Frederik Smit Nederland restauratie

Dikkie / Mario88 :oops:
Nee het is leeggetrokken computer kabel. :)
En aangezien het alleen maar de kabeltjes van de regelaar en servo is kan het met een dun leeg kabeltje dus :!:
En het is goed te lijmen he :P
mvg Frederik :D :D

gent2002_0324_190619AA.jpg

Vaarregelaars toegevoegd
zowel sb en bb zijhde

Frederik,

Raakt die regelaar zijn warmte wel kwijt zo onder het dek....

Bij het bekabelen is het beter om de RC kabels te scheiden van de 6 of 12 Volt kabels, en mijn mening is iedere stekkerverbinding is een potentiele storingsbron..

maar ziet er goed uit ga zo door...

Tom Boere

Ja Tom ik hou ook de rc kabels gescheiden he.
Alles wat met rc te maken heb zit dus aan bb :idea:
En alles wat met de motoren te maken hebben zit aan sb :idea:
En regelaars worden helemaal niet warm blijven gewoon koud
Hebben twee uur staan draaien met mijn systeem
waterbak :roll:
motorgebruik 1.8 ampere
Ja en wat stekkers betreffende
Als je een regelaar koopt zitten er toch ook stekkers aan he je moet toch ergens wat aan vast kunnen maken :!:
En zo kan ik de Regelaars ook nog voor een ander schip gebruiken he
mvg Frederik :D :D

Prima werk... En de ontvanger door de accu's gescheiden van de motoren, ook een hulp om (motor-) storingen te onderdrukken.

Roel van Essen zei:
Prima werk... En de ontvanger door de accu's gescheiden van de motoren, ook een hulp om (motor-) storingen te onderdrukken.
@Roel van Essen
Ja dat heb ik dus niet geschreven :oops:
Een accu per motor he Roel :idea:
Maar ik wou de ontvanger.
via een aparte accu voeden ik heb namelijk nog een accu staan van 6 volt 1.5 amp
Is dat te doen denk jij?
heb me al eens laten wijs maken bij ons op de clup als dat er iemeand was die er doodleuk 7 volt op dee zetten lijkt me wel een beetje erg veel he
mvg
Frederik :D :D

6V gaat perfect!
Ik heb zelf ook al jaren een aparte 6V accu voor m'n ontvanger.
Of die 1,5 Amp voldoende is hangt af van hoeveel servo's of andere gebruikers er uit gevoed moeten worden, en hoelang u er gemiddeld mee vaart.
Bij m'n Parat heb ik er zelf 2,4 Amp in leggen omdat er constant 4 servo's in beweging zijn voor de voorstuwing.

Adam zei:
6V gaat perfect!
Ik heb zelf ook al jaren een aparte 6V accu voor m'n ontvanger.
Of die 1,5 Amp voldoende is hangt af van hoeveel servo's of andere gebruikers er uit gevoed moeten worden, en hoelang u er gemiddeld mee vaart.
Bij m'n Parat heb ik er zelf 2,4 Amp in leggen omdat er constant 4 servo's in beweging zijn voor de voorstuwing.
@Adam
Ja dat neem ik wel van je aan hoor. :lol:
Maar hij wordt ook nog wel eens opgeladen [hoop ik dan toch] en dan heb ik zo maar 6.8 of iets in die geest he :oops:
En wat dan?
Servo maar een hoor voor het roer dacht ik !!!! :D :D

Adam zei:
F.van.Gent zei:
en dan heb ik zo maar 6.8 of iets in die geest he :oops:
En wat dan?

En dan, niets.
Ook die van mij worden wel eens opgeladen :wink:
@Adam
Nou dan ga ik daarvoor :idea:
Heb ik de boel mooi gescheiden gehouden op die manier he.
Want die penlite van 1.2 volt oplaadbaar: dus vindt ik ook waardeloos zijn zo leeg.
mvg
Frederik :D

Tja, Adam heeft daar blijkbaar nooit problemen mee, maar ik vind 6,8V voor een ontvanger aan de hoge kant. Ik neem het risico liever niet.

Een andere optie is een 4,8 V loodaccu van bijv 3 Ah in je model leggen.
Die is (geladen) max 5 komma-nog-wat volt, en dat kan nooit schadelijk zijn voor je ontvanger.

Maar nu ik dit schrijf, heb ik meteen een vraag: volgens mij hebben jouw regelaars een BEC-mogelijkheid. (Battery Elemination Circuit)
Heb je de rode draad van je regelaars losgekoppeld van je ontvanger, omdat je een aparte ontvangeraccu gebruikt?
Je kan natuurlijk overwegen om bij één van je regelaars die rode draad weer te solderen, dan heb je je ontvangerstroom, via je regelaar, uit je vaaraccu. Als je maar één servo (je roerservo) hoeft aan te sturen, is dat beetje stroom wat je extra uit die ene vaaraccu trekt, te verwaarlozen. En je kan hééél lang varen. Denk er eens over na...

Ik zie die 2 accu's op hun kant liggen, en meen te lezen dat er Pb (lood?) op staat...

Lekken die dingen niet?

@mr v Gent
het valt me nu pas op dat u op elke motor het zelfde kleur draad heeft gebruikt en niet 2 kleuren (rood/zwart).
is dit perongeluk op heeft het nog een reden?

@ Roel
bestaan er lood accu's van 4.8 volt dan??

@Roel van Essen
Ja dat klopt ook wel wat je daar ziet. [jij ziet ook alles he] :oops:
Maar ik meende als dat 6 volt te weinig is voor de bec de voeding dan he.
@Dikkie
Nee hoor, dat gaat heel goed want er zit geen zuur in he: tenminste niet in vloeibare vorm dus wel een gel noemen ze dat geloof ik.
Ik heb hier een model auto staan licht de accu ook plat in en dat is van de fabriek al zo.
Heb al jaren in de bugsier de accu zelfde als in de Smit plat liggen
Nee dat gaat best goed hoor kan je rustig doen :roll:
mvg

Dus toch.. ik heb in de schuur een lood accu uit een scooter staan, die is een keer omgevallen en heeft met zijn zuur een behoorlijke hoeveelheid schade aangericht aan de verfbakjes en de tafel aangericht! Toch grappig dat het hier wel gaat...

mr v Gent 6 volt is niet te weinig voor een BEC, heb bij de happy hunter ook 2 accu's parallel van 6 volt 10 ampere en dat gaat prima met een BEC :D

(ps als regelaars gebruik ik dan de top 40c van conrad)

@Mario88
Ja dat klopt is ook alleen maar vanaf regelaar gedaan. :oops:
En omdat daar plus en min niet uitmaak draairichting dus eenmaal aangesloten is het goed.
Maar wel makkelijk om te zien welke accu aan welke motor zit he
de uitleg zal wel niet helemaal duidelijk zijn maar in die geest moet je toch denken hoor
[heb wel meeer RARE ideeen hoor
mvg

Back