De Horten-tail in delen aangebracht, als eerste aan de onderkant.
Het deel rechtsonder heb ik met beetje overmaat de ronde vorm gegeven. Bij proefpassen bleek namelijk dat het deel linksonder nét een andere passing heeft. Dat deel en dat aan de bovenkant heb ik daarom met ruime overmaat ingelijmd. De zijden die tegen de bestaande indekking aanliggen heb ik eerst precies pas gemaakt. D'r is maar weinig recht en haaks aan dit toestel
Ik had bedacht om eerst het deel linksonder in te lijmen, dat met overmaat in vorm te brengen mbv het rechterdeel als sjabloon, en dan het rechterdeel zelf in te lijmen. Daaraan niet meer gedacht na de droogtijd van het linkerdeel, maar meteen het sjabloon-deel heb ingelijmd. Na drogen daarvan, meteen ook het rechterdeel bovenkant, dat nog grote overmaat had, ingelijmd.
De eerder vergeten aftekening is toch geen probleem: de ribben van het deel linksonder zijn nog zichtbaar, en die gebruik ik om dat deel ook z'n ronde vorm te geven.
Dan heb ik uiteindelijk aan de onderkant twee sjablonen om de bovendelen in vorm te brengen. Symmetrisch maken van de hele staart kan dan afsluitend.
Daarna de rechter bovenkant ingedekt.
Rechterdeel vanaf boven gezien. Spelden houden de indekking tegen de balsa tongen aan.