Fuso van Digital Navy 1:250

image.jpg

Das één

IMG_6835.jpeg
IMG_6834.jpeg

Boeg en hek spriet, klaar voor de bedrading

sorry, niet duizelig worden, was weer even vergeten dat dit forum de foto’s niet kantelt

overigens niet teveel klagen: het forum van papermodellers.com is pas een ellende met telefoons. Waarom deze software niet iets meer up to date kan zijn met de stand van de techniek vind ik jammer

Ik wist enkel dat het een chrysant was :) de rest heb ik even gegoogled.

De chrysant is het nationale symbool van Japan. Het keizerlijke zegel is een gestileerde chrysant, en het land kent een ridderorde die naar de bloem genoemd is, de Chrysanthemumorde.

Keizerlijk zegel van Japan

In Japan staat de Chrysant bijvoorbeeld symbool voor een lang en gelukkig leven en de gele chrysant voor onsterfelijkheid.

image.jpg

Ook hier bleek nog een dwarsstang te missen die ik nodig heb voor de tuigage. Overigens vast duidelijk dat dit messingwerk is. Perfect rond maar belangrijker: stevig voor het spannen

Vanavond en gisteren maakte ik ook de takel voor de vliegtuigen. Beetje improviseren met messing, papier en oude 3d. Ook niet helemaal duidelijk waar wat zat. De katrollen doen het visueel goed. Ik heb het draad flink met secondenlijm ingesmeerd voor stijfheid. Anders ziet het er erg onnatuurlijk uit. Er moet nog bijgeverfd worden en geknipt na het drogen. Dat is voor morgen
image.jpg

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 92
Ik voeg vlaggen toe. De seinvlag met letter F van Fuso maar in de top. De andere seinvlaggen kan ik overigens niet terugvinden. Sowieso al wat dubieus dat een schip in dok is uitgerust met vlaggen, maar leuk staat het wel op zon grijze muis. De vlaggen maak ik altijd wel neerhangend. Dat doe ik door flink wat witte lijm aan te brengen en dan te vormen.
IMG_6877.jpeg
IMG_6876.jpeg
IMG_6875.jpeg

Het vordert. De vlag hangt met een mooi katrolletje. Voor het geheugen het garen. Het is polyester maar pluist ook iets. Ben benieuwd of het strak blijft. De kleur vind ik prima.
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dank Pascal. Ik moet nog wat goede foto’s maken nu de Fuso klaar is. Ik wil ook nog één dingetje veranderen: de draden van de antennes voor en mogelijk nog hangende draden naar de commandotoren. Hier nog een foto van de Fuso op de tentoonstelling in het scheepvaartmuseum van Amsterdam

IMG_6888.jpeg
IMG_6887.jpeg

Dit is een mooi schip geworden, (met droogdok ) heel mooi om te zien hoe je dit gedaan hebt , vooral de Pagode vond ik toch er nog wel redelijk complex uitzien met al die verdiepingen

Back