[Gek Idee] Als een vlieger oplaten.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 19 mrt 2005.

  1. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    maar dat is niet zo moeilijk, vlieger lekker hoog hangen, vliegtuig vertikaal naar beneden aan een liftje die hem boven automtish los koppelt.
    en met een liftje bedoel ik een soort kabelbaantje met een chute die hem door de wind omhoog trekt, boven in een stopper die het vliegtuig los maakt en je chute op alle draden behalve een, en gaan met die banaan..... als je vliegtuig beneden is kun je meteen weer aan de slag want je lift is ook weer beneden,
    misschien is het wel mogelijk om het vliegtuig te gebruiken als soort zeil voor het liftje.

    voor het gewicht moet het niet uitmaken, ik heb zo spiegelreflex camera's omhoog zien gaan die zeker een paar keer zwaarder waren dan een slowstick, als de vlieger maar groot genoeg is
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    nou je kunt ook zien dat die vliegende vleugels heel vaak tegen de grond gaan omdat ze gewoon weg niet tegen de wind in kunen en hun zijn ook de hele tijd aan het stuuren
    ik gaf een manier op dat je dus de zender totaal niet hoefde te gebruiken tot op het moment dat je de kabels van de kist af hebt want dan kun je het allemaal alleen doen en hoef je niet altijd met twee mensen te zijn
    de andere manier zal altijd een iemand nog zijn die de zender bedient en een nodig zijn die de kist om hoog trekt aan een kabel
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Maar hoe wil je dr dan voor zorgen dat et vliegtuig bij t omhoog liften niet gaat bokken en trekken?

    Ik vind et overgens totaal niet erg om al sturend omhoog te gaan met n vliegtuig. En je hebt toch ook nog voeten? Maak n gemotoriseerde lier met n voetpedaaltje ofzo. :p
     
  4. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    dat is dus met die drie kabels allemaal uit rusten met elastieken en dan ook dat ze zo strak mogelijk staan maar alleen knapen als het echt nodig is er komt dus wel wat trial and eror bij kijken
    en ja al stuurende is wel de makelijkste optie als je met in elk geval twee mensen bent
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja maar met 3 kabels gaan klooien en alle 3 gelijkmatig bedienen, dat is toch geen doen?
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    nee je zou ze dan niet alle drie gelijk bedienen maar kijken welke naar boven staat en die moet je dan weer level trekken
    een lier gaat niet werken als je wilt vliegeren want dan sta je stil en een vlieger of een vliegtuig moet soms ook getrokken worden door ff snel te rennen
     
  7. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    laat het vliegtuig maar een beetje met de wind meewaaien, of als je het vliegtuig zou gebruiken als zeil, zuo ik een soort constuktie maken met een vierkante pen zodat het vliegtuig niet kan draaien, de pen aan het vliegtuig vast, en die aan het liftje in een vierkante koker geschoven langs onder, dat weer met een borg pen die door de stopper boven aan de lijn eruit klikt
     
  8. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    o en als je een lier hebt kun je hem beter gebruiken als zweef lier en hem met de lier op trekken
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Tsja, ik kan wel wat verzinnen om em recht omhoog te krijgen, maar of dat allemaal wel omhoog wil (en weer terug) geloof ik niet.

    Met n lier optrekken gaat wat tesnel vind ik, en echt hoogte haal je dr niet mee volges mij. Dan heb je echt thermiek nodig en n serieuze glider.
     
  10. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Maar een vliegtuig op de rug van n 1 lijnige vlieger omhoog laten liften is niet te doen denken jullie?
     
  12. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Jaja, maar je zit onderweg naarboven wel mee dat et vliegtuig als n gek gaat lope trekken en windhappen, dan komt mischien t hele zooitje wel naar beneden. :p

    Ik heb ook eens zitten kijken naar wat bungee filmpjes, maar daar waag ik me niet aan. :p Dat ziet er akelig moeilijk uit.

    Ik heb nogsteeds dat idee in mijn hoofd van een grote vlieger met een "vliegtuig mount" op de backbone van die vlieger, dus et vliegtuig compleet achter et doek van de vlieger, en zo naar boven lieren. Eenmaal boven een spuit gas om los te komen.
     
  14. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    ja dat kan ook!! dan hoef je verder nergens naar te kijken, met die spuit gas loskomen of een stuurlijntje mee omhoog, zodat je vanaf beneden een haakje los kunt trekken

    maar als je een lift gebruikt gaat het vliegtuig niet enorm lope happe enzo denk ik omdat het met de wind mee gaat, het is niet star tegen de wind vast, het waait mee, je zou zelfs het vliegtuig zo op kunnen hangen dat het gewoon vlak hangt met de neus in de wind.
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Je vliegtuig zo weghangen dattie haaks op de wind staat is denk ik niet zo gemakkelijk omdat zon vlieger denk ik teveel "danst".

    Ik denk dat t ding mee laten liften op de rug van n flinke vlieger de beste optie is.

    Is er in nederland trouwens ergens een manier om toch echt te kunnen slope flyen? Dus gewoon je vliegtuig in de lucht mikken en sjeze maar? Want et gaat toch eigenlijk om de wind die tegen een berg omhoog komt? Dan betwijfel ik of et wel werkt met die platte zeewind die recht op zn snuit staat.
     
  16. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    Ik denk dat er bij Domburg in de buurt wel duinen zijn die hoog genoeg zijn, als de wind dan goed staat moet je wel kunnen slopeflyen.

    En een vlieger danst niet als je een constante wind hebt, het is naturlijk een beetje afhankelijk van het type vlieger, maar om iets te tillen moet je zowizo een stabiele vlieger hebben, het schijnt dat een cody kite het beste is om te tillen daar hebben ze al mensen onder gehangen in een mandje(wel een hele grote cody kite)
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    [​IMG]

    8O Allemachtig wat n heftige vlieger, maar wel ubermoeilijk te maken en te vervoeren helaas.
     
  18. Magic2002

    Magic2002

    Lid geworden:
    6 feb 2005
    Berichten:
    254
    Locatie:
    ZW -Brabant
    haaaaaaaa, das snel, maar als je goed kijkt is dit een cody kite met daaraan zo een lift als ik bedoel die weer gebruik maakt van een cody kite om omhoog te gaan...

    maar een grote delta moet ook kunnen, als hij maar stabiel is
     
  19. nando v. arnhem

    nando v. arnhem

    Lid geworden:
    10 nov 2004
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Schoorl
    hoi,
    je kan toch gewoon zon elastiek gebruiken als lier? iets van 100 a 150 meter lang moet hij dan zijn(voor een zwever dan). Je moet een haakje aan het model maken en een lus aan het elastiek en het model tegen de wind in oplaten. geen hoogte of wat geven alleen zorgen dat het model een beetje recht door tegen de wind in omhoog gaat. na een tijdje koppelt hij zichzelf los en geef je een beetje hoogte en kan je lekker zweven.

    nando
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    het wil
    want ik het op mijn para sailer alleen je moet een klein betje voor de eerste lift mee lopen er verder gaat hij goed
     

Deel Deze Pagina