FPV

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door robot, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dan vraag maar de KNVvl of hun verzekering betaalt als er iets gebeurt .

    Mvg Johan
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Ik heb die vraag aan mijn eigen WA gesteld en die zeiden van wel, natuurlijk onder voorbehoud dat verder wel aan de overige voorwaarden voldaan moet worden.
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    " onder voorbehoud " schiet je niks mee op .

    Bij verzekeringen moet je dat zwart op wit hebben anders betalen ze niet .

    Mvg Johan
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Tsja, op voorhand zullen ze je natuurlijk nooit meer zeggen dan onder voorbehoud. Het voorbehoud dat je aan de polisvoorwaarden moet voldoen, zullen ze ALTIJD maken.

    Wat ik in een e-mail heb is de bevestiging dat, indien er op die manier FPV gevlogen wordt, dat FPV vliegen geen reden zou zijn om een uitkering bij schade tegen te houden of te verhalen op mij.

    Ik vlieg zelf geen FPV en ga dat in de nabije toekomst ook (nog) niet doen, ik maak mij er verder dus niet druk over.
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.823
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik maak me er eerder druk om als mensen 121 km/u rijden.
    zwart op wit mag dat niet levensgevaarljk
     
  6. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard

    dat er regels komen lijkt mij niet verkeerd
    als er stropdassen mee lezen hoop ik dat ze het vliegtuig met alles wat daar in zit
    niet overslaan

    voorbeeld

    op mijn club vliegt iemand die storing krijgt
    gelijk roepen ze rob heb je je video zender aan
    die kist had na 150 meter al storing
    wat blijkt er zit een BAMI REGELAAR IN [ troep dus]
    ook ontvangers van bami kwaliteit worden over het internet besteld [ in grote getalen ]

    dus dat is ook nog een zwart gat

    ga ik van mijn zelf uit gebruik ik goed spul

    daar in tegen heb ik sander maanden terug door de telefoon gesproken
    en die vliegt met eerste klas spul

    dus als de stropdassen van wat dan ook mee lezen

    kunnen we mischien beter tips geven om tot een zo veilig mogelijk FPV vliegen te komen

    rob
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik werd weer op dit draadje gezezen, dat het nu echt leuk werd...

    Ik heb dit al eerder geroepen, illegale software mag niet besproken worden en dit wel?

    FPV is niet verzekerd door de KNVvL en de KNVvL vind FPV ook een zorgelijke ontwikkeling.
    Ik heb Sander aangegeven bij de KLPD luchtvaart, adres had ik gekregen van de KNVvL.

    Hopelijk komt er snel een rechtzaak, dan weten we waar we aan toe zijn.

    Volgens de regels is het nu gewoon verboden.

    Sander heeft andere belangen dan een gemiddelde modelvlieger, Sander verkoopt dat spul.
    Zal dus ook op een andere manier naar modelvliegen kijken.
    Hij vliegt wild, als er een club moet sluiten, jammer dan.
    En als je de discussie leest gebruikt hij allemaal beveiligingen, duurdere ontvangers etcetera.
    Dan komt Jantje, van zijn zakgeld een setje kunnen kopen, goedkoop MX12 zendersetje met een ontvangertje wat net 800 meter haalt.
    Dan ga je daar je FPV bij zetten..
    Ik denk dat als er wat gebeurd met zo'n setje je best wel eens de verkoper/ fabrikant aansprakelijk kan stellen voor de schade omdat er niet bij verteld is dat het illegaal is, dat je een dubbel super ontvanger moet hebben of een hele illegale 486 Mhz zenderset.
    Ohhhhh, ik kan haast niet wachten!!!!!

    Ja, ik ben een zeikerd, azijnpisser en alles wat je maar kan bedenken.
    Maar ik zit te wachten op de dag dat er echt iets gebeurd.
    Bij ons op de club is al een FPV kist weggevlogen, gelukkig is hij niet op de A9 neergestort, dan hadden vliegclub Heemskerk, Spaarnwoude, Heiloo en wij wel eens alles kwijt kunnen zijn!

    Met dank aan FPV.....

    GJ
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.823
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Gelukkig rij jij nooit te hard.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bertus, deze opmerking had ik niet van jou verwacht.
    Ik dacht dat jij iemand was die wel iets wist van modelvliegen en de risico's die op kunnen treden.

    Tuurlijk rij ik wel eens te hard.
    Dat is een aanvaardbaar risico.

