FPV

Status
Niet open voor verdere reacties.
neem de tijd

denk ook aan het gewicht

als ik mijn gps,osd,en de rest in de EZ stop zit i tot de rand toe vol

ben bezig met een ander camera bakje die 3 cm hoger is
zodat ik onder het bakje extra ruimte krijg

heb hem net 5 min terug gespoten,dus hij hangt te drogen

. de accu wordt dan een 3s 1800[/QUOTE zei:
ik kan het vliegtuig niet
maar hij is kleiner dan de EZ
1800 is denk ik wel max
weet niet of je met je zwaarte punt uit komt
je fpv spullen komen er ook nog bij [ 600mah 3s lipo] voor cam en zender

in mijn EZ vlieg ik alleen met de 2500 3s als het windkracht 5 of meer is
anders heb ik een 1350 0f 1800 er in

hij is 6cm minder spanweidte volgens mij.
Volgens de revieuws kan ie met een 1300 ruim 15 minuten vliegen, dus dan zullen we dat eerst maar eens proberen.
komt een 500mAh 3s in voor zender en camera.
Het extra FPV gewicht probeer ik laag te houden <150 gram, maar waarschijnlijk gaat dat me niet lukken.

Op hoeveel bereik mag je van een 35 mhz zender (Fut 9C) verwachten in combinatie met een PPM single conversion ontvanger?

grt

Ik zou eerder zeggen: minimaal 1.5km. Als een FF9 met bv. een Futaba R136F maar 300m haalt, is er echt iets mis.

Als ik het goed begrijp komt dat doordat de zender voor de camera storing geeft.

Want met een normale zenderset kan je inderdaad makkelijk 1.5 kilometer halen

Dan moet dat met je FPV setup dus ook kunnen, anders moet je er niet mee gaan vliegen.. want PCM zal misschien nog wat storingen onderdrukken, maar die schiet dan ook vanzelf in failsafe.

Je moet met je toestel dezelfde reikwijdte hebben normaal als FPV, anders is het wat mij betreft not-done om ermee te gaan vliegen.

Was ik wat aan het googelen en vond ik dit:
Flycamone 3
Flycamone3.... een fpv set voor maar 109 euro.
Is deze qualiteit betrouwbaar? het is een 2.4ghz set.

Zie ook het FlyCamOne 2 draadje daar heb ik er even een off-topic post aan gewijd:
[47142] flycamone2-51

Zodra er wat meer bekend is over de FCO3 dan zal hierover zeer waarschijnlijk een nieuw draadje gestart worden.

Let wel, voor die 109 euro heb je alleen een FCO3 zonder bril etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Minimaal zo'n 300-400 meter

400 meter voor een full range ontvanger :(
Dan moet ik dus eerder aan een ultra range ontvanger gaan denken.
Als ik toch maar 400 meter haal kan ik beter 100mW nemen ipv 500mW

Maar hoe kom jij dan aan zo'n grote reikwijdte? zelfs met een PCM DC ontvanger?
Dr zijn ook filmpjes dat FPV vliegtuigen ruim een km weg vliegen met standaard TX, en over 5Km met Ext antenne.

grt

@SASSEN

Mijn vader heeft nog 2 2.4ghz antennes liggen van een internet Wireless router. Kan ik deze erop plaatsen om meer bereik te krijgen? Ze zijn namelijk een stuk groter.

Nee hoor, de reden hiervoor is de aanwezigheid van een videozender dichtbij de ontvanger. Vooral single conversion ontvangers zien hierdoor hun gevoeligheid behoorlijk teruglopen en daardoor wordt je bruikbare bereik gereduceerd. Het is alsof je naast iemand in z'n ene oor staat te schreeuwen terwijl een andere in z'n andere oor aan 't fluisteren is. Het RF frontend van de ontvanger krijgt aardig wat voor z'n kiezen.

Dus kan het niet. Je gaat domweg niet vliegen met een toestel wat maar 300~400 meter bereik heeft.

Je mist mijn punt een beetje, denk ik. Ik laat mij niet uit over wat het daadwerkelijke bereik is in een setup met een FPV zender, ik laat mij er over uit wat het bereik zou moeten zijn, wil je verantwoord met een toestel gaan vliegen.

Als we er even uitgaan van het formaat toestel wat een FPV setup kan dragen, dan moet dat bereik, ook met de FPV setup erop en in bedrijf, minimaal een km zijn. Heeft je toestel dan nog maar 300~400 m bereik, dan is er maar 1 conclusie mogelijk: het gaat niet, vliegen met die setup en FPV. Het is NIET acceptabel om dan toch maar te gaan vliegen.

Je MOET dan een oplossing vinden waarbij je wel een veilig zend/ontvangsbereik hebt, EN FPV kunt vliegen. Gaat dat niet, dan gaat het dus niet, en moet je het niet alsnog gaan doen.

Het is niet zo dat er PERSE FPV gevlogen moet worden en dat men dan maar 300~400 m bereik voor lief moet nemen.

