Gaui 500x nouwelijks te besturen

Doe dat...
Ben benieuwd...
Kan verklaren waarom de gyro "gek geworden" is.
Heeft nu geen strak (eenduidig)signaal,en als hij deze ("floating") remote signaal (nou ja gebrek aan)pakt, ipv de potmeter, wordt het idd nooit wat...

Laatst bewerkt:
Het lijkt beter, hij lijkt mijn bewegingen nu te compenseren zonder helemaal dol te gaan oftewel hij lijkt mijn bewegingen tegen te willen werken(wat hij uiteraard moet doen) Ik ga hem morgen verder testen. Het in de hand testen is toch wat lastig want zodra je hem iets draait ( tail bij een gewone helikopter) dan heeft dat ook effect op de andere stuurrichtingen dus als je bijvoorbeeld hem iets naar links draait dan gaan er 2 harder draaien om dit tegen te werken, en als je hem dan ook nog kantelt zal voor je gevoel maar 1 motor harder draaien.

Hoe raad jij ( Emil) mij aan hoe ik dit het beste kan testen? zonder de kans hem direct te crashen als hij nogsteeds niet helemaal goed is?

Even voor de duidelijkheid, word hier mee " reset the throttle on radio control transmitter to solve flight or ESC setup problem. "bedoeld dat ik opnieuw de esc basis setup moet doen of dat ik alles uit/aan moet doen?

Even de motoren opnieuw calibreren.... Maar das niet iets voor nu,(dit probleem wat jij hebt) hoewel het geen kwaad kan, dus zou het gewoon voor de zekerheid proberen...

Enfin antwoord op post #22:
Morgen bij me langs komen, om je kapje op te halen... (die je vergeten was) ;)
Doen we gewoon weer bezig gaan net als vanmiddag...

Niet vegeten / (kunnen we meteen) even de motoren anders vast zetten, en of de holte even ruimer maken, dat de c-clip van de assen van de motoren niet meer aanlopen...

Hopenijk heb ik dan minder dan 9 telbare strepen van de props ;)

Laatst bewerkt:
Prima idee ik ga even kijken hoe het hier met de planning staat maar ik denk dat het geen probleem word :)

Neem ik de mcp-x ook wel even mee zodat we ook nog wat te vliegen hebben ;)

Zo klaar voor de nieuwe ronde morgen, met aangepaste gyro kabel en alles weer mooi rechtgezet ( pootjes stonden wat scheef en zo)

img0708an.jpg

img0709e.jpg

Hallo Stef,
je zegt dat je de hover-mode gebruikt. Heb je hem al op cruise geprobeerd?
Ik heb een Gaui 330x-s (heeft dezelfde GU344-controller als ik het goed heb).
En ik heb de hover-mode zelfs nooit geprobeerd omdat op de 600+pagina-thread op rcgroups men er wel over eens is dat deze mode onbruikbaar is.
GAUI 330X S/500X Quad-Flyer Build Thread /Tips & Experience Share @ flying-hobby.com - RC Groups

Succes!

Oh ja, ik weet niet of de 500x net zo'n zwakke connectors heeft tussen ESC en motors, maar mijn 330x had nogal eens onverklaarbaar gedrag (opeens vol vaart 1 kant op). Dat heb ik opgelost door deze connectortjes vast te solderen.

Bedankt voor je reactie, ik ga hem op cruise zetten tijdens het testen, de connectoren heb ik gecontroleerd en lijken in orde te zijn. Gisteren hebben we overigens cruise wel getest maar het werkte niet omdat we toen het kabeltje niet hadden aangesloten (gain kabeltje voor instelling via zender)

De gain instelling is er normaal voor dat je via de zender in kan stellen.
Normaal gesproken zal het niet aansluiten van de gain, GEEN gevolgen moeten kennnen. Tenminste dat is wat je mag verwachten.

Maar goed hier dus wel, en dat is afwijkend. Heeft te maken met dat er dus toch wat signaal op komt,(zeer tehnische verhaal), zodat de controller denkt dit te moeten gebruiken, ipv de potmeter.

Oplossing is hem of idd via de zender te gebruiken,(waar hij voor bedoeld is) of hem op een ongebruikte aansluiting te proppen op de controller unit zelf.

Yep normaal heeft het geen gevolgen. Mijn zender laat het niet toe om vliegtuig te selecteren EN dan gain in te stellen, dat is uitsluitend voor helikopters...

We zullen zien we gaan er zo wel mee spelen! ik kom zo die kant op.

Helaas niet het gewenste resultaat, de gyro lijkt defect te zijn. Morgen contact opnemen met de verkopende partij om een nieuwe te regelen.

Zo meelezend voelt het toch een beetje als je plas op houden en het vervolgens laten lopen :|

Hopelijk wordt het snel en prettig afgehandelt.

Back