Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Haha no, and that is why rene is the first person who flew 300+km/h with a funjet :p

That lasergun was for a real competition held in Born last September, so i guess it wasn't a cheap gun ;)

Well, i don't go further in discussion with you, i see you are pure theoretic, and 0 practice.

As i say, come over here sometime and i'l show you ;)

lol :yes: been flying high speed aircraft for a very longtime

and i still doubt the 300kph claim and i also doubt that the funjet would hold up to those sort of speeds without losing its ailerons

however i have a data logger and will be posting the actual flying speed of my funjet very soon

Weer leuk

Toch grappig om te zien dat mijn commentaar het topic al twee dagen dicht heeft gehouden gezien de reacties hier.

Nog even het volgende, Topcad heeft hier ook een grote bijdrage in(niet doorvertellen).

Ha ha

Dan vraag je je af wat dan DE FUNJET OVER DE 300.

Fijn Pasen of was het Pinksteren, bijna kerst.

Enjoy!

Aangezien de grote motor er nog niet is ben ik maar verder gegaan met het misbruiken van de 3648 turnigy, hij draait nu een 7X7 sport APC rond, in stijgvlucht lijkt het of de lipo al leeg is in het begin, echter als ik van hoog aanduik komt ineens het toerental én de snelheid erin, gaat als een raket, moet nu wel meer throttle managment toepassen want de lipos (Zippy's 45-55C) kunnen maar 55C aan wat betekent dat ik max zo'n 140 amp kan trekken mits de lipo op temp is, er zijn al 45-90 c Nano's onderweg, 6S om mee te beginnen.
Heb ook z'n open rugje dichtgemaakt net als Rene z'n Ultra, moet het nu toch echt gaan meten met een gun, misschien aanwezig op Nijverdal?

Ger.

Heb nu eindelijk bijna al deze dingen binnen. Kan ik om te oefenen de normale UltraJet vliegen met deze setup, maar dan 3s en een 5x5 prop?

Lijkt me geen strak plan; als je op 3s gaat vliegen moet juist de prop groter worden, het is het proberen waard, maar ik verwacht dat je serieus power tekort gaat krijgen omdat de Ultra qua schuim al 200 gr zwaarder is dan de normale Funjet (waar ik dus die setup in hebt zitten op 4s)

Misschien ben ik deze week nog wel een avondje op Rozenburg. Kan de Prospeed radar gun dan wel even meenemen om te meten Ger, geef maar seintje als je er bent.
(en voor zie zich zorgen maakt, bij de radargun zit een tuning-vork om de ijking te controleren).

Groet,
Gerben

Hij heeft het over de motor waar jij op 4S mee vliegt toch ?

Op 4S zit je met een 4,75x4,75. Dus moet die 3S op 5x5 wel lukken. De funjet ultra setup word wel vaker gevlogen op 3S.

Die 1450, hebben we het al eens over gehad. Deze werkt totaal niet op 3S, maak je veel te weinig toeren.

Hij heeft het over de motor waar jij op 4S mee vliegt toch ?

Op 4S zit je met een 4,75x4,75. Dus moet die 3S op 5x5 wel lukken. De funjet ultra setup word wel vaker gevlogen op 3S.

Klopt, ik vlieg hem (gewone Funjet) op 4s met de 4.7x4.7, maar als je op 3s gaat, zul je (om enigzins power te hebben) flink groter moeten gaan dan 5x5. Daarbij is de Ultra behoorlijk wat zwaarder, dus ik verwacht dat het niet echt prettig zal gaan vliegen....

Ah ok, ja dan kun je eens kijken naar een 6x5,5 o.i.d.

Maargoed, gister op de open dag geen funjet gezien ? :o jij zou toch ook komen, ofniet alex ?

Back