Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goedkope loonlanden met een lage economie en minder regels rondom gezondheid en veiligheid kan niemand mee concureren, maar dat is een andere discussie.
Dat is een andere discussie inderdaad, want de winkeliers verkopen over het algemeen gewoon dezelfde "troep" uit die lage loonlanden. Dat ze er een andere sticker op plakken wil nog niet zeggen dat het dan maar 4x zo duur moet worden.
Het gaat allemaal niet om wat je kan omzeilen of niet. Als je daarmee bezig bent, ben je dus bewust bezig om de geldende regels te omzeilen. Als er dan tegen wordt opgetreden is het opeens huilen. Doelbewust met drank op rijden kan ook. Zolang je niet gepakt wordt kom je ermee weg maar is het daarom maar toegestaan?
De regels zijn niet altijd kneppelhard en een leidraad om te modereren.
Heb je ze wel gelezen?
Nogmaals, het is niet toegestaan, welke reden er ook wordt bedacht. <-- punt
Dat het "overal" gebeurd hebben we niets mee te maken. Hier is het een technisch forum. En missen we wel eens wat? Zeker. Elke link controleren is geen doen. Maar als we dan controleren en handhaven moet je je verlies maar accepteren. Gegokt en verloren noem ik dat dan. Bewust de regels omzeilen kan minder prettige gevolgen hebben. Maar ik hoop dat iedereen zijn gezonde verstand gebruikt en de regels naleeft zoals uitgelegd.
Waar ik altijd verbaasd over ben is het klaarblijkelijke probleem dat iemand anders geld verdient. Zolang je er zelf niet minder op verdient kan dat nooit geen steekhoudend argument zijn, lijkt mij.Zal er heel lang geleden misschien best wel een keer overheen / langsaf gekeken hebben. Geen idee, net als veel anderen klik ik voorwaarden en regels nog al snel weg op de computer.
Ik was dus niet op de hoogte dat het absoluut verboden was, gezien het feit dat het massaal gebeurd heb ik er simpelweg dus niet verder bij stil gestaan.
En ik kom hier niet huilen, ik kom hier (terecht) vragen waarom enkel posts van mij verwijderd worden en er blijkbaar liever geen hoeveelheid positieve berichten over een bepaalde leverancier welkom zijn.. simpelweg omdat die geen betalende adverteerder is.
- het is hier een technisch forum - Wat moeten we met die uitdrukking? Er wordt hier door je "overtreders" toch geen pakken hagelslag o.i.d. aan de man gebracht of wel?
De term die hier meer van toepassing is: - het is hier een commercieel forum - en we spannen de gebruikers op een bepaalde manier graag voor ons karretje door ze tips of oplossingen van problemen voor ons te laten posten. Maar dat ze daar iets voor terug krijgen.. ja DAT is natuurlijk niet de bedoeling !!
Ik quote:
Ik heb de andere inderdaad nog niet gezien. We zullen er ook een mededeling van maken want het loopt de spuigaten uit. Dit is gewoon tegen de regels. Als je het even onafhankelijk bekijkt wordt er geld verdiend door het forum hiervoor te gebruiken. Robert heeft de kosten en de het onderhoud en andere profiteren daar van. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Welke kosten? Die +/_ 25,- per maand dat het kost om dit forum draaiend te houden? Mij maak je niet wijs dat het veel meer kost, en dat de hoofdzaak om het hier draaiende te houden kan niet anders dan simpelweg ook vooral geld zijn.
Dat is verder ook geen probleem, het forum heeft genoeg kwaliteit en dingen te bieden dat er wat mij betreft ook flink aan verdient mag worden. Maar probeer dingen niet anders voor te stellen als ze zijn, en probeer objectief en onafhankelijk van adverteerders te blijven.
O was dat de info achter die link, dank Martin.
Dan was het zeker teveel moeite voor meneer J om die link (zoals iedereen doet hier) in het bericht te plaatsen als een video van youtube, want na 5 jaar kan je echt wel weten hoe dat moet/kan.
Ik blijf het jammer vinden dat je als gebruiker van het forum hier alleen maar zit om aan het forum te verdienen. Nu kan je zeggen dat kennis vergaren ook verdienen is en daar een forum voor bestaat, maar echt geld verdienen hoort niet in je op te komen.
Om het misschien anders duidelijk te maken, ik misgun niemand zijn pleziertjes en inkomsten maar via dit platform is het op deze manier niet toegestaan. Als je dit wel wilt doen, open dan een youtube kanaal en ga naar hartelust reviewen en plaats de linkjes in van de door jouw gebruikte spullen in de commentaren.
Jawel, anders kunnen ze er niet van leven. En normaal gesproken kun je die troep dan eerst aanraken en uitproberen in de winkel, en krijg je er een zinvol advies bij welke troep het beste is.
Sommige mensen hebben dat er voor over, andere niet. Daarmee is het nog geen oneerbare zaak dat het vier keer zo veel kost.
Waar ik altijd verbaasd over ben is het klaarblijkelijke probleem dat iemand anders geld verdient. Zolang je er zelf niet minder op verdient kan dat nooit geen steekhoudend argument zijn, lijkt mij.
