FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

Het zal in dit geval niet zo heel veel uitmaken, maar moment is kracht maal arm, oftewel, je had mogelijk beter een beetje lood helemaal aan de staart van het toestel kunnen bevestigen, dan had je waarsch. aan 1/8 van de huidige hoeveelheid genoeg gehad, wat weer in het totaalgewicht scheelt.

Bij de bandenboer of bij je modelbouwzaak wat plaklood halen, dat heb je vaak in zelfklevende 'tabletten' van 5,7 of 10 gram (andere waardes kunnen ook, heb ik alleen nog niet gezien).. die plak je zo helemaal aan de achterzijde van je toestel.

Koen; op hoeveel mm heb je het CG nu liggen? Ik nu op 165mm, maar twijfel nog een beetje....

Grt.

even terug leven hierin blazen...

mijn funtana is bijna maiden klaar, hier een fototje:

groeten

Ik ben ook bezig met een x100 met mvvs 26 ( motor hangt op 45 graden maar beneden ) maar heb een probleem met het direct aan sturen van de caburateur, wat ik ook doe ik blijf houden dat kleine wijzigingen in de servo stand in het midden gebied niet direct opgevolgd worden door de caburateur. Ik zie eigenlijk maar 1 goede oplossing en dat is een mini/micro servo onder de motorkap, nu weet ik niet welke servo ik daar het beste voor kan gebruiken.
Kunnen die kleine servo's wel tegen die trillingen van zo'n motor ?

Bart,

Voor de geinteresseerden; mijn Funtana X100 met MVVS 26 benzinemotor is na een klein aantal vluchtjes compleet te koop;

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Grt.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

gisteren nog paar vluchten gedaan! goed gevlogen maar plots bij een rugvlucht de motor die begon te sputteren, hem net recht kunne trekken maar motor volledig uit. gevolg(te laag bij de grond) en plof. ik dacht aiaiai.

maar enkel de breekbouten hebben het begeven van het landingsgestel, aan het landingsgestel of toestel is er niets aan! gelukkig.

bij nadere inspectie is een van mijn vleugelservo's toch gesneveld...

ik zou dus 2 nieuwe kopen maar dan met MG.

iemand een idee welke goed zijn?? ik heb zelf hier ergens gelezen over de dymonds 9500.

die zijn iets zwaarder maar wel digitaal en MG. wel 10kg ipv 5kg trekkracht.

Gustav Staufenbiel GmbH - Staufenbiel

C 5191 ECO POWER SERVO GRAUPNER

TECHNISCHE BESCHREIBUNG:
BB •
MG •
Stellkr.(6V) 5,6 kg
Stellzeit 0,14
Gewicht 40 g
L/B/H/mm 39/19/37

morgen ga ik om 2 stuks zullen wel beter zijn denk ik!

ik was zoiets van 800 kwijt, maar khad wel nog geen handpompje en gloeiplug dusja... :p

er komt binnenkort wel een filmpje van de mijne :p

ja ik had alles voor een goeie 650 inc verzendingen en heel de .... vliegt idd super, en na vorig weekend een volledige check up en wat aanpassingen doen(y kabel weg en elk een kanaal, gasservo ander plaatske gegeven. tot nu toe allemaal net wat beter dan ervoor, ook uitslagen en expo wat aangepast in de zender.
sam veel succes met de joue!

jup jup thanks, motor loopt al goed, wel jammer dat men uitlaatbochtje meteen omzeep was en ik nu een nieuwe moest bestellen, hopelijk komt ie voor dit weekend toe en kan ik hem nog maidenen :)

Back