Beetje regio Brabant Zeeland zuid Holland waar ik komende week een keer s' avonds langs kan komen.

Alvast bedankt.

Wie wil mij helpen met mijn fpv gear werkend te krijgen?
Graag iemand die niet alleen weet hoe hij het moet aansluiten maar ook eventueel dingen kan doormeten als het niet werkt. Ik weet niet zeker of alles wel heel is. Zou wel moeten want zo heb ik het ook gekocht maar ben er niet zeker van.

Beetje regio Brabant Zeeland zuid Holland waar ik komende week een keer s' avonds langs kan komen.

Alvast bedankt.

Kan je ff aangeven wat voor fpv gear je hebt en wat er niet werkt?

Hè max ik heb het volgende aan gear:
Immersion 5.8 VTX 600:
Deze lijkt gewoon te werken. Lamp gaat aan en wordt warm. Aangesloten op een 3s lipo van 500 mah geloof ik.
Airwave 5.8 ontvanger die heb ik aangesloten op een 3s 2200 lipo. Lampje gaat aan maar na een tijdje weer uit. ( zou dat zijn omdat hij geen signaal heeft?)
Fatshark bril av929 geloof ik. (Zit lipo bij maar die is leeg nu en er zit een euro stekker oplader bij dus kan daar nu niks mee. Zoek dus nog een andere mogelijkheid om die op te laden. Gaat niet via mijn lipo lader!)
Securecam camera op 12v. Ik weet dus niet zeker of deze nog werkt.
Cloverleaf antennes

Maak een tekening van je bedrading overal. Je hebt heel snel een ground ergens gemist. Je kan voor de onvanger en fatshark gewoon dezelfde voeding gebruiken.

Heb je zwart scherm of zie je wat ruis?

Ik heb eerst een scherm aangesloten en die bleef op blauw en no signal gaf hij aan.
Ik weet dat het goed is aangesloten en de juiste kanalen ingesteld om te zenden en te ontvangen.

Ergens zit er iets fout maar weet niet waar :-(

Ook vind ik het raar dat de ontvanger steeds uit gaat.

Lastig te zeggen. Ontvanger moet in ieder geval niet uit gaan.

Check de specs op wat voor spanning die ontvanger werkt. Ook al werkt je cam niet, moet je zwart beeld krijgen.

Jurgen , als je het niet gefixt krijgt moet je maar eens langst Antwerpen komen.
Of je kan het ook via Forum doen , gewoon effe foto's plaatsen van de bedrading en aansluitingen en we helpen je verder ;)

Back