FPV, multicopter videos enz

hey John , strakke beelden wel met de Tbs en een rustgevend filmpje..
Ik heb geen voeding meer liggen maar je kan ze hier en daar wel goedkoop krijgen.
Boris , voor 200 euro heb je al een lader met ingebouwde voeding waar je 4 lipo tegelijk kan laden.

Thanks!

Timer kun je met sony vegas erin gooien. Het is een van de fx effecten.
Ik zat er mee te testen voor eventueel als we races gaan houden en zo is dit filmpje eigenlijk ook ontstaan. Was het vantevoren niet van plan om te posten.

Ik vind vegas veel te ingewikkeld eigenlijk(of ik kan niet genoeg zin maken om het uit te zoeken) gebruik zelf meestal pinnacle studio 15 HD.....corel video studio vind ik ook goed, behalve dat ie hapert als je afspeelt tijdens bewerken, dus je kunt eigenlijk je eindresultaat pas zien als je je filmpje opgelagen hebt, en het dus volledig gerendered is.....

Morgen houden ze iets beter weer, nog steeds wind 4, maar goed het jeukt toch wel om weer eens een FPV vlucht te gaan maken, weet alleen nog niet waar ik heen ga.......op ons veld is weinig spannend, maar veel andere locaties zijn ook niet echt geschikt/uitdagend...en ben wel van plan voor het eerst op axis lock te gaan vliegen.....en een paar bomen om je bochten te oefenen is dan nooit weg :D

Sony vegas is een super programma, gewoon effe tijd maken en oefenen.
Voor mij is het helaas afgelopen met sony , ben net een imac aangeschaft en daar kan je het niet op instaleren...
Nu moet ik zeer leren editen met Adobe premiere..het is wel klote, vind sony super goed!!

Veel suc6....heb hier premiere ook, adobe is leuke software, maar veel te proffessioneel eigenlijk............dus als we het over ingewikkeld hebben......

een ei wat? gatver.......Ow een EI-Mac hebben ze daar ook een milkshake bij ?;)

Heb net al weer eens gekeken en dat sony gaat me ook wel lukken, maar jah gemak dient de mens he en pinnacle kan ik dromen......maar zal er eens mee aan de slag gaan binnenkort.......

Denk trouwens dat ik morgen nog eens op deze locatie ga kijken, maar dan FPV....mits er niet te veel mensen rondlopen met honden.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is wel een gave locatie man. Iets voor een meet een keer?

Vegas is gewoon cool ;p.....en inderdaad veel voorbeelden op internet.

Zal eens kijken, want het is wel een vrij kleine locatie, en er lopen nogal wat mensen meestal.....zal morgen eens kijken hoe druk het er is om een idee te krijgen..vorige maal vroor het dat het kraakte, zoals je aan de beelden kunt zien, dus toen was het er niet zo druk....

daar dichtbij is ook nog wel een locatie die misschien iets beter is, maar ook daar veel recreanten.....

Ik gebruik de adobe suite met o.a. première pro en after effects, en vind het echt geweldig:) ook laatst even Sony Vegas geprobeerd, maar vond het windows movie makervergeleken met adobe, ook veel minder mooiere interface;)

Nou de 4de FPV vlucht weer ruzie met een boom, gaat goed dus.....

Het probleem is dat je op wat snelheid voorruit gaat kijken naar obstakels die eraan zitten te komen, en als dan blijkt dat de takken van de bomen waar je langs vliegt ineens 2 x zo ver uitsteken dan zie je dit pas als je er al zowat inhangt
Nu komt er nog bij dat ik nog niet echt een goede reactie heb op dit moment omdat ik nog in de wen-fase ben van het FPV'en.....misschien had ik gewoon vol naar achteren moeten sturen en remmen of vol pitch geven, maar het gaat ook zo snel, ik had niet meer reactie dan opzij te sturen, maar dat was al veeeeeeel te laat.....
.......gevolg.......hij kletste met 1 arm op het fietspad en vloog toen het gras op............1 arm gebroken.....

Misschien moet ik gewoon pas weer gaan vliegen als er blaadjes aan de bomen zitten, dan zou dit niet gebeuren......hahahaha wat een prutser ben ik......filmpje volgt

Wat had ik je gezegd corne :). Tussen de bomen vliegen in deze tijden van het jaar is nog een factor moeilijker.....maar reactie speelt een grote rol. Je kan heel veel crashes voorkomen door op tijd te reageren.
Komt er wel een filmpje?

@vinny
Vegas is perfect voor dit soort quick edit werk. Heb weleens wat met after effects gezien en je kan er inderdaad veel mee, maar dat is too much voor fpv vluchten.
Overigens de pro versie van vegas kan veel meer. Ik gebruik de platinum versie. Daar kun je letterlijk met wat snel sleep en klik werk een iets mooiere draai aan je youtube filmpje geven.

Wel vandaag even gevlogen hier aan de zee in polen met veels te veels wind natuurlijk maar kon me niet meer inhouden lol.
Vluchtje op zich ging goed tot het moment dat ik een iets te foute beweging deed en de quad niet meer kon corrigeren.

Aan de flip zelf is geen schade maar de antenne van de video transmitter is wel helemaal stuk. De antenne stok is eraf gerukt en het draadje helemaal losgekomen.
Nu heb ik dat denk ik wel opgelost weer tijdelijk dan toch maar men video bereik is helemaal naar de kut nu. dat word dus een nieuwe antenne kopen eens ik weer in belgie ben pfffft.

Dave , ik heb nog antenne's liggen voor je en eventueel ook een nieuwe 800mw Vtx.
In polen zitten veel mooie grieten , heb je niks beters te doen dan te Fpven :)

Back