Geluid

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door laurens, 30 mrt 2003.

  1. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (Belgiƫ)
    Heren tegenstaders en voorstanders van de materie we proberen het allemaal veilig, leuk en interessant voor iedereen te houden en die "spirit" onder elkaar is mooi ! ik denk dat deze thread dit wel heeft aangetoond

    amen
     
  2. Sandor

    Sandor Guest

    kijk daar gaan we weer
    veiligheid heb je zelf in de hand , testen doe je op je eigen veld weg van anderen
    het is net zo gevaarlijk als een prop breekt met vol gas
    of het bekende motortje testen en afstellen met je hand over de prop
    dom,dom,dom maakt men nog altijd teveel mee
    ik heb ook al de haren van mijn armen gebrand .door mijn hand achter de uitlaat te houden was ook een zeer domme fout


    testen:

    amt jets staan er bekend om dat deze altijd met veel bombarie gestart worden
    startkisten waar menig harware freaks jaloers op worden
    grote perslucht flessen over de 300 bar
    altijd gestard moeten worden en getest voor de vlucht
    nu heb ik niets tegen amt prima motoren maar het kan ook anders
    wij gebruiken FADEC zeer klein ecu systeem die ZELFlerend is
    eenmaal ingesteld niet meer na kijken
    starten doe je via je stick en trim
    na vlucht trim down , motor gaat uit en koelt na
    4 vluchten op een 6 cell 1700mah mignon
    doe dat maar eens na

    een normale start voor mij is

    ik draag het toestel op de baan
    start hem op en ga vliegen
    zonder te starten in de pits!
    heb ik een start probleem moet je gewoon niet gaan vliegen
    enigste zware onderdeel wat ik ALTIJD bij me heb is een blusser
     
  3. Sandor

    Sandor Guest

    Theo: wat bedoel je nu met zeer ervaren turbine piloten?
    ik neem toch aan dat een beginner iemand is die:
    1 niet weet waarom een toestel vliegt
    2 die niet weet waarom als hij rechts stuurt het toestel naar links gaat
    3 die zich afvraagt waarom het nodig is om de "batterijen"voor elke vlucht te laden

    ik ben zelf begonnen met een "snoopy" 2.40 meter span en met een mvvs 26cc benzine
    omdat ik er gek van werd om met kleine zenuwachtige toetellen te vliegen
    en de snoopy zo rustig was dat als je hem recht voor de baan legt hem zo binnen vliegt

    toen eenmaal snapte dat als hij op je afkomt de besturing anders was
    ben ik overgestapt naar een extra 300 met boxer 50cc
    vloog idem dito hetzelfde aleen wat sneller in de bochten
    hierna was ik geen beginner meer volgens velen.......... 8)

    er is veel te leren en ja ook over turbines

    maar af en toe zie ik gewoon dat turibnes aleen maar voor de elite zijn
    dat denken ze tenminste
    als ik met mijn jet trainer kom lacht iedereen omdat ze niet kunnen geloven dat zo iets vliegt
    totdat ik een f16 inhaal , en na 12 minuten nog altijd vlieg
    en bij de landing geen wielen er onderuit vlieg
    ik heb nu zo vaak al gezien op shows waar een jet deed landen en direkt al een poot afbrak die toch zo,n 100 euro kost
    dat is niet leuk , weekend voorbij
    pampa,s was een voorbeeld


    grt Sandor
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tja, zonder namen te noemen, in mijn ogen mensen die op een veilige en verantwoorde manier omgaan met hun spullen en die dit zeer goed kunnen overbrengen op een beginnnende turbinevlieger.

    1, daar zijn we het dus samen over eens
    2, Hmm vreemd als ik rechts stuur dan gaat mijn model ook naar rechts :wink:
    3, moet dat dan :wink:. ik maak meerdere vluchten met een accu pakket voordat het weer aan de lader gaat. Dit vinden wel meer mensen vreemd, maar dat komt denk ik door de Lipo's die ik gebruik. En vluchten van 40 of meer minuten met motorloop wordt niet overal gewaardeerd, zeker niet als ook nog anderen op dezelfde frequentie zitten.

    Is inderdaad ook een zeer goede leskist voor een beginner. Ik heb het naderhand ook beter geleerd met een grote zware beginnersbak.

    Dan ben jij nummer 4 die ik ken die dit geflikt heeft in alle jaren dat ik aan modelbouw doe.

    Het is inderdaad niet alleen voor de Elite. Maar op dit moment is de prijs voor een turbine dusdanig hoog dat ongeveer 90% van de modelbouwers zich deze aanschaf nog niet kunnen veroorloven. Maar als jij dit wil veranderen dan zal iedereen dit met vreugde ontvangen.

    Dat wat jij dan beleeft met je Jet trainer dat beleef ik al enkele jaren als ik weer met een van mijn nieuwe creaties op het veld kom of bij een andere club ga vliegen.

    En op de Pampa's heb ik helaas 2x een buitenlanding moeten maken met mijn "Jet model". 1x op zaterdag met als oorzaak denk ik een storingspuls waardoor het model effe raar deed en hierdoor de vleugel brak. Schade natte voeten en een gebroken vleugel maar wel te repareren. Op de zondag gebeurde mij dit weer en weer in dezelfde hoek van het veld. Schade op zondag weer een gebroken vleugel en nu geen natte voeten meer. Heb het model toen door een van de Pampa leden laten ophalen. Gelukkig woog mijn jet model maar 150 gram en kon het op die wijze niet veel schade aanrichten als het de verkeerde kant opgegaan was.
     
  5. Gecko265

    Gecko265 Guest

    weet iemand toevallig een (paar) leuke site(s) met goede filmpjes van jets in actie??
    Ik heb breedband, dus grootte van bestanden maakt niet zo veel uit.
     
  6. Erik van Dijen

    Erik van Dijen In Memoriam PH-SAM

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Hilversum
    Op www.airworld.de staat een aardig filmpje.

    Trouwens de AMT Mercury en Pegasus zijn met auto-electric start te leveren.Dus geen persluchtflessen etc.meer!

    Gr. Erik.
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Hoi,

    Kijk hier maar eens naar: www.jetshop.biz , ga dan naar productoverzicht, klik op modellen, klik op jets, klik op sport, ga naar de Super Reaper en kies dan bij dat model op meer details.

    Je ziet dan de mogelijkheid om uit 4 clips te kiezen.

    Succes van een toevallige passant.

    Groet,

    Rene
     
  8. Erik van Dijen

    Erik van Dijen In Memoriam PH-SAM

    Lid geworden:
    12 okt 2003
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Hilversum

Deel Deze Pagina