fullsize dlg ''Vintalus''

Hallo Vincent,
Ziet er vreemd maar toch goed uit, ben benieuwd naar de "echte" en natuurlijk naar de prestaties. Wat een geluk voor de hulp die je krijgt, ben er jaloers op:D

Hallo Vincent,
Ziet er vreemd maar toch goed uit, ben benieuwd naar de "echte" en natuurlijk naar de prestaties. Wat een geluk voor de hulp die je krijgt, ben er jaloers op:D
Ben zelf ook heel benieuwd, eerst maar's ijken of het ook allemaal lukt. Ik heb idd heel erg geluk met de hulp, ik woon nog niet zolang op deze stek, uitgerekend in deze regio zitter er veel fanatieke dlg-ers.Puur toevallig dus, maar heel welkom, deze tak van vliegen is me erg in het hoofd gekropen en niet meer weg te denken!:D

deze tak van vliegen is me erg in het hoofd gekropen en niet meer weg te denken!:D

dit probleem hebben we allemaal :) eens je geslingerd hebt, doe je niets anders meer... wrsch ook door de natuur elementen die meespelen...
spierkracht en warme lucht... meer heb je niet nodig...

Gefeliciteerd

Waar was je nou met al je visite vanmiddag?
Sta ik een keer op Bemmel te smijten..... geen hond!!! Nou ja, Ziva dan.

Ik kan me nog een andere versie herinneren........;)
Toch maar weer begonnen met vliegen of blijft t bij mbf-en?

ik vlieg nog vaak hoor ;) alleen geen wedstrijden meer (F3K competitie)

ik heb immers meer dan 30 toestellen, dus als ik niet zou vliegen zou het zonde zijn van de kisten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Yves, je moet toch blij zijn dat Burp geen fransman is anders begreep hij het nog .:D

Loetman,

Ik dacht dat Burp zo'n soort internet robot was met tentakels en hyper reaktieve sensoren, maar ik zie dat hij net zoals wij een normale sterveling is.

Nou... normaal ? Hij is wel een Hollander. Kan een voordeel zijn als hij met Luc Donderwolcke - chef designer bij Lamborghini - gaat praten om een goede prijs te krijgen voor een ekologisch voertuigje zoals dit hier : kqDUt3LW4sg[/media] Lamborghini Gallardo Spyder accelerating! - YouTube

Is alvast stevig groen (lievelingskleur van Mark Rutjes en Superman Samson = groot in de aanpak, klein van gestalte) en het esthetisch mirakel heeft alreeds een NL (nur limonade) nummerplaat.
Ik blijf zeer onderdanig en nederig met mijn kleine samengedrukte kever : MhWe7ihc_64[/media] 997 Carrera 4S Cabriolet MkII Drive-Away - YouTube

Ik denk er serieus aan om terug naar België te gaan vermits we nu eindelijk een goede burgemeester hebben in Antwaarpen. Met Bart gaat alles hard :help:

Yves
Af en toe off topic, but... ask me if I care :rolleyes:

Loetman,

Ik dacht dat Burp zo'n soort internet robot was met tentakels en hyper reaktieve sensoren, maar ik zie dat hij net zoals wij een normale sterveling is.

Nou... normaal ? Hij is wel een Hollander. Kan een voordeel zijn als hij met Luc Donderwolcke - chef designer bij Lamborghini - gaat praten om een goede prijs te krijgen voor een ekologisch voertuigje zoals dit hier : [URL="
Lamborghini Gallardo Spyder accelerating! - YouTube[/URL]

Is alvast stevig groen (lievelingskleur van Mark Rutjes en Superman Samson = groot in de aanpak, klein van gestalte) en het esthetisch mirakel heeft alreeds een NL (nur limonade) nummerplaat.
Ik blijf zeer onderdanig en nederig met mijn kleine samengedrukte kever : [URL="
997 Carrera 4S Cabriolet MkII Drive-Away - YouTube[/URL]

Ik denk er serieus aan om terug naar België te gaan vermits we nu eindelijk een goede burgemeester hebben in Antwaarpen. Met Bart gaat alles hard :help:

Yves
Af en toe off topic, but... ask me if I care :rolleyes:
do you care?

Yves, je moet toch blij zijn dat Burp geen fransman is anders begreep hij het nog .:D
Je hebt weer een plekje vrij op je vleugel, begrijp ik na gebruik van het koosnaampje Burp(met hoofdletter..) met bovendien een onderschattende insinuatie over mijn talen bereik.Loet,Loet,Loet, op deze manier heb ik nog vele rompen nodig en ben ik komende maanden kind aan huis bij jou.....Ik hoor t je al zeggen; Merde!
@Yves, mijn verwachtingspatroon wat betreft uwe persoonlijkheid is met dit filmpje wat in de war geschopt....doe nog maar wat van die filmpjes, ik vond ze mooi om te zien!

Bobby the universal Herzog

No, I do not. Just wanne keep myself on higher ground : zqFmzVbe_l8[/media] Winwood -Help Me Angel.flv - YouTube Latest news : leaving for NY tonight with my Gulfstream V : to take advantage of the nice winds of Sandy = ideal for some heavily ballasted DLG training. Hurricane Sandy: Superstorm Could Affect 60 Million People - ABC News Take care, Yves PS @ Johan : Hoe zit het met de BK op één vast weekend ? Ga je de konsultatie / kommunikatie met de andere piloten starten via internet voor de sportkommissie van 2 Nov ? Of moet ik afkomen naar het Koninkrijk volgend weekend om de verbale uitwisselingen met Bobby Herzog te verbeteren ? We kunnen een dineetje organizeren bij Bruneau Restaurant Bruneau - Restaurants - www.resto.be - Ganshoren Mijn zuster komt daar elke dag eten en Prins Philippe ook wel af en toe. Met vier redden we het wel onder de 1.000€ Groetjes :p

Ik heb weer een ideetje, ik weet alleen niet of dit sterk genoeg gemaakt kan worden. De y-staart aansturen zonder roeren. De bedoeling is dus dat de gehele staart beweegt, over twee assen. Om zoiets sterk te krijgen in de neutraalstand lijkt me lastig, vooral met werpen lijkt me dit een grote gok. Zelf denk ik dat de afstand tussen het draaipunt en de stuurlijnen(dus de lengte van de stuurhevel) erg veel uitmaken. Hieronder een schets van wat ik denk dat werkt, waarschijnlijk zie ik weer een aantal cruciale dingetjes over het hoofd, vandaar dat jullie meedenken zeer gewaardeerd wordt!
full

Het laatste ideetje is van de baan; ik zie geen mogelijkheid om op korte termijn iets te maken wat sterk genoeg is om de krachten tijdens het werpen op te vangen..Dus er komen ''gewone'' roeren in de staart.
Ander vraagje; waarom hebben de meeste y-staarten het enkele kielvlak naar boven staan? Is hier een goede aerodynamische reden voor of is het puur een kwestie van smaak?

je zou net omgekeerd denken, om het "hoogteroer" uit de turbulentie van de vleugel te houden...

maar mss heeft het alles te maken met ruwe landingen? dan komt de kracht meer zijwaarts, op de staartboom?

Back