FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

Jurrien (Pharriesk) heeft iemand op de club die ermee vliegt, volgens mij met standaard demper, dat zou je even kunnen vragen aan hem...

Grt.
 
Zal het hem eens vragen, ik meende trouwens dat Phariesk een s90 heeft gehad met een 91 fx met reso. Hij heeft vorig jaar een demo gegeven op onze club, zal het ff navragen.
 
Heb je hem al gehaalt ?

De mijne gaat Zondag weer vliegen .
Morgen de Hacker Funtana maar eens weer vliegen . :D

Mvg Johan

Nee Johan,

heb die s90 niet gehaald, ga ik ook niet doen. Er was toch wat schade aan geweest etc. Ik ga voor een nieuwe X100:cool:

Ik zie je zondag weer.
 
ik heb zo een 3maand niet meer gevlogen met de funtana. reden, de motor was eraf voor onderhoud... en ook weinig tijd enzo... nu gisteren toch gevlogen, kleppen zijn geregeld geweest en 2 nieuwe rollementjes(ervoor zat er speling op, nu niet meer)
na 3 maand vliegt dit toestel terug zoals het een week geleden is :p:p

gevlogen zonder motorkap, maar op het laatste van de vlucht kwam er een raar geluid uit de motor... het staat op film, mss kan iemand horen wat het zou kunnen zijn, er was geen tijd meer om op het veld nog te controleren( te koud en begon al donker te worden)

YouTube - funtana engine sound,
 
vlieg de funtana x100 met een saito fa125 maar na een middagje deftig vliegen jaag ik er 1gallon 15% coolpower door en met de stijgende brandstofprijzen wordt dit een redelijk dure zaak.

Heb gezien dat er kits op de markt zijn om je motor om te bouwen zodat je kan vliegen met gewone 2 takt naft(geen nitro),maar boet je dan niet in kwa power en welke kits zijn hier dan het beste voor?
 
inderdeed its me.

Saito heeft nu een op de markt de fg20 4-stroke gas engine maar is nog redelijk duur.
Heb al ergens iets gelezen van het ombouwen van een saito 180 van glow naar gas maar deze liep telkens te warm.

Is er nu iemand die hier al enige ervaring mee heeft,of met succes een saito heeft laten draaien op gewone 2takt of benzine?

Als saito het kan zou er toch een conversie kit (bv.cdi)moeten bestaan om dit zelf te doen mits wat aanpassingen hier en daar,of zie ik het te simpel.


greets
 
inderdeed its me.

Saito heeft nu een op de markt de fg20 4-stroke gas engine maar is nog redelijk duur.
Heb al ergens iets gelezen van het ombouwen van een saito 180 van glow naar gas maar deze liep telkens te warm.

Is er nu iemand die hier al enige ervaring mee heeft,of met succes een saito heeft laten draaien op gewone 2takt of benzine?

Als saito het kan zou er toch een conversie kit (bv.cdi)moeten bestaan om dit zelf te doen mits wat aanpassingen hier en daar,of zie ik het te simpel.


greets


Waarom 15% nitro? Die maakt het momenteel zo duur. Ik heb een Saito 125 gehad en die liep prima op 5% nitro.......
 
Neem eens even kontakt op met Hans (Hannesie hiero) hij kan je meer vertellen waar je zulke ombouwsets kan verkrijgen.

(dacht dat het Just engines was of zo iets).

Grt,
Berto.
 
Back
Top