gerard_nl zei:
yves ik snap prima wat je bedoelt, maar laten we voorop stellen dat sandor al praat over een niet conventioneel model turbinetrainer en iedereen die nu aangeeft dat het niet geschikt is voor turbines, daarvan heeft het meerendeel het over hotspots,kangaroos en schallmodellen als de f15 etc.
ik denk dat de complexiteit van een turbinemotor in combinatie met een dergelijk toestel niks is voor een beginner.
en ik denk dat je heel modelvliegend nederland dit kunt vragen en je voor 99% zulk soort antwoorden krijgt.
niet opgevallen dat sandor ook via zijn website professioneel met turbines bezig is ?
als je daar veel mee bezig bent word dat "gewoon" en denk ik dat je daarom te snel geneigd bent te zeggen hoe gewoon en gemakkelijk een turbinetoestel wel niet is.
in een ding heeft men gelijk
de meeste turbines die verkocht worden ,word altijd aangenomen dat die op een snelle jet word gemonteerd (f16-f15-kangaroo-hotspot)
ik heb het tegendeel bewezen , dat een turbine ook prima vliegt op een kist van 100 euro , en meestal meer plezier heeft
het is DE keuze om een turbine te leren kennen en makkelijk toegangkelijk is
ik zie zeer veel kisten te koop op het internet die meestal maar een of twee vluchten gemaakt hebben waarom?:ze CRAPPEN in hun broek
omdat ze weten dat er een HELE dure kist vliegt die meesatal van carbon is en zeer snel beschadigd is
mijn trainer is al 2 keer gebroken geweest en met 5 minuten epoxy weer
na 10 minuten vliegen (kwam door te snel neerzetten , en rolde zo het aardappel veld in)de eerste 2 vluchten
ik heb absoluut de goedkoopste onderdelen gebruikt
servo,s van graupner 5077 , dubro wielen etc etc
mijn doel is om turbines voor iedereen toegankelijk te maken
zowel in prijs en in aankoop eerste toestel
ik probeer deze winter een aantal kisten uit die in de aankoop voor klanten rond de 200 euro liggen )pre fab
en tevens een combo probeer aan te bieden met turbine en kist
tevens maak ik er een paar klaar waar zo mee gevlogen kan worden
na overleg met eventuele klanten kunnen deze dan getest worden
met mijn eigen kisten
laten we nu eerlijk zijn met een turbine heb je gewoon iets meer
tegenwoordig betaal je voor een extra 300s 2.30 span incl een 100cc 3w motor ook al meer dan 2000 euro
dus als je dan kan kiezen tussen een extra of een jet denk ik dat de keuze snel gemaakt is )hangt natuurlijk af wat je leuker vind
volgend jaar zullen wij weer vele shows afgaan om dit te promoten
ik maak hier geen reclame , in tegendeel ik ben de kunstmatig hoog gehouden prijzen gewoon zat , en prijs kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel ,zowel als garantie en onderhoud
ik vlieg zelf nu met :
Extra 300 PW(great planes) met 3W 48 boxer
Extra 300 PW(Great planes) met Wren turbo prop (experimental)
Turbo Raven 2.75 meter met wren turboprop
CAP 10 met 3w 70cc
Trainer (jet-slet) met 5.5 kilo wren (naam zelf verzonnen door medeleden omdat iedereen er mee vliegt)NO ABUSE! :roll:
helaas zal ik dit jaar nog al mijn motorkisten verkopen ik kom er toch niet meer aan toe ,en zal compleet overstappen op kerosine (ruikt beter) :twisted:
Grt Sandor