    Rij jij wel eens een overweg over waarvan de bomen gesloten zijn?
    dat is een onaanvaardbaar risico.

    Vaak gaat het goed, en een enkele keer gaat het mis en dan gaat het ook goed mis.

    Zo zie ik FPV, als het mis gaat gaat het goed mis.

    En aan de ene kant is het te hopen dat het een keer goed mis gaat, dan kunnen we zien wie er nou gelijk had en zijn we van dit gedoe af.

    GJ
     
  10. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Kom nou toch Bertus.

    GJVO heeft gewoon gelijk.

    Onderstaande quote geeft toch duidelijk aan wat voor vlees we hier in de kuip hebben.

     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoho Sander!

    Geen dingen verdraaien!
    We hebben elkaar gesproken omdat ik dingen uit de lucht wilde filmen, ik wilde niets met FPV te maken hebben!
    Ik heb toen een zender en ontvanger besteld.
    Ik heb inderdaad ook 500 mW besteld omdat ik een storingvrij beeld wilde.
    Omdat ik niet verder dan 3-400 meter zal vliegen en het bereik en kwaliteit van mijn besturing normaal gesproken op ruim 1,5 kilometer ligt kan ik wel 3-400 meter ver vliegen.
    Dat was mijn marge.
    Ik heb ook uitgelegd waarom ik tegen FPV ben, omdat inderdaad elke bosmongool (ik gebruik nooit klootjesvolk) met een jet en FPV aan boord kan gaan vliegen.
    Ik heb ook gezegd dat ik het een gevaarlijk iets vond, door een bril vliegen.
    Enige veilige oplossing is met een buddybox en helper.
    Nu is 2 weken geleden gebleken dat ook dat niet veilig is!

    Ik ga geen schuttingwoorden gebruiken, waarschijnlijk kan jij niets anders dan met schuttingwoorden en dergelijke gooien als het effe moeilijk wordt.
    Afgelopen postings heb ik alleen maar herhalingen en schuttingwoorden gezien, mijnheer de ingenieur...

    Nou moet je toch echt even op je woorden gaan letten!!!!
    Mij met een NSBer gaan vergelijken?
    Me een leugenaar gaan noemen?
    Waarom ik je aangegeven heb is niet omdat je met illegale zenders speelt, dat doe ik ook.
    Maar omdat je de veiligheid in gevaar brengt met dat spul, ik heb je aangegeven omdat je op 1 kilometer hoogte vloog en op een paar kilometer afstand, over een dorp.
    En wat je voor de rest op 300 meter hoogte en op 300 meter afstand doet zal me een rotzorg zijn.

    Maar ik zou graag willen dat je de bovenstaande uitspraken terugneemt!
    En wel heeeeeel snel!

    Niet met de vriendelijke groeten,

    Gert-Jan
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Sander, de discussie met mij modereerde ik niet, maar deze discussie wel.

    Als moderator eis ik nu van je dat je ophoudt met je continue persoonlijke aanvallen (tegen anderen dan mijzelf), je onbeschofte taalgebruik, het uitmaken van mede-forumleden voor NSB-ers, enzovoort. Ga in op de argumenten, of niet.

    Als je je daar niet aan wenst te houden, onthou je van discussie, of zie op termijn een ban tegemoet.
     
  13. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    Ik denk dat dit draadje redelijk aan het escaleren is. Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen wat hij wel verantwoord vind en wat niet. Ik zie eerlijk gezegd ook niet het verschil tussen netjes met een spotter fpv vliegen. En zelf met je brandstof kist zo hoog vliegen dat je hem net nog kunt zien. En vertel me nu niet dat jullie dat allemaal nooit gedaan hebben. Ik weet namelijk zeker dag 70% van jullie regelmatig de 300m grens overschreid. En om je heel eerlijk te zijn kom ik liever een schuimpje tegen dan een grote zwever of balsa kist die door zender storing boven de 300m. Kwijtgeraakt word.

    Nog erger ik denk dat fpv vliegen onder de 300m met een spotter niks gevaarlijker is als gewoon vliegen onder de 300m. Zodra je met of zonder fpv boven de 300m komt overtreed je gewoon de regels en ik denk dat aan beide risico's zitten.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zoals ik schreef heb ik sander gesproken en een zender bij hem besteld.
    Hij doet het voorkomen alsof ik een FPV setje besteld heb.
    Dat is absoluut niet zo.
    Ik heb 8 jaar geleden al eens een zender gebouwd om uit een vliegtuig te kunnen filmen, helaas ging dat niet.
    Nu zag ik de beelden en ik wilde gewoon vanaf mijn motorkist de zwever filmen die erachter hing.
    En dan kan je net als je normaal doet, je kist op zicht besturen.
    Enige wat ik dan niet volgens de regels doe is zenden uit een vliegtuig en met een illegale frequentie.
    Ik hield rekening met het bereik, ik heb zeer goede apparatuur (Graupner MC-24) en ik hield als grens zo'n 300 meter aan.

