[Gek Idee] Als een vlieger oplaten.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 19 mrt 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Kun je dat even herformuleren? Et klinkt n beetje verwarrend. :p
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nou, het wil
    ik heb een parasailer (maak vandaag of morgen wel even een foto)
    ik moet die omhoog doen met een lijn(zit geen motor op)
    je moet een klein stukje mee lopen om de lift te krijgen en de rest gaat hij vanzelf omhoog en kopelt los als hij over het doode punt is
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    haha, een RC parasailer? Bruut. Daar willen we uitteraard n plaatje van. ;)
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ Raymon waar heb je die uitgehaald?
     
  6. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    zou je zoiets bijvoorbeeld met een SlowStick kunnen doen? Zonder aandrijving dus maar wel met besturing?

    lijkt me toch nog te zwaar..........
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    In principe lijkt et mij heel goed doenbaar met n slowstick, alleen uitkijken dattie niet in zn handjes klapt als ie naarboven gaat. :p ik denk zelfs dat als je de kabel n end uitrold, en de slowstick met zn neus in de wind zet, je alleen n beetje met de elevator moet kietelen om em van de grond te doen komen, iig wel zorgen dat de trekhaak precies op zn CG zit.

    Ik twijfel dr alleen n beetje aan of et ding ook gewoon rondjes zweeft, of dattie gewoon domweg n eind wegwaait.


    Enne, mooie glider joh, issie freeflight?
     
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hoe bedoel je theo
     
  9. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    het blijft met een slowstick heel erg afhankelijk van de wind, het weegt nog geen 500gram met een behoorlijk vleugel oppervlak, als je dan ook nog de aandrijving weglaat....... ik zou wat gewicht aan de neus hangen ter compensatie voor de motor.
    handjes klappen voorkomen, dus vleugel verstevigen is nooit verkeerd bij een slowstick, een beetje heftige accu is voldoende om een aplaus te krijgen :( (ik spreek uit ervaring)
     
  10. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Ok, al ik zal er rekening mee houden. ik heb er dan een lipo pakketje onder hangen dus weegt niet zo ontzettend veel. maar nog een mooie tip om het dan te verstevigen.

    lijkt me trouwens wel wat,zo via een lijn
     
  11. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Maar de opmerking dat de slowstick in de wind zonder motor mischien weg zal waaien is nog niet aangekaart. :p

    Et principe van slopegliden is toch et blijven hangen in OPwaartse wind? Aan n touwtje oplaten werkt met zijwaartse wind, en et enige wat em weerhoud van wegwaaien, is et touw dat em tegenhoud.

    Of zie ik dit nou verkeerd? Ik weet namenlijk niet of niks van gliden. :p Met mijn electric semi glider heb ik dit weekend in de wind gevlogen, en vreemd genoeg kwam ie met de motor uit nog prima vooruit, zelfs met winden van 15 a 20km\u recht op zn snuit. Verlies in hoogte viel trouwens ook erg mee. Vreemd. :p Snap ik dus helemaal niks van. Soms bleef ie zelfs als n valk stil hangen zonder motor.

    Net als die wings op et strand overgens, die dingen krijgen toch ook alleen maar wind van voren?

    Wie kan mij de principes van "wind surfen" met vliegtuigjes verduidelijken? :teacher:
     

Deel Deze Pagina