FPV, multicopter videos enz

Bedankt Roni,

Zolang ie niet te hoog in een boom blijft hangen is het wat mij betreft oké.
Gisteren totaal 3x gecrasht, laatste keer door vocht/ sneeuw viel de copter spontaan uit de lucht. Hierbij werd ook de SD card uit de GoPro gelanceerd. Wel terug gevonden gelukkig.

Inmiddels alles weer opgelapt en is de schade van gisteren slechts 3 props en een gebroken houten frame arm.

Ik heb 2 600mw 5.8 vtx-en en beide doen hetzelfde... Ik heb een TBS en gebruik daarop de GoPro als FPV cam. Stekkertje in de zijkant van de GoPro en die aan de vtx. Het enige wat ik via de Fatshark bril kan zie is het 'setup' menu. Dus het item met het steeksleuteltje dus. Nu het gekke...als ik hem in videomodus heb staan krijg ik geen beeld. Als ik dan door het menu blader op de GoPro dan zie ik voordat hij in het 'setup' menu springt heeeeel even videobeeld en dan zie ik het betreffende menu weer in de Fatshark....

De VTX wordt ook wel wat warm. Hij haalt zijn voeding van het TBS frame en die is aangesloten op een 4s accu. Volgens specs van de VTX moet dit kunnen.

Nu vraag ik me af of ik iets vergeet of over het hoofd zie... hebben jullie hier ervaring mee?

Ik denk dat een Vtx maximaal 3s aankan toch?
Zou die persoonlijk op 3s voeden , hoe meer voltage dat die krijgt hoe warmer de boel wordt.

die immersion rc zenders gaan prima op 4s, ene word wat warmer dan ander, maar kan totaal geen kwaad;) wat betreft gopro video, staat er niet iets met uitgang ntsc/pal verkeerd?

Daar ga je geen spijt van krijgen dave!

@hannidas
Wij vliegen niet met gimbals. Gewoon hard mounted gopros:)

Denk het ook niet Boris , kan al niet wachten tot de vakantie over is en ik weer thuis kom en dan dat dit mooie frame zo op men tafel ligt te wachten op me :)

Denk dat het nog mooier gaat zijn als de ht-fpv en die is al zo mooi want dat is echt men lievelingsframe.
Hopelijk word deze net zo goed.

Wil die Flip fpv frame wel eens zien als die opgebouwd is.
Nu heb ik de kans omdat te doen voor ik die bestel.
Ga zoizo nog wachten , mss komen er voor de zomer nieuwe Fpv frames uit.
Heb quad's genoeg staan momenteel en ik vlieg amper nog met dit rotweer.

Zo'n qav500 is na een goede crash ook voor de vuilbak zo te zien.
6_2.jpg

Ik vraag me af of die nog recht te buigen is :)

Alles is kapoylt te krijgen als je maar hard genoeg gaat denk ik.

Het zijn ook wel dunne armen.
Die zijn bij mij iedere week krom.
Super mooi frame maar ga het niet doen...wordt te gek voor mij.

Als je wat nieuws wilt halen zou ik voor de nieuwe hoverthings frame gaan. Ik hoef ook niks nu eigenlijk. Heb ook genoeg......het is net wat je zegt met dit weer kun je toch niet veel. Aangezien dat ook meeste bouw werk bij mij in de schuur plaatsvindt en het daar al te koud is tegenwoordig.

Ik kijk wel eerst hoe dave zen quad gaat vliegen en hoe crash bestendig die is.
De zin om te Fpven is er ook niet echt met deze koude grauwe donkere dagen...

Back