Fuso van Digital Navy 1:250

Het is deze Erik, heb ik van Aliex...................
upload_2022-6-28_18-15-45.jpeg

Zijn ook veel onderdelen van te krijgen.

https://sklep.gpm.pl/szukaj?category=&query=fuso&cc_s_0=&cc_s_1=

Groet,
Willie

Laatst bewerkt:
Jazeker, de spanten zijn massief met de nodige inkepingen voor de verbindingen.

Groet,
Willie

Leuk als jij de papierbouw in gaat. Dan ga ik je zeker volgen. Weet je dat er ook een whatsapp groep is van mensen die graag meegenieten en desgevraagd helpen? Ik ben contactpersoon. Maar we hebben natuurlijk dit forum! Ik ben ook heel benieuwd wat je van mijn “purschuim” methode vindt die ik heb afgekeken van de profs. Die beviel mij heel goed!

Jouw purschuim methode vind ik erg gedurfd. Ik weet dat purschuim uitzet als het uithardt. En wat mijn Fuso betreft, ik ben aan het denken om de romp te bekleden met hout. En dus rc maken. Natuurlijk moeten de spanten dan wel iets smaller en lager worden.

Groet,
Willie

Leuk zeg, een varend model. Heb ik nog nooit gezien van een bouwplaat, dat zou uniek zijn!

Je hebt stevig karton voor de spanten dat maakt dat purschuim je romp niet zo maar vervormd. Ik monteerde ook extra tussenstukjes maar doorgaans zijn die kartonnen binnenrompen heel stevig. En het kan bovendien expanderen omdat de huid er nog op zit. Maar wie weet verschilt dat per merk schuim. Er zijn er die meer en minder expanderen. Weinig expanderen en kleine luchtbellen is denk ik het best.

In mijn bouwverslag van de Richelieu lees je mijn poging met plastic en houtbekleding. Bedenk wel dat je spant maar 1 mm dik is, dat is erg weinig grip voor hout. Al helemaal als een plank eindigt en start op de spant (0.5mm). Ik ben benieuwd!

Hoe wil he het papier van het dek en de bovenbouw beschermen als je vaart tegen water? Vernis?

0c002f5e192fe16f50272871bf4e4571.jpg

8b2a88a4a855873fcbb8d99c2f73698f.jpg

De paravanen zitten. Volgens tekening met gevouwen vleugels. De bouwplaat heeft ze uitgeslagen maar dan passen ze minder. En op de bouwplaat staat de vleugel boven maar op de tekening zitten die onder. Toch doe ik het boven om de lelijke naad te verbergen van de buis. Dit is nou typisch zon onderdeel dat in de Halinski uitviering vast 20 tot 40 onderdelen telt. Hier maar 6!

Nog twee haspels op het voordek maar die doe ik (later) 3d. Hier tekent de bouwplaat luiken, maar dat klopt echt niet

8cec8276984ab43ff8eb97c37953c19f.jpg

ce3817d7a8738bd7cf1774729fe8c160.jpg

Back