GAF Nomad 61 bouwverslag - update

Even de topic titel aangepast, het is eigenlijk geen Nomad 28, maar een Nomad 61 (ong.) :wink: Hier zijn wat bouwfoto's. Ik vind het nu aardig opschieten met de kist. Het spant op de derde foto zal een heel stuk korter gemaakt worden, want de poppen moeten wel over de cockpit kunnen kijken natuurlijk. De liggers zullen dan niet meer op dat spant kunnen liggen, maar ik kort ze in zodat de raamlijsten, zoals de ene in het midden, nog net op de ligger gelijmd kunnen worden. Iemand enig idee hoe ik een leuke cockpit kan maken? Met fotopapier een mooie cockpit verschalen en erin plakken of zal ik hem op schaal moeten na maken?

Groetjes,
Maurits

Ben weer wat verder gekomen:

Dak boven de cockpit

Gemonteerd + zijraam

Ondertussen de andere helft van het stabilo monteren en mooi schuren

Sorry voor de laaste 2 foto's, deze zijn zonder flits genomen waardoor ze wat donkerder zijn. Tot het streepje op foto 3 (in het cirkeltje) zal het ingekort worden om een mooie grootte van een cockpit te krijgen, dan zien de piloten te minste waar ze heen gaan :wink:

Groetjes,
Maurits

Ik heb de tekeningen nog voor je op gezocht en zie dat je er echt werk van maakt :wink:
Ik volg je draadje nog steeds al laat ik niet zoveel van me horen. :)

Maurits,

ziet er weer prachtig uit. Ga vandaag waarschijnlijk balsa halen om te beginnen met een eenvoudig model " de president", een vliegtuigje uit een modelbouwboekje. Daarna vang ik aan met de Nomad.
De president is een antiek model voor elektromotor.

Groetjes,

Gust

Leuk dat je ook een model gaat bouwen van balsa, is ook alvast een oefening voor de Nomad :wink: Heb je er misschien een foto'tje van?
Ben vandaag ook begonnen aan het richting roer. Ik wordt steeds nieuwsgieriger en krijg er steeds meer zin in hoe het zal vliegen. Ben ook al vast aan het kijken voor een leuk kleurenschema. De kleuren van de KLM spreken mij wel aan en een combinatie van rood, wit en zilvere strepen zoals de foto op blz. 9. Iemand die nog iets leuks weet?

Cdromflyer;
Zonder jou had ik natuurlijk al helemaal niet kunnen beginnen :wink:
Het gaat nu inderdaad vlot het bouwen, krijg dus ook steeds meer zin om dat ding de lucht in te zien gaan :wink:

Groetjes,
Maurits

Ik ben waarschijnlijk toch van plan om retracts te gaan maken, alleen het ontwerp is enorm lastig. Heeft er iemand toevallig een tekening van retracts die ik kan bedienen met 1 servo, waarbij ik 1 andere servo gebruik voor het neuswiel en die weer aansluit op een Y-kabel? Ik had zelf al wel een idee, maar kwam in de knoop met de luiken en er is redelijk weinig plaats.

Ik ben al wat verder maar we zitten hier met een grootte stroomstoring waardoor het nogal lastig gaat foto's te posten (er is een Apache tijdens een oefening een hoogspanningsmast ingevlogen). Ik hoop hem in de herfstvakantie af te maken.

Zo staat hij er nu voor. Binnenkort 2 weken kerstvakantie, in tegenstelling tot de herfstvakantie wat ik hierboven noemde, foutje ;)

Maurits, petje af hoor! Hieruit blijkt dus dat er nog echte jonge modelbouwers zijn.
Het ziet er geweldig uit!

vakantie ...

Zo staat hij er nu voor. Binnenkort 2 weken kerstvakantie, in tegenstelling tot de herfstvakantie wat ik hierboven noemde, foutje ;)

Ah joh, wat maakt het uit ... :rolleyes: Als het maar vakantie is :mrgreen:

Heeft even stilgelegen, maar nu ga je weer lekker Maurits.

Uit het feit dat je het kielvlak inmiddels in de rode folie hebt gezet, maak ik op dat je er uit bent welk kleurenschema het wordt ? :)

Maurits, petje af hoor! Hieruit blijkt dus dat er nog echte jonge modelbouwers zijn.
Het ziet er geweldig uit!

Dankje wel Ron. Het kleurenschema is inderdaad al bekend. Ik heb het simpel gehouden omdat ik voor het eerst folie, maar naar mijn idee is het wel een mooi schema. Deze wordt het: http://www.cnapg.org/2636.jpg . Alleen wordt het blauw ook rood. Het leek me ook leuk om de uiteinde van de vleugels een stuk rood te maken. Ben alleen nog op zoek naar geschikte retracts (tekeningen?).

Graag gedaan Maurits! Ik vind de Nomad ook een geweldig mooi schaalmodel. Maar ik ben niet zo handig als jij, anders zou ik hem ook bouwen.
Hou je wel het gewicht in de gaten? Met retracts komt er wel weer wat gewicht bij.
Voor de rest: respect.
Ik kan niet wachten tot hij af is.

Inderdaad hij wordt dan wel een stuk zwaarder, maar het maakt het wel een hoop meer schaal vind ik. Het model is niet zo héél moeilijk te bouwen, als er de tijd maar voor genomen wordt komt het goed ;) Ik zal binnenkort alles wel eens wegen, kijken wat het totaalgewicht nu is, maar ik denk dat hij redelijk licht is.

kun je toch gewoon zoeken naar die lichte gws of weet ik wat retracts voor de kleinere modelletjes, weegt niet zoveel ;)

Ik heb het een en ander gedaan aan de vleugel (ailleron, helemaal bedekt, en uitgesneden voor de motorhuizen):

De motoren + regelaars zijn trouwens besteld. Het zijn de 1500KV 72gr. motoren van RCtechnics geworden in combinatie met de 25A professional regelaars van RCtechnics.
Het is nou even afwachten op de motoren zodat ik ze erin kan bouwen en de vleugel verder kan afmaken, dus ik ga alvast verder met de kist:)

Laatst bewerkt:
Back