FPV, multicopter videos enz

Getest met de video ontvangst van de nieuwe 5.8 Ghz Dominator module in mijn Fatshark bril. Heerlijk geen kabels en groundstations meer. Nog niet zo ver gevlogen en weinig obstakels, maar tot nu nog geen storing in het beeld gehad.

Looks Good en smooth gevlogen., menno
hoeveel mW heb je ??

Nog een filmpje van gisteren, tussen de buien door.
Helaas wel wat jello ....

gaat lekker zo tezien :cool:
vlieg je op 1.3 of 5.8?

Menno , de wiebel heeft meestal iets met de Lpf filter te maken en de PID instelling.
Het is soms heel moeilijk weg te krijgen! Zit er zelf ook mee te prutsen soms.
Bij meer dan 4bft wind is het normaal dat het wat wiebelt , maar soms heb ik dat ook bij windstil weer.

Looks Good en smooth gevlogen., menno
hoeveel mW heb je ??

Hoi Danny, ik vloog altijd op 1.3 Ghz maar ben nu overgestapt op de 600mw videozender van Immersionrc icm de nieuwe nexwave (90dbi) ontvanger voor in mijn Fatshark. Dan nog een setje Spironet antennes erop.

Heb nog maar 1x FPV gevlogen met deze set, maar zo in de open lucht kan ik in ieder geval een flink eind vliegen zonder dat mijn rc zender begint te piepen of het beeld begint te storen. Binnenkort eens rustig rondjes gaan doen in een omgeving met bomen.

Menno , de wiebel heeft meestal iets met de Lpf filter te maken en de PID instelling.
Het is soms heel moeilijk weg te krijgen! Zit er zelf ook mee te prutsen soms.
Bij meer dan 4bft wind is het normaal dat het wat wiebelt , maar soms heb ik dat ook bij windstil weer.

gyro_lpf staat op 42, dat is volgens mij standaard met de Naze32.

Ben nog aan het zoeken wat nu de beste instelling is voor D. Bij Openpilot staat dit hartstikke mooi gedocumenteerd; een lagere waarde is een snellere reactie. Bij Multiwii is hier zeer weinig informatie over te vinden. Vraag mij haast af of iemand het wel eens tuned. :confused:

minimum waarde = 0
maximum waarde = 200
standaard waarde = 20

Mijn gevoel zegt dat ik de waarde moet verhogen naar bijvoorbeeld 30 als ik een iets tragere correctie wil.

Thanks mannen :alien:
next time weer METAL voor lennie054

moet een andere FPV-cam erop hebben.,
want deze wordt of tedonker bij de bomen of telicht in de zon (best kl#te vliegen)

Ik ben benieuwd hoe dat eruit zien op de bewakingscamera's van die pomp.
Bij mijn eerste vlucht waren mensen aan het tanken nog :d. Je had hun gezicht moeten zien.

Super gewoon weer!!

Echt super gaaf gevlogen Boris
Weer goede muziek keuze eronder.
TOP.
Thanks mannen. Binnenkort wel een winter indoor of nacht meet ;p

makro in Best....zie ik dat ook eens vanuit een ander standpunt.
Ja veel makros zijn er niet in de buurt. Is bij mij op loop afstand en ideaal als je niet kan slapen.

CCD cameras doen het uitstekend in het donker :D. Heb zelfs vluchten waar mijn recording cam alleen maar zwart laat zien en ik tussen de bomen moeiteloos vlieg.

Back