FPV, multicopter videos enz

bedankt voor de link , ja ik begrijp dat je een andere camera gebruikt voor het opnemen :p

ik had deze FPV camera al eerder een keer voorbij zien komen

alleen een vraagje die grote aansluit pluggen / stekkers heb je deze eraf gehaald dan of worden deze niet gebruikt op de quad zelf?

Nick

Hier nog een video van het mais cambinen hier wordt alleen de maïskolf van het land gehaald en de plant wordt op het land uitgespreid.

Laatst bewerkt door een moderator:
@0:38 dacht ik even.. dat doet ie nooooit... hahaha
En daar zou ik nou juist niet van kunnen slapen...
Quad weegt 300gram :D. Je kan hem letterlijk tegen je aan vliegen zonder schade. Die 5inch props zijn zo slap dat ze eigenlijk meteen buigen. Dat is nou het leuke aan de mini quads. Ervaring is bijna even goed als op een grotere quad.

Gewoon een mooie dag in november :)
Enkel spijtig dat youtube er weer een pixel feest van gemaakt heeft.

Afgelopen middag mijn FLIP maar eens meegenomen naar mijn werk en tijdens de lunch genoten van het mooie weer en een rondje gevlogen. Het is tegenwoordig al donker als ik thuis kom, dus dit is doordeweeks een ideale oplossing.

@dave and Roni; Volgens mij vlliegen jullie ook FLIP met Clean plate. Hebben jullie nog iets aan de PID instellingen moeten veranderen? Ik twijfel of dat ik de D waarde moet verlagen of dat ik extra dempers moet plaatsen. Nu heb ik het idee dat het dirty gedeelte van het frame over corrigeert.

Ik heb mij gyro filters moeten verhogen en de P moeten verlagen.
Heb vanvoor ook andere rubbers gestoken omdat ik het te slap vond.
Moet eigenlijk nog eens een testvlucht doen , Ga dit weekend effe zitten tunen , zit met wat wobbel...

Van het weekend maar eens aan de klus met dempers en PID instellingen.

Moeten jullie zaterdag trouwens niet naar de GAMMA.;)

Van het weekend maar eens aan de klus met dempers en PID instellingen.

Moeten jullie zaterdag trouwens niet naar de GAMMA.;)

Ik zou wel willen ja :D
Maar weet niet of het echt gaat doorgaan want er is te veel protest tegen van al die lesbische groeperingen of zijn het feministische groeperingen :)

Hey menno,

Wat wil je met PID's bereiken? Ik zie eigenlijk hele snelle oscillaties wat meer op een mechanische probleem lijkt. Dus props niet in balans of een motor. De oscillatie is veeeel te snel om te zeggen dat dit de PID settings zijn.

Zet een keychain cam op je quad zodat deze zicht op het geheel heeft en dat je de armen ook kan zien. Daarmee kun je visueel vibraties zien.

Ik gebruik nu dezelfde PID instellingen als toen ik de FLIP nog zonder Clean plate vloog.

Nu de flightcontroller op het clean gedeelte gemonteerd zit heb ik het idee dat de correcties niet meer snel genoeg doorkomen. Je ziet dan bijvoorbeeld 1 arm in een zeer hoog tempo op en neer vibreren maar die vibratie wordt eruit gefilterd door de rubber dempers. Het komt op mij over als een 'overshoot', dus eigenlijk dat de correcties zo snel zijn dat ze niet op tijd bij de flightcontroller komen.

Ik zal de motoren en de propellers ook nog eens nakijken en zo nodig vervangen. Als het dan toch iets mechanisch is dan denk ik in eerste instantie aan te slappe rubber dempers.

Back