FW Ta152 H1 Bouwverslag (1/5, Andersen)

Tja, wat zal ik zeggen?
vwb de sterkte zal het wel loslopen, maar ik ben meer bezorgd over het eventueel kromtrekken van de ailerons.
Ik weet niet hoe stevig de ailerons zijn, maar flutter zou ook nog wel een rol kunnen gaan spelen.

Laatst bewerkt:
Hmm..
Dan zal ik toch een extra scharnier inbouwen.
De ailerons zijn opzich best stevig, maar er zal nog best wel wat flex in zitten..

Hmm..
Dan zal ik toch een extra scharnier inbouwen.
De ailerons zijn opzich best stevig, maar er zal nog best wel wat flex in zitten..
In dat geval is het ook handig als je het scharnier niet exact in het midden zet.
Wanneer hij precies tussen de twee anderen in zou zitten kan er alsnog een trilling in het roer ontstaan waarbij de knopen precies ter hoogte van het scharnier zitten.
Plaats je het scharnier uit het midden dan is dit allicht niet mogelijk...

In dat geval is het ook handig als je het scharnier niet exact in het midden zet.
Wanneer hij precies tussen de twee anderen in zou zitten kan er alsnog een trilling in het roer ontstaan waarbij de knopen precies ter hoogte van het scharnier zitten.
Plaats je het scharnier uit het midden dan is dit allicht niet mogelijk...
Bedankt voor de tip! :)

Kleine mini-update:

Het is niet dat mn model staat te verstoffen op zolder, maar ik zit nu al een aantal maanden te wachten op mn cockpitkap.
Moeilijk, moeilijk. Lastig leveranciers te vinden, nog lastiger om te zorgen dat ze ook leveren. Frustratie alom.

Ik ben op dit moment zo ver, dat als ik die kap binnen heb, ik de romp af kan werken.
Dan glassen, roeren glassen. en vliegklaar maken.
Grofweg nog een maand stevig doorwerken, als ik die @#$@#kap maar binnen heb..

Jaa hoor, daar zijn we weer :)

Via via ben ik aan een cockpitkap weten te komen, echter schaal 1:5,5
Toch moet ik zeggen dat het schaalverschil niet heel erg opvalt, dus dit wordt voorlopig (en misschien voor goed) de oplossing.

Anyway, foto's:
TA152H_280.jpg

TA152H_283.jpg

TA152H_281.jpg

onderkant:
TA152H_282.jpg

Toen nog nog even in de woonkamer alles in elkaar gestoken, om te genieten, en om een todo-lijst te maken. Heel veel hoeft er niet meer te gebeuren voordat ik kan gaan glassen!
wederom, foto's:

TA152H_272.jpg

TA152H_274.jpg

TA152H_275.jpg

TA152H_276.jpg

TA152H_277.jpg

TA152H_278.jpg

TA152H_279.jpg

Moowj! Hij komt er wel ;). Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Freek

Kleine update: op dit moment ligt alles te drogen.
De afgelopen 3 dagen heb ik alles het glas gezet.
Rolroeren zijn bespannen.
Foto's volgen nog, maar er is weer een grote stap gemaakt richting een maiden.

Hoewel de setup die er nu in zit te zwaar/ krachtig is, ga ik toch een paar testjes doen. Ben benieuwd hoe dit presteert.

Verder ga ik nu eens op jacht naar de juiste lak, en een locatie om te spuiten in de omgeving van den haag/Gouda.

Back