GAF Nomad 61 bouwverslag - update

Helaas niet Robert, er werd nieuw tapijt gelegd waarbij heel de 'bouwkamer' ontruimd moest worden voor het nieuwe tapijt waardoor ik zowieso al niet kon bouwen. Daarnaast nader ik de eindexamens in de week van 18 mei. Eind mei ben ik klaar en heb ik vakantie tot september, tijd genoeg dus *er wordt alleen ook veel gewerkt ;)

Even een 'update'. M'n examens zijn afgelopen en dus is sinds vandaag m'n vakantie begonnen :cool: Er is dus weer tijd, naast werken, en die zal hopelijk gebruikt kunnen worden voor het afbouwen van de Nomad. Ik ben vandaag al wat aan t inventariseren geweest, wat er allemaal af moet worden gemaakt en er moet nieuw hout aangeschaft worden.

Zo ik ben weer een aantal stapjes verder. Ik heb toch gekozen voor dubbel 'lucht'. Ik heb expres gekozen voor een wat kleinere maat, omdat er geen retracts in komen en de wielen dan maar een klein deel zichtbaar zijn (de rest zit immers in de wielkast) en niet continu als grote dingen er onder uit steken. Met vliegveldgras zou dit goed moeten gaan lijkt me. Er is ook eigenlijk geen plek voor retracts bij de wielkasten om netjes weg te werken helaas, maar aan de voorkant wordt het neuswiel wél intrekbaar. Dit is een stuk mooier, omdat dit wiel toch wel het meest zichtbaar is.

Het montage systeem van de wielen is erg simpel en wordt netjes weggewerkt maar naast de makkelijke bouw is het ook erg sterk. Het is gewoon een rond stuk hout, wat op kleine lengte erg sterk is.

Groetjes, Maurits.

Alvast begonnen met het afwerken van wielkast nr1. Hij is nog niet netjes afgewerkt en dient nog wat afgerond te worden maar het begin is er :) Ook is de onderkant aan de achterkant dicht gemaakt.

Ik heb een soort van mooi 'glas' kunnen bemachtigen bij de LHS. Het lijkt het meeste op plexiglas, alleen is dit flexibel en het lijkt lichter. Ziet er leuk uit dacht ik zo. Ik moet het alleen nog voorzichtig er zien in te lijmen, zonder priegel-restjes lijm aan het 'glas' te laten plakken.

Ik ben ook bezig met het indekken van de onderkant, aan de achterkant. Zo kan ik dalijk bijna heel de kist in de folie zetten, wat overigens redelijk gaat gezien ik een strijkijzer van normaal formaat gebruik.

Voorbeeldje:

Groetjes,
Maurits

Ik heb een soort van mooi 'glas' kunnen bemachtigen bij de LHS. Het lijkt het meeste op plexiglas, alleen is dit flexibel en het lijkt lichter. Ziet er leuk uit dacht ik zo. Ik moet het alleen nog voorzichtig er zien in te lijmen, zonder priegel-restjes lijm aan het 'glas' te laten plakken.

Ik ben ook bezig met het indekken van de onderkant, aan de achterkant. Zo kan ik dalijk bijna heel de kist in de folie zetten, wat overigens redelijk gaat gezien ik een strijkijzer van normaal formaat gebruik.

Voorbeeldje:

Groetjes,
Maurits

Hoi Maurits,

Er is speciale canopyglue al die ellende voorkomt. Misschien een optie?

b

Laatst bewerkt:
Ok bedankt Bramman, ik zal er is naar informeren bij de LHS. De ruiten zitten er trouwens aan de zijde waar je op kijkt al in.

Laatst bewerkt:
Hey Maurits,

goed om te zien dat er weer een beetje beweging in je draadje zit.
De Nomad wordt steeds mooier.

Wat betreft die canopy glue waar Bramman op doelt, dat is speciale lijm waar geen oplosmiddelen inzitten. Hier een linkje naar rctechnics.

Ik blijf je draadje volgen, succes !

Grtz,
Menno

Bedankt Menno, ik ga hem bestellen. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eind resultaat en zeker hoe hij zal vliegen. Tot zo ver gaat het redelijk goed voor m'n eerste balsa kist. Door de lange bouwtijd en dat ik meer gehecht ben aan deze kist dan aan die depron modellen, ga ik met hem naar een club en sluit ik me aan een leraar, just in case ;)

Bedankt Menno, ik ga hem bestellen. Ik ben zelf ook benieuwd naar het eind resultaat en zeker hoe hij zal vliegen. Tot zo ver gaat het redelijk goed voor m'n eerste balsa kist. Door de lange bouwtijd en dat ik meer gehecht ben aan deze kist dan aan die depron modellen, ga ik met hem naar een club en sluit ik me aan een leraar, just in case ;)

8-O:thumbsup::worship:
Sorry, je eerste balsa kist? Vorige week inderdaad wat bewondering uitgewisseld met Menno, maar echt diep respect. Heel erg netjes!
Grappig, dat van die depron modellen herken ik. Durf er zowaar niet mee te vliegen :mrgreen:
En denk maar zo: met zo'n ding ook in een vitrine ben je al de bikkel. En ik spreek uit ervaring :oops::oops:

8-O:thumbsup::worship:
Sorry, je eerste balsa kist? Vorige week inderdaad wat bewondering uitgewisseld met Menno, maar echt diep respect. Heel erg netjes!
Grappig, dat van die depron modellen herken ik. Durf er zowaar niet mee te vliegen :mrgreen:
En denk maar zo: met zo'n ding ook in een vitrine ben je al de bikkel. En ik spreek uit ervaring :oops::oops:

Hartstikke bedankt Bramman. Jep, tot nu toe alleen nog met depron gebouwd. Een depron Citabria, een stunt vliegtuigje en een P51B waarvan ik ook hier ergens een bouwverslagje van had gemaakt. Toch ben ik ook van mening dat een beginnende balsa-bouwer die er de tijd voor neemt, rustig alles uitsnijd en op z'n plaats brengt het ook lukt ;) Ik vind balsa ook heerlijk werken, het buigt lekker en zodra je wat druk op je mes zet zit je er zo doorheen :)

Groetjes,
Maurits

Dankje Robert. Nou geslaagd, wat kan ik er over zeggen. Het ging minder goed dan het bouwen aan de Nomad, en ik moet véél geluk hebben wil ik geslaagd zijn :mrgreen: Ik hoor 12 juni officieel of ik geslaagd ben.

Weer eventjes geleden. Nu zijn echt alle examens achter de rug. Heb vandaag een herexamen gehad. Viel dus nog mee gezien ik had verwacht dat ik zou zakken. Heb nu dus weer tijd vrij voor de Nomad af te bouwen :)

Haha Huibert, ik mag nog niet te vroeg juigen. Ik heb het punt van de herkansing nog niet binnen. Mocht dit onder de 5,4 liggen ben ik alsnog gezakt (had vorige keer een 5,1, 3 tiende dus...) . We zien wel, nu de ogen op het bouwen ;)

Effe of topic,

veel sterkte in deze moeilijke tijd van examenstress.

Gust

ps: bouw maar snel verder zodat we binnenkort het verslag kunnen lezen van zijn maiden.

Back