De linkse zonder draad komt af van een Wifi Linksys router, deze zal ik eens erop zetten. En de rechtste had ik net gevonden. Maar inprincipe als ik een grotere antennen op de ontvanger zet, deze dan ook hoogstwaarschijnlijk beter ontvangst zal krijgen?

SSA44215.jpg

Laatst bewerkt:
sander kan haarfijn vertellen wat je ziet op de foto

dus als je zin heb sander

dit om aan te geven waarom de 1e ant wel goed is en de andere antenne niet

761149ce7f4302559.gif

@SASSEN
Echt een perfecte camera, TX/RX combotje! Bedankt!

Vandaag eindelijk een keer FPV gevlogen! Dit is echt zo vet! Afgespeeld op mijn porteable dvd speler en beeld was redelijk.
Ik had heel erg last van de zon. Daardoor kon ik richting het oosten niet zo veel meer zien. Hoe kan ik dit voorkomen? Door een klein buisje op de camera zetten, of gewoon niet s'avonds wanneer de zon schijnt vliegen?

Gr pascal

Laatst bewerkt:
Vlieg eens naar het westen !!!!!!!!

Nee ff zonder dollen je geeft zelf het antwoord al, normaal zoek je de zon op, maar met FPV vliegen niet, dat is een ramp.

Dus de zon vermijden las je FPV vliegt dat doe je normaal ook als je normaal aan het vliegen bent, dan kun je nog een beetje mikken doordat je een petje op hebt met zonnebril.

Vriendelijke groeten Jaap

Begrijpend lezen, of de moeite nemen de *hele* topic even door te nemen is kennelijk nog steeds teveel moeite voor je?

Iets minder mag wel, Sander. Je kunt het met mij oneens zijn, soit, maar kom niet met dit soort nonsense aanzetten.

Kortom, je zit er vreselijk naast met je op halve feiten en foute conclusies gebaseerde reply.

Nee dat zit ik niet. Ik heb een andere mening dan jij, maar dat wil niet zeggen dat ik er vreselijk naast zit ;)

Maar feitelijk moet je niet zo zeuren en zeiken

Feitelijk moet jij een beetje op je taalgebruik letten. Zeg ik niet als moderator, maar als mede-forummer.

want de meeste (indoor) ontvangers hebben ook slechts enkele honderden meters bereik voor normaal RC gebruik,

Als iemand zegt dat ie met een indoorontvanger met een bereik van 300~400 meter buiten FPV wil gaan vliegen, zal ik dan ook precies hetzelfde zeggen. Je in je verweer beroepen op dat andere modelbouwers hun spullen soms niet goed inbouwen en daarbij storingen krijgen, is van een kleuterschoolmentaliteit waar ik niet eens op in wil gaan (ja maar meneer zij doen het ook!!!!!11)

PPM single conversion storingen oplossen door een PCM ontvanger te gebruiken, is een non-oplossing die vroeger of later de fatale tik zal uitdelen. Of de storing daarbij ontstaan is door een 'reguliere storing' (slecht gebouwd, metaal-op-metaal, etc) of door een 'schreeuwende 2.4Ghz videolink' is totaal niet relevant.

Zet jij eens op je PCM ontvanger een datalogger.. dan durf ik te wedden dat die heel wat dataloss meet.

Nu weet ik niet wat precies in jouw filmpjes die 'ontvangststerkte' is (kan ook van de videolink zijn) maar als dat van de ontvanger is, heb je zelf al mijn gelijk bewezen in je filmpjes.

Overigens, over slecht lezen en uit context trekken gesproken, mijn reactie was 100% gericht op iemand die zich afvroeg of een single conversion PPM ontvanger geschikt zou zijn, ook al zou je daar maar 300~400 m bereik mee hebben. DAAR antwoord ik op dat dat bereik domweg te weinig is. Uit je eigen reactie blijkt al dat je die mening gewoon deelt, dus zo onzinnig was mijn reactie kennelijk nog niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
HEREN HEREN HEREN

Zullen we het even leuk willen houden hier, wij FPV vliegers willen info en zitten niet te wachten op dat gezeik van jullie hier.

Dit is al de 2e keer dat ik het hier zeg, nog 1 keer en jullie gaan 14 dagen op de bank ook jij Hezik hihihi

Vriendelijke groeten Jaap

P/S WOW was wel ff stoer van mij he deze reactie, ma zat ik ver mis ????

Laatst bewerkt:
Echt niet Japio goed gezegd.
Wij willen geen gezeur maar filmpjes info enz.

Ik ga een draadje openen waar mensen die van wetjes en regeltjes houden kunnen zagen en zeveren.
Als er hier in ons landje zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt hij er gelijk weer afgehakt.
Dus graag verder in het draadje wat ik ga openen voor de zeurders.

Ik wil veel meer info over die gebeuren.
Door al dat gezever kan ik er totaal geen wijs meer uit worden.

Sander aan welk bedrag moet ik nu denken als ik een totaal setje zou willen aanschaffen?
En aan welk bedrag moet ik denken als ik aleen de beelden wil maken en die in het vliegtuig opslaan en later uitlezen/bekijken.
Dat is dan alleen zo'n camera die jij gebruikt en een geheugen en wat er eventueel bij hoort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back