Gaui 500x nouwelijks te besturen

Esc's gekalibreerd??

Sticks neutraal ook de trim
gain helemaal op 0 zetten (uit dus)
gain draad los (de groene)
Throttle stick helemaal naar boven (vol gas)
Batterij aansluiten en transmitter aan
Gaui doet piep-piep-piep------piep-piep
dan stick gelijk helemaal naar beneden
Gaui doet piep-piep------piep
Batrij eraf

en dan proberen

Hoi, lees eens de hele thread..
Dan zie je dat "we" dat al gedaan hadden ;)
Meerdere keren zelfs :)

Maar zeker bedankt voor het meedenken...
Regelaars zijn gewoon plush clonen. (niets mis mee)

Is al gedaan, meerdere keren, met meerdere zenders geprobeerd en elke keer ook esc's gekalibreerd. ook bij het wisselen van Gyro, zonder oplossing. Hij ligt nu bij leverancier, word over 10 dagen helaas pas getest...

Hij vliegt inmiddels, en best mooi ook:

In dit filmpje vliegt een vriend van mij, die wou hem ook graag even proberen ook hij houd hem best strak.

Laatst bewerkt door een moderator:
- trim op rudder gebruikt ( pakt deze gyro absoluut niet )
- Hebben over het hoofd gezien dat van elke motor de draairichting verkeerd was.
1 en 3 waren met klok mee en 2 en 4 tegen klok in, dit moest tegenovergesteld zijn. Blijkbaar kan de gyro hier ook niet mee om gaan.

Ik heb geleerd dat je pas moet vertrouwen, als je het ZELF gecontroleerd hebt...
Ik was er vanuit gegaan dat , toen ik hem vroeg of de motoren de goede kant op gingen, hij dat ZEKER wist, en DAT was dus achteraf niet zo..

Een foutje is snel gemaakt, maar iemand dioe complete heli kits vliegt en monteerd en afsteld,, daar verwacht je zoiets niet van. ;)

:rolleyes:

Laten we het er op houden dat het een leer momentje was, kan je wel verzekeren dat dit bij de volgende quad's niet zal gebeuren!

Laatst bewerkt:
Hij vliegt inmiddels, en best mooi ook:

In dit filmpje vliegt een vriend van mij, die wou hem ook graag even proberen ook hij houd hem best strak.

Vliegt dit nou makelijker of moelijker dan een gewone heli Stef?
Ziet er trouwens erg mooi uit.

mvg. Freddie

Hij vliegt zeker makkelijker dan een gewone heli, veel stabieler, het heeft wat van een coax maar dan met meer wendbaarheid. en hij mist in dit geval het zelfstabiliserende, wat hij doet is de laatst aangegeven positie aanhouden.

@ douwe, dat is een mooie insteek, ik hoop inderdaad dat ik andere daarin ook heb kunnen helpen.

Vandaag getest met wind, dit is een filmpje van in de luwte, maar ook vol in de wind vandaag vloog hij prima (vlaggen stonden strak dus gok op een 5 bft) Ben er helemaal enthousiast over!

Ziet er goed uit Stef. Zou je wat close up foto's kunnen plaatsen?
In het bijzonder van de camersmount.
Alvast bedankt.

Mvg. Freddie

Back