"Funzweven"

zoals het er nu uitziet gaat ie ergens rond de 400 a 450 gram uitkomen, dit met 23,92dm² vleugelopp, zou dus tss 16 en 18 gr/dm² zitten, juist?
dit samen met fietsbel en lipo.. :evil:
kan nog leuk worden :banana:
het wachten op lipo lader, propsaver, en prop zal moeilijk worden :(
nog 1 vraagje: die cg calculator wat hier ergens vermeld staat, moet je daar je elevons bijtellen bij de koorde?

grtz & slaapze

Elevons als het goed is wel, het is immers ook een deel van de vleugel.

Inderdaad, je berekening klopt. Met die cijfers zul je lekker moeten vliegen, ik heb ook een kist met ongeveer 17g/dm2 vleugelbelasting, dat is een soort 3D en die kan lekker langzaam. Je kunt altijd nog als je wat sneller wilt gewoon de tips eraf snijden :wink:

hhm, eigenlijk nooit de vleugelbelasting van mijn bouwsels berekend.

Bij mijn speedpimp (spanw: 1 meter) kom ik op een vleugelbelasting van bijn 21 gr/dm² bij een gewicht van 470 gram. Is ook wel logisch dat ie zo hard gaat en niet echt rustig kan landen. Ik moet hem met een flinke snelheid laten landen, anders flikkert ie uit de lucht. Wel leuk om de rest misschien ook een keer op die manier te vergelijken.

Je kunt altijd nog als je wat sneller wilt gewoon de tips eraf snijden
Dat doen ze op rcgroups idd allemaal. gewoon van die standaard koopdingen en dan als ze harder willen gewoon een flink stuk van de vleugels afknippen. Maarja, als je echt harder wilt moet je toch voor een dunner profiel gaan. (misschien maar mijn aankomende microwing met een microdun (symetrisch) profiel uitrusten :D)

Planelover_CrAzY_Murdock zei:
Je kunt altijd nog als je wat sneller wilt gewoon de tips eraf snijden :wink:

of 100gr lood erop, das wat minder definitief :wink:

@sietse
welk merk van prop gebruik je voor je wing?

voor die "grote" heb ik een apc 5,7x3 maar dat is ook een 2900kv motor. Voor de kleine stunters Günterpropjes en opmijn hydrofoam heb ik nu een GWS zitten.

Jij plakt er een fietsbel op toch? dan zou ik voor een 7x6 ofzo gaan, op 3 cellen. GWS is dacht ik goedkoper en APC is meestal wat sterker en stijver... en duurder.

of 100gr lood erop, das wat minder definitief
Minder definitief, maar ook minder effectief. Als je de vleugels inkort heb je namelijk minder frontaal oppervlak (minder drag) waardoor je dus harder kan. Het zwaarder maken is vooral handig bij zwevers.

I'm in LUVVV!
De firefly wilde ik al een hele tijd maken (sinds ik dat papieren modelletje ontdekte dat ik een paar jaar geleden heb gemaakt) en misschien ga ik die maken i.p.v. een PCW.
Links: http://home.nycap.rr.com/firestar/paperfly.jpg
http://home.nycap.rr.com/firestar/firepic.htm
Heeft wel wat meer stijl en is ook veilig om in een park te vliegen mbt de prop. Denk dat hij ook wel makkelijk mee te nemen is.
Wil die trouwens ook wel 1:1! achter je huis opstijgen :D
Trusten, PCM

Nope, toch maar de J-250 (precies hetzelfde als de standaard PCW, alleen met een zwaardere motor) besteld en dan kreeg ik er gelijk een standaard PCW bij :D (vanwege een actie).
Alleen is hij nog steeds niet binnen, m'n lipo en motortje van ACW ook niet... (Sietse schiet es op met je post! :wink: ) komt zeker door al die kerstpost...

En om echt goed te experimenteren wil ik eigenlijk een CNC foamsnijder, dan kun je lekker snel snijden, simpel, precies, en gewoon vleugeltjes met verschillende profielen goed uitproberen. Ben me er al in aan het verdiepen...

jaja, ik doe mijn best hoor ;) ,
maarja, laatst met die kerstpost en de nieuwe zorgverzekering van de ohra... pff, dat waren dus dubbele uren en overvolle tassen :(
nou ja, mijn kerstbonus is weer binnen :D

zodra je die cnc-snijder heb moet je het ff zeggen, dan kom ik wel een keer langs met een lading piep :D

ik ga ook weer pakjes krijgen :D, leuk leuk leuk!

(misschien moet je je onderschrift iets meer kerststemming geven ;) )

wie heeft er voor mij de bouwtekening of andere tekeningen van de ''Weasel'' ??
alvast bedankt

Bart

de weasel zelf is dacht ik een "bescherm" ontwerp. Net als de boomer. Is ook geen vleugelprofiel van te vinden....

Als je een 1e vliegende vleugel wilt bouwen, zou ik persoonlijk de Zagi (als in je in schuim wilt bouwen) of de Planck (van frank Planck als je met depron wilt bouwen). Zoek maar eens goed op het forum :).

een Depron vleugeltje of PS schuimvleugel is idd voor 2 euro of minder te maken. EPP blijft wel duur. Voordeel is dat epp niet snel stuk gaat, nadeel is dat het wat zwaarder is.

Ze zijn inderdaad zwaarder dan de piep of depron vleugels.(ik vlieg ook een depron plank en deed ook piep 8) )

Aan de helling:
Na veel testvliegen en met lood spelen blijkt dat de piep versie te licht is en aardig wat lood nodig heeft om een beetje te vliegen.
Hierbij is dat voordeel dus van eps of depron dus weg.

Met lichte electro aandrijving:
Vliegt depron goed, maar is ook snel stuk.

Het ligt er dus een beetje aan wat je ermee gaat doen.

ik heb de frettchen van eppfun gekocht, net terug van de vogezen.. met mijn easyglider viel niet te vliegen (met draadstang) omdat er te veel wind was, maar de frettchen vloog perfect!!!

Back