FPV, multicopter videos enz

Hmm, hoe bedoel je? Slechte kwaliteit of fabrieksfout ofzo?
Ben nog wel van plan om een spironet antenne te kopen, maar zou verwachten dat een kant en klare set toch redelijk op elkaar afgesteld is.

Heb je antenne goed strak aangedraaid? Wordt deze snel heet of duurt het een paar minuten? En welke tx heb je eigenlijk?

Overigens de video transmitters worden altijd behoorlijk warm en is normaal, maar echt heet is niet goed. Het wordt ook aangeraden om die dingen niet veel te lang aan laten staan zonder ventilatie. In vlucht heb je er minder last van. Je kan deze aan je aluminium poot plakken onder props voor betere cooling eventueel, maar met dit weer hoef je geen zorgen te maken

@vinny
Als je moeite hebt met hoogte houden moet je throttle curve goed afvlakken op de hover en dan zul je zien dat je er geen moeite meer mee hebt. Vlieg jij alleen op atti?
Ik zei toch die 5000mAh is veel te veel van het goede. Denk dat jij met een 3300mAh nog steeds tot 10-12 minuten haalt met betere vlieg prestaties en meer fun, want die 14minuten ga je toch nooit vliegen.

Warm worden ze allemaal.....en hoe is het ontvangst van dit ding? Ik was niet echt kapot van zo'n fatshark interne ontvager, maar dat was op 2.4ghz.

Ok thanks, denk dat ik me dan geen zorgen hoef te maken.

En ontvangst is moeilijk te zeggen. Heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nooit een andere bril op heb gehad.

Bril js geen probleem die heb ik ook het is de interne ontvanger wat ik bedoel maar dat is allemaal geen probleem. Als het echt niet goed werkt kun je altijd een externe ontvanger pakken. Wat haal je nu en hoe is het signaal?

Hoe vliegt je quad met alle gear erop nu? Voor zo'n kleine quad wel een groot verschil?

wow rustig aan, heb nog niet gevlogen ;)
Toen vanmiddag alles erop zat was het al aan het schemeren.
Morgen ga ik er achter komen (of voortijdig een boom tegen komen zou ook zomaar kunnen ;)

En qua gewicht zou het niet veel uit moeten maken, fpv setje is ongeveer 10 gram zwaarder dan de wingcam, en die trok hij ook al voor ik de gaten in het frame had geboord. Gaten schelen nog eens 25 gram.
Dus moet wel vliegen. Misschien iets luier, maar dat maakt niet zoveel uit. Moet toch eerst oefenen

Hahaha, nou in tilburg centrum laat ik de quad niet buiten onbeheerd liggen, en als hij binnen ligt krijg ik sowieso geen realistische schatting. Mijn appartement zit ingebouwd tussen anderen, dus overal dik beton en stoorzenders.
Morgen is vroeg genoeg ;)

Weer een Tbs besteld frame besteld :) , ga alles van men zelfbouw quad overzetten.
Ga het bij 3 quad's houden , de HT-Fpv , de Tbs en de HT-Flip Fpv.
Volgende week kan ik weer lekker bouwen in deze saaie wintermaanden.

de tbs heeft zijn eerste vluchten gemaakt:) eerst 1 vluchtje op zicht, daarna maar fpv vluchtje. het is wel erg wennen, cc3d in atti versus naza in atti.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen mbt Fpv setje(bril, zender, spironet antennes).

Mede omdat ik nog twijfel tussen 1,2ghz en 5,8ghz en de fatshark met ingebouwde antenne en de gene zonder , dit met de 2,4ghz zender ....(en mobiliteit)

Dat valt tegen het fpv vliegen Tricopter
Je bent geneigd de bril van je hoofd te halen tijdens het vliegen vraag hoe hebben jullie het geleerd? Tijdens fpv begaf mijn servo het waarschijnlijk hij ging 90graden scheun en met hoge snelheid richting grond gelukkig kwam hij in een appelboomgaard geen schade alleen servo kapot moet er maar is een metalgear servo opzetten

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hetzelfde probleem , als ik een beetje mijn orientatie kwijt ben , ben ik ook
geneigd om mijn bril af te zetten , ook al een paar keer een crash door gehad.
Maar we blijven proberen , het is wel een hele mooie ervaring als het lukt.
Alleen jammer dat de winter er aan komt en er minder dagen zijn om te oefenen.

Ik heb verleden week de gopro hero3 silver binnen gekregen het is een prachtig apparaat.
Vind het alleen jammer dat er geen schroef bevestiging op zit.Moet nu zelf iets maken om hem op mijn gimbal te bevestigen.

Zo, eerste fpv vlucht zit erop, en alles nog heel!
Er waren wel momenten dat mn quad zich even een kangeroe voelde, is nog best lastig, hoogte inschatten :P

Ontvangst van de ingebouwde 5.8 ontvanger is idd niet geweldig. Maar voorlopig goed genoeg om te oefenen. Ik ga gewoon langzaamaan upgraden.

Back