funtana

Hmm

Hij staat ver uit het midden en ook nog eens scheef ook, wat ik niet begrijp wat jij met die hoeklijnen wil om het voorste gedeelte te monteren je gaat dat nooit goed vast krijgen en je blijft niet binnen je kap, je had beter als laatste de bovenkant dicht kunnen lijmen dan had je nog netjes de voorkant kunnen uitlijnen daar is nu ook geen beginnen meer aan nog beter was geweest een geprofileerde box maken zoals wat Johan laat zien en waarom?? een koude verbinding is lang zo sterk niet als een een geprofileerde als je dat goed maakt sluit dat zichzelf op en word dan oersterk.

1 ding snap ik echter niet nou heeft het tig berichten gekost voordat je dat lelijke ding er voor weg haalde en een andere dom voor maakt en maak je er een knoei-festijn van met allemaal hoeklijntjes die aan de achterkant kan ik me inkomen maar aan de voorzijde niet.

wat een HEERLIJKE post met ook echt van die fantastische complimenten ;).

maar ok, ik geef het op hoor.
ik knal dit aparaat wel de verkoop in en voor wat ik er nog voor kan vangen koop ik wel een leuk extratje met een 7,5cctje ofiets.

als ik weer overnieuw moet beginnen........

enigste uitweg is als iemand me nog kan helpen.

(verkoop was zoiezo al een plan nadat ik hem vliegend had, liever wel goed vliegend te koop dan brengt hij meer op maarja als het zo moet...)

en waarom te ver uit het midden?

zo stond de oude ok en dit heeft te maken met de carb die eruit komt te steken aan de linkerkant.
er moet een gat in de linkerkant komen waardoor de carb dan voor een deel in valt en de rest zit naast de box.
de oude motorbox stond ook NIET in het midden.

Laatst bewerkt:
Uit het midden kan kloppen; om de krukas in het midden van de motorkap te krijgen zul je wel moeten, omdat het motorschot waarschijnlijk een zijstelling heeft?

ik zal morgen een gaan meten.
ik verwacht eigenlijk datie in het grootste schot zit (waar de box aan hangt).
dan word het voormij al een stuk simpeler want dan hoef ik geen nieuwe domping te maken, maar wat vind je waarom is dit dan zo slecht?

het lijkt wel erg scheef te zitten op de camera volgens mij valt dit wel mee int echt.

Niet "verwachten" maar zeker weten :teacher: dus opmeten maar.

volgens mij valt dit wel mee int echt
Als een stagair zegt over zijn werk "volgens mij" dan mag die al overnieuw beginnen met z'n werk, hij moet het zeker weten.
Twijfelen is bij mij al afkeur :yes:

Deze kist heeft je al heel veel tijd en geld gekost, daar had je al hele leuke ragbakkies voor kunnen kopen.
EN ook kunnen vliegen en ervaring opdoen.

Uit deze reparaties blijkt dat je nog te weinig kennis hebt opgedaan over hoe het één en ander op te knappen.
De kist heeft in deze staat waarde 0, zelfs al maak je hem vliegend dan nog schat ik de waarde zeer laag daar een andere vlieger vrijwel zeker de motordome opnieuw zal gaan maken.

Daarnaast vrees ik dat bij de eerste vlucht je al weer schade zult maken waardoor je weer terug bij af bent.

Mijn mening is dat jiij probeert te rennen voordat jke kunt lopen.
En onze online kan gewoon niet 100% zijn omdat je daarvoor de kist eigenlijk in handen moet hebben.

Ik wens je er veel succes mee en zie je op de hei tzt wel weer.
Maar zou deze kist lekker op je kamer hangen en wie weet breekt de tijd nog eens aan......

Grt,
Berto.

wat een HEERLIJKE post met ook echt van die fantastische complimenten ;).

maar ok, ik geef het op hoor.
ik knal dit aparaat wel de verkoop in en voor wat ik er nog voor kan vangen koop ik wel een leuk extratje met een 7,5cctje ofiets.

als ik weer overnieuw moet beginnen........

enigste uitweg is als iemand me nog kan helpen.

(verkoop was zoiezo al een plan nadat ik hem vliegend had, liever wel goed vliegend te koop dan brengt hij meer op maarja als het zo moet...)

en waarom te ver uit het midden?

zo stond de oude ok en dit heeft te maken met de carb die eruit komt te steken aan de linkerkant.
er moet een gat in de linkerkant komen waardoor de carb dan voor een deel in valt en de rest zit naast de box.
de oude motorbox stond ook NIET in het midden.

Mijn post is een beetje ongenuanceerd ik weet et, maar je moet ook bedenken je hangt er niet één of ander klein motorke voor.

