Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnet even de lokatie bepaald waar de flapservo`s moeten komen en meteen even de laatste delen van de ribben afgezaagd:
jet27.jpg

Heb gister ook de veertje ontvangen voor het landingsgestel dus daar gaan we komende week ook weer mee aan de gang.

Hoop dat de wielen intussen ook al aangekomen zijn........

Weer iets kleins gedaan.

Op de achterste ligger is een nieuw stukje multiplex geplaatst om de kieren te verkleinen.
En toen met wat gewichten tegen elkaar gedrukt en vastgelijmd, eerst met alleen dikke secondenlijm en toen daarover een met een stukje glasmat.
jet28.jpg

Eens kijken of dit eeen stuk beter uitpakt.

dit gaat helemaal goed komen berto,
uiterlijk ziet de kist er wel strak uit he?
erg jammer dat er aan het innerlijk te weinig aandacht is geschonken, maar de kit is in goede handen;)

En weer terug bij af ;-)
Niet helemaal want het zit alweer :-)

Ik heb net het geheel weer losgesneden en opnieuw gelijmd omdat ik er niet helemaal tevreden over was.
Zoals ik het namelijk vanmiddag had zitten kwam er een lichte deuk te voorschijn in de bovenzijde van het vleugelstuk.

Niet veel maar toch.

Ik heb het gelijmde losgesneden, en nu opnieuw gelijmd (met glasmat natuurlijk weer) zonder de gewichten erop.
Nu blijft de bovenzijde van de vleugel wel mooi doorlopen :D

Ik heb 1 strut werkend, er zitten nu nog te dunne boutjes in maar dat wordt aangepast:
gear16.jpg

gear17.jpg

Nr 2 schiet ook lekker op, die krijg ik morgen ook wel zover af.

nr 3 is kompleet anders, die wordt voor het neuswiel en moet een vork krijgen waartussen het wiel draait.

De Skymaster weer even links laten liggen, zit te wachten op een bestelling van Polyservice dus kan momenteel toch even weinig aan die kist doen.

Dus op naar m`n eerste jetje maar weer :D

Zo ziet het er ongeveer uit als de strut in de wielkast zit:
gear18.jpg

En begonnen aan de versteviging voor het landingsgestel.

Zo was het:
jet29.jpg

En een orgineel spant verwijderd en 2 nieuwe gemaakt:
jet30.jpg

En dan komt het er ongeveer zo uit te zien:
jet31.jpg

jet32.jpg

heel goed

@Berto.

Jij snapt het helemaal zie ik :wink:
Gaat helemaal goed komen, is wat werk maar dan heb je er ook veel profijt van.
Het belangrijkste is dat het landingsgestel kan uitbreken zonder dat de vleugel structuur beschadigd wordt.

Ger (carry on)

Hee Ger,

het is zeker wel wat werk maar daar was ik op voorbereid, lig voor mezelf al voor op het schema (als ik die al heb ;-) ) maar ben steeds meer bezig met het eertse jetje :D

Rick zei:
En als het goed is kan je morgen.... de wielen pas maken ! op de struts
:banana: ik ga de postbode opwachten ;-) Dank je :D

Jaaaa, de bandjes zijn binnen, zal later wat foto`s plaatsen.

We gaan vanavond eens kijken hoe het 1 en ander uitvalt, voor mijn gevoel zijn ze wat te klein en kan het wel eens zo wezen dat ik 1 van deze wielen ga gebruiken voor het neuswiel en voor de hoofdwielen een 10 - 15mm groter ga (afhankelijk van hoe de strut precies uitkomt maar 75mm zou nog moeten kunnen).

En hier de bandjes:
gear19.jpg

En zo in de wielbak:
gear20.jpg

Ik heb bij deze besloten om 1 van deze wielen te gebruiken als neuswiel en voor de hoofdpoten 70 of zelfs misschien 75mm wielen te nemen.

Zit te denken aan de losse bandjes van Graupner:
175.H.jpg

En hier zelf wielhelften voor te draaien zodat ik deze meteen kan aanpassen voor de eigenbouw remmen :-)

Yep :-(

Hier een 70mm wiel, die zou ik zo kunnen toepassen:
gear22.jpg

En een 75mm wiel, die maat wil ik gaan gebruiken maar dan zal ik de strut iets moeten modificeren zodat de as in 1 lijn met de retract staat, denk dat ik dat net ga redden :-)
gear21.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back