    Ik heb helemaal niets tegen filmen uit een vliegtuig, laat dat duidelijk zijn!
    Ik vind vliegen door een bril levensgevaarlijk!
    En de druppel waren de lange afstandsfilmpjes!
    Als dan nog eens wordt ontkend door Sander dat dat gevaarlijk is dan vind ik dat dat op een andere manier gestopt moet worden.
    Ik heb de KNVvL gemaild en die maken zich er ook zorgen over maar ze kunnen niet optreden, dat kan alleen de KLPD, dus ik heb hun contactpersoon bij de KLPD gemaild, en die zijn nu met een onderzoek bezig.

    Dat is exact wat er gebeurd is.
    Lijkt me niet hypocriet.

    In andere landen wordt het gedoogd?
    Nou... in Duitsland is het zwaaaar verboden, ik kom erg regelmatig in Duitsland en daar zijn ze erg streng met alles wat met zenden te maken heeft.
    Belgie weet ik niet, daar heb ik geen gegevens over.
    Amerika is een hele andere situatie, niet vergelijkbaar met europa.

    GJ
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het lijkt mij nu een taak voor de moderators worden, iemand beledigd mij behoorlijk en neemt zijn woorden niet terug.
    De heer Sassen heeft genoeg fora waar hij op post en hij zijn spullen als zoete broodjes verkoopt.
    Enige reden waarom hij op fora zit is om zijn spullen aan de man te brengen.

    Ik maak er niet meer woorden aan vuil.

    GJ
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel

    Da's een mening, geen feit.



    GJ
     
  17. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Als ik de laatste pagina’s eens bekijk zie termen als NSB voorbij komen , iemand weigert zijn excuus hiervoor aan te dragen . Dat kan echt niet door de beugel als jullie persoonlijk een verschil in mening hebben , vecht dit dan niet hier uit op het MBF maar bel elkaar op of via mail , advocaat in ieder geval niet in het openbaar op mbf

    Jongens lees het zelf eens na dit kan toch echt niet.

    Ik stel voor dat iemand hier toch even zijn excuus voor het taal gebruik plaatst, er zijn genoeg normale woorden te vinden om iemand duidelijk te maken dat je er niet mee eens bent.


    Dobje
    [MOD]
     
  18. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    @gjvo heb je je zelf ook aangegeven bij de KLPD voor het vliegen met een illegale zender?

    Zo nee, dan denk ik ook niet dat het fair is ssassen aan te geven. Het komt nu een beetje op me over dat je (bij wijze van spreken) zelf de maximum snelheid met 40 km overschreid en dat ok vind, maar als een ander dat met 60 doet, dat je hem dan aan gaat geven bij de klpd. Omdat dat voorbij jouw norm van "40 km te hard mag best" gaat.

    Overigens denk ik ook dat sommige termen inderdaad niet openlijk gebruikt moeten worden op een forum en dat e.e.a beter via pm opgelost kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    @Rwijnhov.

    Het gaat mij niet om het zenden met een illegale zender!
    Als je een Spektrum DX7 uit de US haalt ben je al illegaal bezig.
    Het gaat mij om onverantwoord gedrag.
    Ik heb ook melding gedaan van een gevaarlijke situatie bij modelvliegen.
    En dat is vrij normaal, in de normale luchtvaart worden gevaarlijke situaties ook gemeld en gedocumenteerd.
    Dat heeft niets met verklikken te maken.

    @Dobje
    Ik heb me heel netjes uitgedrukt, geen fout woord geschreven.
    Als iemand dan niet in normale termen kan antwoorden omdat zijn vocabulaire te klein is (ook al is hij ingenieur) dan moet DIE persoon zijn excuses aanbieden.
    En inderdaad, ik zou ook daarvoor aangifte kunnen doen, iemand NSB-er noemen is strafbaar en de term NSB ligt ook redelijk gevoelig in Nederland.

    GJ
     
  20. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Deze gaat op slot.

    Dobje
    [mod]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina