GAF Nomad 61 bouwverslag - update

vorderingen

Hoi Maurits,

je vordert langzaam, maar gestaag ;)

Wat je doet ziet er goed uit, goed dat je niet alles klakkeloos doet maar er goed over nadenkt. Dit zal zich uiteindelijk uitbetalen in een goed eindresultaat :D

Vraagje, bij mij werkt de link naar de UH retratcs niet. Kan jij me verder helpen, want ik ben nieuwsgierig.

Succes met de bouw, ik blijf je draadje volgen.

Hoi Menno,

Bij mij werkt de link wel, alleen geeft hij een opmerking over het weergeven van een certificaat o.i.d (bij mij geeft hij het nou niet meer weer). Ik had op OK gedrukt en krijg de opmerking niet meer en werkt de link gewoon normaal. Ze bevallen goed volgens de reviews. Mocht de link het nog niet doen, dit is het bestelnummer: OR011-01701

Dit zijn ze:

Groetjes,
Maurits

Maten

Hallo Maurits.
Omdat ik deze bouw beter wil volgen heb ik vorige week de tekeningen gedownload en geprint op mijn werk. Omdat ik daar de beschikking heb over een A3-printer kon ik bij de eigenschappen van de printer overigens probleemloos vergroten van A4 naar A3. :D Mooie strakke en scherpe tekeningen. Als ik echter de maten vergelijk met die jij in het begin opgaf (71 cm.) kom ik wat groter uit. Totale spanwijdte; 96,1 cm. Vleugelkoorde 10,75 cm.
Verder heb je het in het begin over een lichte v-stelling van de vleugels, maar die kan ik in de foto's daarna niet ontdekken. Hoe kun je die v-stelling het beste bereiken? Ik vind dat overigens op de tekening ook niet terug.

Zolang alles gelijk is vergroot en er dus geen ongelijke stukken zijn lijkt mij de spanwijdte van 96,1CM geen enkel probleem, tenzij je groter/kleiner wil. De V-stelling wordt bereikt door de vleugelhelften met een bepaalde hoek aan het middenstuk te lijmen. De onderdelen W10 en W11 spelen hierbij een rol. Hier kun je de V-stelling al uit halen. Deze worden in het middenstuk gelijmd en aan de vleugel die dus een andere hoek krijgt.

Ik weet het Menno, maar ik heb helaas weinig tijd meer i.v.m school :( Ik heb vrijdag wel alvast het rood en witte folie gehaald want de kist is bijna klaar op wat afdekkingen en de retract na.

Heb geen vakantie gehad. Ben net van 2 weken examens af en zal spoedig weer beginnen met bouwen, tot zover het kan want 19 mei beginnen m'n eindexamens al weer. Hier nog een foto'tje zoals het er nu voor staat.

Zo hij staat weer klaar om afgebouwd te worden. Wat ik me bedacht, heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn servo's kan monteren van het hoogte- en richtingroer aangezien de staart véél hoger ligt dat mijn radioplaat (bijna op de bodem van de kist) ?

In de staart gaat niet werken, te opvallend en te fragiel om vast te zetten. Ik denk dat het een bouwwerk wordt wat in de lucht komt te hangen in de kist zodat het bijna op één lijn zit met de roeren.

Hee Maurits,

weer in de lucht :D

Lange geleden dat we wat vorderingen hebben gezien, kom maar op ...

servo;s bij de staart inbouwen?? zo heb je alleen verlengkabels nodig :wink:

Robert, servo's in de staart is ook niet fijn voor je zwaartepunt ... :rolleyes:

Grtz,
Menno

Hee Maurits,
Lange geleden dat we wat vorderingen hebben gezien, kom maar op ...

Robert, servo's in de staart is ook niet fijn voor je zwaartepunt ... :rolleyes:

Grtz,
Menno

Heb je ook een goed punt Menno, nog niet eens aan gedacht. Het is inderdaad lang geleden. Hier een aantal dingen die gedaan moeten worden aan de kist, niet bijster veel meer.

• Het bedekken van de onderkant aan de achterkant van de kist
  • Hoofdwielen
  • Neuswiel met retract
  • Klein stukje van de neus bedekken

Dat was het zo wel een beetje aan de kist. Niet veel meer dus, maar moet even weer de bouw te pakken krijgen, dan gaat het vlot. Electronica inbouwen, vliegen en vooral weer goed landen ;)

anders een 2e plaat alleen voor de 2 servo's van hoogete en richting?? ik denk toch dat je dat zelf moet bekijken, ik ken het toestel niet van binnen :wink:

Dankje Bramman. Ik moet het inderdaad toch zelf maken ja, maar wie weet had er iemand nog goede ideeën. Maar ik kom er wel uit ;)

Laatst bewerkt:
Back