FPV, multicopter videos enz

Hier ff een vergelijkingsfoto van de sunnysky motor naast de NTM28-26 van HK

Wat mooi is aan de sunnysky motoren is dat de draden flexibel zijn, en iets langer dan bij de NTM. Waarschijnlijk was mijn crash te wijten aan een loskomende stekker van de motor in de regelaar. Deze zijn bij de NTM dus vrij kort en het kan eigenlijk maar net(of net niet). dus ik denk dat er een stekker is losgekomen door de torsiekrachten op de arm toen ik mijn roll deed.

IMAG0557_zps95f802a2.jpg

Als ik dan toch kritiek op de Sunnysky motoren heb dan zijn het de stekkertjes die ze er standaard op hebben zitten. Ik moest 'de pootjes' met een klein schroevendraaiertje uit elkaar drukken om ze goed te laten klemmen in de female stekker. Ik ben gewend dat er van de die bolletjes op zitten die 'inveren'. Dus de stekkers die ook op de NTM motoren in jouw foto te zien zijn.

Verder overigens perfecte motoren.

Van de week mijn 808 #16 V2 keychain camera ontvangen. Ondanks Chinees Nieuwjaar toch gewoon met een weekje in huis vanuit HongKong. Ik wou dat alle bestellingen vanuit HongKong zo vlot waren. :rolleyes:

Heeft iemand nog goede tips over hoe je zo'n keychain camera het beste kunt bevestigen? Ik heb hem nu met het bijgeleverde klittenband op de batterijplaat van mijn Flamewheel (kloon) bevestigd.

Vanwege de harde wind vandaag heb ik nog niet lekker kunnen vliegen. Alleen een kort testvluchtje gemaakt in mijn tuin. Voor een eerste test niet slecht (denk ik), maar nog zeker niet goed.

Gezien het geringe eigen gewicht van de camera denk ik erover om de Lipo en de keychain camera samen op 1 plaat te bevestigen en die dan te isoleren van het frame.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik dan toch kritiek op de Sunnysky motoren heb dan zijn het de stekkertjes die ze er standaard op hebben zitten. Ik moest 'de pootjes' met een klein schroevendraaiertje uit elkaar drukken om ze goed te laten klemmen in de female stekker. Ik ben gewend dat er van de die bolletjes op zitten die 'inveren'. Dus de stekkers die ook op de NTM motoren in jouw foto te zien zijn.

Verder overigens perfecte motoren.

Draairichting van de motoren vaststellen en dan lekker solderen.
Dat doe ik altijd tenminste.
Ben.

Scheelt niet veel im gewicht die sunnysky en ntm. Denk alleen dat je die motorsteunen niet hoeft te wegen en dan zou het eens zelfs lichter kunnen zijn. Denk dat ik ook straks voor mijn nieuwe H quad die sunnysky motoren pak.
Ik heb mijn motoren ook altijd allemaal gesoldeerd uit voorzorg.

Veel vliegruimte heb je daar mennov :)......het ziet er goed uit op mijn mobiel wat ik kan zien. Hoezo wil je camera en lipo samen bevestigen? Ik bedoel meer hoe ga je dan je lipo verwisselen?

Re: FPV en multicopters

Nu is de batterij plaat een vast gedeelte van het frame. Ik vraag me af of het beeld nog wat schoner wordt als ik een batterij plaat maak die met dempers aan het frame vast zit. Een beetje zoals bij de tricopters van rcexplorer.

Eerst maar eens kijken of de wind een beetje meezit zodat ik een paar vluchten buiten in het park kan maken. Gisteren was er een hele vervelende vlagerige wind. Ik had mijn quad af en toe of op 45 graden hangen om positie te houden om vlak daarna als de wind even wegviel gelanceerd te worden.

Voor hier in de wijk heb ik nog 1 van de grotere tuinen. Lijkt me heerlijk om een tuin van 20 meter te hebben.

Draairichting van de motoren vaststellen en dan lekker solderen.
Dat doe ik altijd tenminste.
Ben.

Op mijn nieuwe quad ga ik dat ook doen(HT-FLIP), aangezien die hele stevige armen heeft, maar de kans dat je een TBS arm breekt, is vrij hoog. Wil je dan ff snel een armpje wisselen in het veld, is het handiger om stekkers te hebben, dan is het 10 schroefjes eruit en erin, 2 tyre wraps vernieuwen, en drie stekkers vastmaken en je vliegt weer......

Van de week mijn 808 #16 V2 keychain camera ontvangen. Ondanks Chinees Nieuwjaar toch gewoon met een weekje in huis vanuit HongKong. Ik wou dat alle bestellingen vanuit HongKong zo vlot waren. :rolleyes:

Heeft iemand nog goede tips over hoe je zo'n keychain camera het beste kunt bevestigen? Ik heb hem nu met het bijgeleverde klittenband op de batterijplaat van mijn Flamewheel (kloon) bevestigd.

Vanwege de harde wind vandaag heb ik nog niet lekker kunnen vliegen. Alleen een kort testvluchtje gemaakt in mijn tuin. Voor een eerste test niet slecht (denk ik), maar nog zeker niet goed.

