FPV, multicopter videos enz

Imovi van Apple
wil graag 'Final Cut Pro' van apple gaan gebruiken,, maar snap het niet zo (en best duur)
heb 'Final Cut Pro' eens een maandje op proef gehad .. maar heb je volgens mij cursus voor nodig hahaha

Gisteren de Build van me nieuwe Mini fpv quad afgerond.
En vandaag even tussen door de maiden gevlogen.
Helaas fatshark lipo vergeten te laden, dus niet fpv gevlogen maartoch.

Wat is de "fun factor" van deze mini hoog zeg !.

Frame in samenwerking met Lennie054 gemaakt en laten frezen.
Armen van 1x1 aluminium buizen.
Setup aan het eind van de video.
Frame design op basis van "the kwad" van multirotorgear.com, met wat aanpassingen.

En wat voor setup gebruik je? (ik wil ook een mini gaan bouwen)

Vanmiddag met de Ossekopfen meegeweest:

Het zand blijft een super locatie maar spijtig genoeg heb ik het filmpke niet helemaal bekeken wegens de immense jello toestanden.
Je moet daar echt iets aan doen want dit maakt het filmpje echt onbekijkbaar vind ik persoonlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet t, kan op het moment niets anders als wachten op bestelde onderdelen. :(
Maar zodra TBS de onderdelen geleverd krijgt gaat er verandering in komen!

Jello komt voort uit vibraties uit je multicopter.

In mijn geval worden die vibraties nog eens versterkt omdat ik de framespacers er niet allemaal tussen heb zitten en daardoor het voorste gedeelte nogal losjes in elkaar zit :)

Filmpje van gisteren.

Getest met de video ontvangst van de nieuwe 5.8 Ghz Dominator module in mijn Fatshark bril. Heerlijk geen kabels en groundstations meer. Nog niet zo ver gevlogen en weinig obstakels, maar tot nu nog geen storing in het beeld gehad. Van de week maar eens een vlucht tijdens de lunch doen. :cool: Als ik ’s avonds thuiskom is het alweer veel te donker.

Misschien deels door de harde wind, maar helaas wel een vervelende wiebel in beeld zitten. Camera is ‘hardmounted’ in de waterdichte case. Ik weet nog niet zo goed of het nu iets met de PID instellingen is of dat het te maken heeft met een te zachte demping van mijn clean plate.

Ziet er goed uit menno. De wiebelingen zijn vermoed ik van de wind wat ik zo kan zien. Meestal tune je niet voor de wind, maar je kan de P en I wat omlaag brengen en D wat omhoog en dan haal je de wiebelingen in de wind ook uit.
Als je strakke vlucht in de wind wil hebben moet je wat inleveren aan "strakke gevoel"

Ben benieuwd hoe je met 5.8 met wat objecten kan vliegen?

Balen dat de regenboog al bijna weg was tegen de tijd dat ik in de lucht zat. Dat is dan wel weer het mooie van dit weer. ik zat later nog een keer naar al die natte akkers te kijken. Volgens mij kun je net zo goed boven open water vliegen. Als je toestel daarin valt heb je ook gegarandeerd waterschade.

Zal je tip vwb de PID instellingen eens gaan proberen. Ga binnenkort een FLIP Sport frame bouwen voor het acrobatische vliegen. Het FPV frame kan ik dan instellen voor het filmen.

De wind is niet zozeer het probleem, maar van die veranderende windsnelheden op verschillende hoogtes en dat heb je nu vaak met de herfst. (rukwinden)
Zo erg was het niet in jouw video eerlijk gezegd. Vond het vrij strak vliegen. Zou haast zeggen blijf er maar vanaf. Doe anders alleen wat D omhoog als je er aan irriteert.

Dat zou het inderdaad kunnen zijn dat je een beetje wiebel effect krijgt bij fc correcties op de clean plate.

Nog een filmpje van gisteren, tussen de buien door.
Helaas wel wat jello ....

Back