Eej,
Een zelf stabiliserend slopeflyertje? Met besturing of vrijevlucht?Ik weet niet of het gaat lukken.. Kijk eens op vrijevlucht site's.. Ten eerste zou je een timer nodig hebben. Wanneer je een vrijevlucht modelletje oplaat op deze hoogte's zal er aardig wat thermiek staan. zeker in de zomer. geheid dat je je tuigje kwijt zult raken. De timer zorgt ervoor dat er iets zal omklappen, waardoor het modelltje naar beneden komt. vaak is dit het stabilo dat 45 graden opklapt.Daarbij komt nog. Oplaten recht naar boven, is een kwestie van het richtingsroer recht houden. Word hij losgekoppeld van de lier dan zal het richtingsroer moeten gaan sturen, door het modelletje een bocht in te laten gaan.
Daarbij komt nog, het is niet nodig een haak te fabriceren met een servo, om het modelltje, eenmaal boven jou gekomen, los te koppelen.
Pak een L steek het korte stukje in de romp, op het zwaartepunt. Het lange gedeeltje moet dus horizontaal/ evenwijdig aan de romp staan.
Het einde van de lier voorzie je van een ring, welke je over dit horizontale gedeelte schuift.
Wanneer het vlietuig opgelaten word, zal door de krachten de ring nooit van de haak afglijden. is het tuigje boven je, en staat er geen kracht meer op de lier, dan is het een kwestie van een mini tikje om de ring van de haak af te schuiven.
het zit dus zo:
Het vliegtuig is voorzien van een timer, een haak, en een beweegbaar richtingsroer.
het vliegtuigje zit aan de haak.Richtingsroer neutraal,je gaat rennen( of meelopen,hangt af van de windkracht).
Eenmaal boven aangekomen, ontkoppel je de lier. Het richtingsroer klapt een richting op, waardoor het toestel een bocht zal maken. Heeft het de aantal minuten gevlogen dat je zou willen ( instelbaar op de timer), dan zou het stabilo op kunnen klappen, waardoor het modelletje naar benden komt..
Of het op het strand zou gaan lukken weet ik niet, wel weet ik dat dit zwaar afgeleid is van vrije vlucht vliegen.. Misschien zou je daar wat meer over moeten gaan lezen?
www.nijmeegseluchtvaartclub.nl zou je kunnen raadplegen..