Gezien het geringe eigen gewicht van de camera denk ik erover om de Lipo en de keychain camera samen op 1 plaat te bevestigen en die dan te isoleren van het frame.

Leuke camera waar ik ook met belangstelling naar heb gekeken zojuist. Het is me alleen niet duidelijk of het ook mogelijk is om een "live" videosignaal op een zender te zetten.

Er zit weliswaar een kabeltje bij met een videosignaal doch is dat het live beeld? Alle specs bekeken en op diverse fora gekeken doch heb ik dit niet kunnen vinden.

Men Qav500 is eindelijk al in belgenland :)
Denk dat ik hem maandag aankrijg , heeft maar 15 min bij de douane gezeten dus hopen dat er geen bijkomende kosten zijn :)

Re: FPV en multicopters

Je kunt een programma voor Windows downloaden waar je alles op kunt instellen. Daar kun je live video aan en uit zetten. Met live video aan kun je de keychain camera voor zowel de live feed gebruiken als opnemen op de sd kaart.

Heb het schroefdraad van de lens net met een druppel hot glue vastgezet. Beeld van het filmpje gisteren was niet helemaal in focus.

Leuke camera waar ik ook met belangstelling naar heb gekeken zojuist. Het is me alleen niet duidelijk of het ook mogelijk is om een "live" videosignaal op een zender te zetten.

Er zit weliswaar een kabeltje bij met een videosignaal doch is dat het live beeld? Alle specs bekeken en op diverse fora gekeken doch heb ik dit niet kunnen vinden.

Dat zou live video moeten zijn, maar ikheb zon ding gekocht en heb er nog geen beeldje uitgekregen.....had hem gewoon aangesloten op mijn lcd scherm op mijn basisstation, maar niets........Maar lees dus net dat je dat eerst in moet schakelen, wel leuk dat er een draadje over is op RCgroups, maar jah 501 pagina's.....:confused:

Wat een &%*#$#@!software is dat zeg.....eerst ben ik bezig met een firmware update, staat er dat ik de camera moet afkoppelen......dat doe ik, en dan op volgende drukken....nou gedaan dus.....en dan begint er een teller te lopen dat ie de firmware aan het upleaden is.....nou ik kan je vertellen dat dat redelijk moeilijk gaat als je net de stekker eruit getrokken hebt.....

de keer daarna wil de software helemaal niets meer, als ik firmware update kies, dan blijft ie zeuren dat ik een externe schijf moet kiezen....nou das handig want zou niet weten waar.........

of het moet zo zijn, dat ie mijn SD heeft geloopt......want als ik mijn andere keychain aansluit met de sd erin doet die nu ook niets meer........(windows ziet geen externe schijf)

Hoi Corné, welke software gebruik je dan voor het updaten? Ik gebruik de software van de volgende link: #16 Home

In principe kun je niks stukmaken met het updaten van de firmware. Heb je de sd card er wel inzitten, anders dan kun je niet updaten.

Versie 3 van de bootloader staat er als het goed is al op als je camera niet langer dan 3 maanden geleden gekocht is.

Ik heb het volgende gedaan:
- Keycam met SD card erin aansluiten via USB
- Powerknop 3 seconden indrukken zodat hij aangaat. Eerst wordt het lampje oranje, zodra de USB drivers geinstalleerd zijn wordt het lampje rood en krijg je de camera als extern schijfstation te zien.
- Nr16setup programma opstarten. De camera moet nu bovenin zichtbaar zijn.

Ton, ik heb de camera via Ebay gekocht bij Eletoponline365. Was ondanks Chinees nieuwjaar met een weekje binnen. 808 #16 V2

Ik heb gelijk met een 16 GB geheugenkaart besteld. Totaalkosten ongeveer 44 euro.

Als je zelf een geheugenkaart aanschaft dan moet je er rekening mee houden dan sommige 'snellere' klasse 10 kaarten problemen geven. Standaard wordt een klasse 4 kaart meegeleverd.

Soms moet ik berichten beter lezen voordat ik antwoord geef. Ik zie nu dat je de sd kaart al in de camera had.

Ik zou proberen om de kaart te formatteren en gewoon met een schone lei te beginnen. Instructies staan in deze PDF: http://www.mytempfiles.info/nr16/Nr16Manual.pdf

Hieronder een stukje tekst uit de manual:

In-Camera Formatting
The Camera contains a built-in formatter which may be used to format the SD card. Do not
format SDXC cards (cards with a capacity of 64GB and more) see below "Breaking the
Rules". In-Camera formatting is best done using Nr16Setup.exe (see below) but can also be
done as follows:
• Connect the Camera as a Removable disk (see above).
• Press and hold down the Shutter button. DO NOT RELEASE the button.
• Disconnect the camera from the computer.
• After about 4-6 seconds the camera will turn off (the red LED may also blink 3 times -
see "LED status indicators"), indicating that formatting is completed.
• Release the shutter button.

Back