Freakazoid zei:Nou, dat is juist de bedoeling toch? Dat de vlieger zich "boven de wind" trekt zodat er bijna geen weerstand meer is?
Met een 2 draads deltavlieger kun je em ook helemaal omhoog laten komen, dan kun je em met je pink nog houden, maar alsie maar n graad of 45 van de grond is, hapt ie wind en moet je flinkje hielen int zand zetten.
Ik weet nog wel iets, maar dat lijkt me best moeilijk. Een vlieger bouwen waar je je vliegtuig op zn rug mee kan laten nemen, en dan boven los koppelen. Ik weet niet of t vliegtuig zich dan erg zal bemoeien met de vlieger, maar mocht dat niet zo zijn, dan kun je em flink omhoog jakkeren.
maar dat is niet zo moeilijk, vlieger lekker hoog hangen, vliegtuig vertikaal naar beneden aan een liftje die hem boven automtish los koppelt.
en met een liftje bedoel ik een soort kabelbaantje met een chute die hem door de wind omhoog trekt, boven in een stopper die het vliegtuig los maakt en je chute op alle draden behalve een, en gaan met die banaan..... als je vliegtuig beneden is kun je meteen weer aan de slag want je lift is ook weer beneden,
misschien is het wel mogelijk om het vliegtuig te gebruiken als soort zeil voor het liftje.
voor het gewicht moet het niet uitmaken, ik heb zo spiegelreflex camera's omhoog zien gaan die zeker een paar keer zwaarder waren dan een slowstick, als de vlieger maar groot genoeg is