Meer een kwestie van jaloezie of gewoonweg niet gunnen. Met eerlijkheid of rechtvaardigheid heeft het in mijn beleving echter niets van doen.
Tenzij iemand me duidelijk kan maken dat je daardoor andere inkomsten mist?!
Dat is een andere discussie inderdaad, want de winkeliers verkopen over het algemeen gewoon dezelfde "troep" uit die lage loonlanden. Dat ze er een andere sticker op plakken wil nog niet zeggen dat het dan maar 4x zo duur moet worden.
Ik was dus niet op de hoogte dat het absoluut verboden was, gezien het feit dat het massaal gebeurd heb ik er simpelweg dus niet verder bij stil gestaan.
Is dat aan mij gericht of algemeen aan iedereen?
Sommige winkels wel, de winkels die ik ken verkopen dergelijke spullen via distributeurs van Europese merken, dat die het op hun beurt weer uit het verre oosten halen is weer een andere zaak en nog steeds geen discussiepunt in het verhaal dat figuren zoals jij het forum gratis misbruikt om een centje bij te verdienen. (Of misschien anders gezegd, je hobby goedkoper maakt)
En dit is onzin. Commerciële activiteiten zijn gewoon niet toegestaan, dat geldt voor winkeliers en ook gewone gebruikers die hun winkeliers graag in het zonnetje zetten.
Maar het zit je wel heel hoog dat we dit soort misbruik van het forum verbieden, blijkbaar gaat het niet om een paar centen......
Wie de schoen past etc
Jij geeft aan dat het forum beheren niet meer kost als 25 euro per maand. Reken je daar alle uren die Robert (of de mods) daarin steken ook mee? Doet verder niets met het feit dat de regels zijn zoals ze zijn. En wat je naar mijn mening nu krijgt is dat er een aantal mensen zijn die dus lekker met linkjes lopen te strooien als zijnde "goede deals" en die ook nog eens verbergen achter verkorte codes dat het niet transparant is wat en waarvoor er wordt gelinkt.
Nu wordt er overal gelinkt naar zogenaamd goede onderdelen en deals die onwetende mensen dus aanklikken en kopen. Op het moment dat jij geld verdient aan de verkoop van spullen (door jezelf of een ander) ben je niet meer objectief.
Laat ik het nog anders stellen, als we nu eens een code aanmaken voor het forum en allemaal deze gebruiken. Dan verdient het forum hier ook nog wat aan. Is niemand bevooroordeeld en kan Robert nog wat mooie modules aankopen die het forum beter en mooier maken. Voordeel is dat iedereen van goedkopere producten geniet en het forum hier ook nog iets voor ontvangt. Zijn we meteen van het probleem af dat de codes niet meer gebruikt worden en komt het ten goede aan het forum wat dit allemaal mogelijk maakt.
Misbruik is nog al een érg groot woord. Gebruik volgens mij, en verder niet over nagedacht, dat is de waarheid. Anders had ik toch ook gewoon een weggooi account aan kunnen maken hier voor?
Maar goed, je wordt hier ook al snel min of meer als misdadiger neergezet door sommigen, indien je je hier met FPV bezig houd bijvoorbeeld. Om maar en ander voorbeeld te geven.
Verder zit het me helemaal niet hoog, ik vind heel de situatie eerder lachwekkend.. Je draait het nu ook allemaal een beetje om, ik ben niet diegene die nu opeens een probleem heeft. Ook ben ik diegene niet die het probleem veroorzaakt heeft. Ik liep er slecht in mee. Tot op heden heb ik er verder ook niemand financieel mee benadeeld, eerder andere gebruikers bevoordeeld, en zaken niet mooier voorgesteld dan ze zijn. Wat een ander dus denkt zal me verder ook worst wezen.
Voor mij is het namelijk ook geen reden om MBF nu opeens de rug toe te keren, en zal gewoon blijven posten. Of dat voor anderen nog het geval blijft is maar de vraag..
(tenzij er nogmaals complete posts verwijderd worden uiteraard, dan houd ik het écht voor gezien. niemand vind het leuk om voor de kzk te schrijven.)
Je kan natuurlijk op de boodschapper blijven schieten, maar wat je er mee op schiet?
Wat de beste oplossing is weet ik ook niet, je kan natuurlijk over alle LINKS achterdochtig gaan worden en ze controleren, zelfs bepaalde winkeliers / hosts gaan bannen, alles maar blijven verbieden totdat bijna niks meer besproken mag worden... maar het lijkt me niet dat gemiddelde / gros van de bezoekers daar op zitten te wachten. Dan creëer je dus een ander probleem, namelijk leegloop.
Zo maar hoe ik er zo'n beetje over denk.. ik ben geen expert in de materie, ook geen ICT'r, en verre van iemand die zich zorgen gaat maken om een paar rot-centen.
LOL.. ja als het geld in het laatje van het forum komt dan is het opeens dus wel allemaal toegestaan.![]()
![]()
Mja... als je dat al niet eens snapt..... Hosting, backups, opslag, dataverkeer, een Porsche voor de mods, het moet allemaal wel betaald worden.
Zo heel erg veel werk heb je niet aan een forum als je het eenmaal draaiend hebt, buiten wat moderatie hier en daar en dan heb je het gehad.