Het is jammer dat Barneveld niet bij mij om de hoek ligt anders was je hier welkom geweest en had ik je graag willen helpen.

Aan de ene kant heb ik wel respect voor je dat je hier aan bent begonnen, zou het zelf niet durven zonder te weten waar ik precies mee bezig ben. Of het verstandig is da's een tweede.

De kist heeft in deze staat waarde 0, zelfs al maak je hem vliegend dan nog schat ik de waarde zeer laag
...
Maar zou deze kist lekker op je kamer hangen en wie weet breekt de tijd nog eens aan......

Dat lijkt mij inderdaad ook het verstandigst. Die kist loopt niet weg en als je over een paar jaar wat meer bouw- en vliegervaring opgedaan hebt lach je hier waarschijnlijk om. Dan zet je hem als een Berto op een achternamiddag in elkaar. ;)

Misschien eerst eens een klein kistje met een goede bouwbeschrijving erbij in elkaar zetten. En veel bouwverslagen lezen. :yes: :D

dan gooien we hem maar weer in de hoek ;).

(neemt wel veel ruimte in :))

mischien dat ik nog iemand kan vragen om eens te helpen, maar tot die tijd blijftie lekker staan dan maar.

mischien in onderdelen de deur uit.

kosten? nog steeds niet veel meer hoor dan ik voor het nodige apratuur heb betaald (denk hierbij aan servo,s u bec enz.

wat natuurlijk ook een idee is alles (ook de motor) van de kist af halen en eens kijken tot er hier wat te koop komt voor deze setup.

Laatst bewerkt:
ik zit echt te kijken wat ik nu zou doen.

kan hem te koop zetten (Wat zoiezo gaat gebeuren als hij vliegt, omdat hij te groot is om mee te nemen).

of ik bouw hem af.

ik zit echt te kijken wat ik nu zou doen.

kan hem te koop zetten (Wat zoiezo gaat gebeuren als hij vliegt, omdat hij te groot is om mee te nemen).

of ik bouw hem af.

Om em vliegklaar te koop te zettten moet je em wel afbouwen, dus "of afbouwen" is geen optie maar een noodzakelijk iets om em vliegend te verkopen :p

Ondanks dat je de nodige (negatieve) kritiek over je heen krijgt respect voor het feit dat je je niet zomaar uit het veld laat slaan. Denk wel dat je inderdaad nog wat ervaring mist maar je leert het meest met vallen en opstaan. Maar dit soort dingen gaan het best met een ervaren iemand die over je schouder meekijkt. Denk dat velen het bijltje er al bij neer gegooid hadden...

Laat de funtana voolopig voor wat het is, en ga lekker met de calmato de lucht in. Het is immers geweldig vliegweer dit weekend! ;)

Laatst bewerkt:
ik weet nog niet of ik vanmiddag ga vliegen, waait nogal maar het is idd heerlijk warm.
het enigste wat eigenlijk uitsteekt bij de motor is de kelk van de cabrateur.
deze mag je waarschijnlijk niet weghalen?
als deze weg is past alles veel beter alleen is het lucht aanzuigen van de carb dan een probleem denk ik.

Wat is het probleem nu precies? Ben wat later ingeschakeld en zie niet waar je nu tegenaan loopt. Je kunt wel een keer langs komen, help ik je wel. In de hoek gooien kan altijd nog.

ik wil je best helpen alleen je woont ver weg;) maar gewoon het hele gedeelte opnieuw maken ook het schot waar de motor box tegen komt!

wel wat werk maar ook een heel mooi resultaat:).

Tip, koop je visio daar kan je mooi mee tekenen op ware grote.
neem een kleine 2a3 uurtjes de tijd om te tekenen en printen die handel.

ik verspel je nu al dit een mooi en sterk resultaat zal worden.

Kevin

ik heb met iemand gesproken die al lang aan de modelbouw doet, gewoon afmaken die handel ik zou niet weten waarom het fout zit.
het ziet er wat lomp uit en zit wat scheef maar waarom zou dit fout zijn?
het gaan eenmaal om sterkte.
ik maak het, dat moet makkelijk kunnen binnen deze dag.

prop. is overigens in balans dus de oude box is gewoon kapot getrokken door het vermogen van de nieuwe pijp die ik er toen onder heb gezet.

@ twinstar

bedankt voor je hulp alleen doet zelf nog minder lang aan de modelbouw als mij :D:D.
het is goed van je bedoelt hoor, maar met hulp bedoel ik echt een wat ouder iemand die echt al veel bouwervaring heeft.

Mvg wilbert

Bij mijn katana was het meteen in een keer maatje ik heb mijn hulp aangeboden dus succes met het oplappen van de funtana

Back