Futaba T14SG gekocht:),

Ik had al gereageerd, maar het was er zat geen CE op. Het was een geïmporteerde zender met andere accu.

Laatst bewerkt door een moderator:
jep

Channel 8 can be switched to S.BUS mode, in which case up to eighteen S-BUS servos or other devices can be connected to this output.
Devices or sensors can be connected via the S.BUS2 socket, and up to 32 telemetry data sets can be transmitted. If two receivers are employed, the number of telemetry channels rises to 64.
The receiver's integral transmitter sends telemetry data present at the S.BUS2 socket to the Telemetry-Box by radio; the data are then displayed on the screen, or generated in the form of audible or speech output.

Fysiek zijn de R6306SBT en de R7008SB aan elkaar gelijk. In de software zijn ze verschillend.

De R6308SBT is een FASST ontvanger met FASSTest telemetrie mogelijkheden. Deze is ontworpen om zijn data naar de Telemetry Box met bestelnr. F1666 te zenden.

De R7008SB is een FASSTest ontvanger.

De R6308SBT kan worden omgebouwd naar een R7008SB. Dit wordt uitsluitend in Duitsland gedaan. Je kunt de ontvanger echter gewoon naar mij sturen, dan zorg ik wel dat-ie daar terecht komt. De kosten bedragen iets van € 10 (excl. btw en porto).

Ik snap het even niet meer, volgens mij zie ik iets over het hoofd

Ik probeer een unisens aan te sluiten, maar tijdens het registreren van de sensoren krijg ik "communication error".
Ik heb een y-kabel gebruikt, 1 in de unisense, 1 in de ontvanger, en de 3e in de zender

de hele boel, unisense en ontvanger is voorzien van stroom.

Klopt dit nu, hoe ik het doe of zie ik iets over het hoofd?

In de handleiding van de Unisens staat dat deze voor aanmelden via een Y-kabel aan de zender wordt aangesloten. Aan de andere aansluiting van de Y-kabel een ontvangeraccu. Dus geen ontvanger met een accu...

Kan iemand mij helpen met het koppelen van een GPS logger van SM Modellbau aan de zender?

Ik krijg het echt niet voor elkaar. Ontvanger al meerdere keren gelinkt, staat op fasst test en de telematrie staat actief.

Volgens de handleiding van de logger moet ik hem 3x registreren en dat lukt ook. na de 4e keer staat er: Sensor already exist.

Als ik dan alles loskoppel van achter mijn zender en ik probeer het los met de logger in de Sbus2 ingang en losse accu, gebeurt er helemaal niks.

Wie zou mij kunnen helpen? Ik kom er niet meer uit...

Bedankt alvast!!

Kan iemand mij helpen met het koppelen van een GPS logger van SM Modellbau aan de zender?

Ik krijg het echt niet voor elkaar. Ontvanger al meerdere keren gelinkt, staat op fasst test en de telematrie staat actief.

...

Wie zou mij kunnen helpen? Ik kom er niet meer uit...

Bedankt alvast!!

In dit draadje vanaf post #75 staat er al veel beschreven over hoe een sensor te linken.

De sensor moet sowieso eerst aangemeld zijn op je zender, uit je tekst blijkt dat niet te lukken. Heb je zoals in post 80 streepjes of cijfertjes achter de p staan?

Er staat een lang nummer achter de P.

Volgens mij krijg ik hem wel aangemeld in de zender. Als ik na het aanmelden bij sensors kijk dan staat hij bij 1 2 en 21 erbij. Dat lijkt ook goed te gaan volgens de handleiding van de logger. Moet ik als ze daar bij staan nog iets anders doen misschien?

Volgens mij moet je de sensor gegevens nu kunnen uitlezen in de monitor. Ik denk dat zolang je geen gps ontvangst hebt je alleen nullen zal zien.

Nieuwe dag, nieuwe kansen..

Als ik gps verbinding heb werkt het nog steeds niet.

Hier wat foto's om de boel wat te verduidelijken.

y5y3yheg.jpg

hu4ajery.jpg

qyha5u6u.jpg

enu2ete7.jpg

Op deze foto zit het stekkertje van de Sbus2 ingang niet goed... Als ik hem omdraai werkt het ook niet.

asamusum.jpg

Back