Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik ga proberen voor de 75mm te gaan.

Je bedoelt diegene met alu velgen? nee zijn zeker niet standaard, heb ik gekregen van Rick.

Even snel wat anders uitgevogeld ivm de wielen.

De orginele alu vleugelbuizen (buisjes eigenlijk) worden vervangen door een 1000mm carbon pijp.
jet19.jpg

Deze pijp zal echter door de wielkasten lopen en dus mogelijk in de weg zitten van de wielen.

Dus even de pijp gemonteerd en een 75mm moet dan nog goed uitkomen :-)

jet33.jpg

jet34.jpg

Vanmiddag op het werk alle rompspanten eruit gebroken en afgewerkt + luchtinlaten eruitgedremeld:
jet35.jpg

Het voorste spant zou er ook nog uit moeten maar die blijft bijna zeker weten zitten.
En de kleine stukjes spant links en rechts moeten er ook nog uit.

En de flapservo ruimte vrijgemaakt:
jet36.jpg

En dit moet de versteviging worden voor de neuspoot:
jet37.jpg

En al een stukje voor de neus open gemaakt:
jet38.jpg

mooie foto,s berto,je gaat met deze kist een hoop plezier beleven weet ik zeker,als je er net zo mee gaat vliegen als gerritjan broekhuizen,mag je wel flink wat brandstof meenemen,de kist vliegt voortreffelijk.

Hee Henk,

Ga er wel van uit dat er veel plezier mee te beleven is.
de kist schijnt heerlijk te vliegen.

Ik denk dat ik alvast maar brandstof moet gaan inslaan ;-)

hij vliegt inderdaad heerlijk berto,heb erzelf ook even mee geknuppeld.nadat gerritjan wat geexperimenteerd heeft met de flaps,is tie op een klein veld goed binnen te brengen.ikzelf vlieg met de thundertail,ook een dubbelstaartkist,met de r.mt.turbine(mijn broer)hebben we dit jaar ook een hoop aan plezier beleeft.we gaan hem nu uitrusten met autostart(t.j.t)dus eerst weer lekker uittesten op testbank.wie weet komen we elkaar een keer tegen op een of ander veld,ik kan je nu al zeggen als je een keer een turbine kist gestart en geland hebt,ben je verkocht

Denk dat we elkaar zeker wel eens tegen gaan komen hier of daar, zodra ik de kist een beetje ken is het namenlijk ook de bedoeling om de diverse jetmeetings in Hollandia te gaan bezoeken voor relaxt jet vliegen met anderen :-)

Er moet vandaag weer gewerkt worden maar door het "slechte" weer wordt er niet gevlogen en kan ik naar hartelust hobby`en (wordt er nu dus voor betaald ook nog ;-) ).

Naast de cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair-25 ben ik ook rustig wat aan de romp aan het doen van m`n jetje.

Had gisteravond de neuspoot bevestiging gemonteerd en ook van de hoofdpoten de ribben vastgelijmd.
Heb vandaag op het werk al deze verbindingen voorzien van een stukje glasmat voor de extra stevigheid en dat werkt prima zo te voelen.

Morgen weer werken en met het opgegeven weer zal dat wel weer betaald hobby`en wordne :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
De verstevigingen voor de hoofdlandingsgestellen bijna gereed:
jet44.jpg

En dit wordt de servo/ontvanger/ontvangerakku/luchtfles en weet ik wat nog meer voor een houder:
jet45.jpg

Onder het voorste gedeelte zal de neuspot opgeborgen zitten,
onder het achterste gedeelte zit in het midden de stuurservo, Links en rechts is er ruimte voor een luchtfles (zal er zelf maar 1 toepassen).
Bovenop de houder komen de ontvanger, landingsgestelservo (of schakelaar), wielremservo (yep komt erook op), schakelaars, en weet ik wat er nog meer bij komt kijken.

En zo moet ie ongeveer in de kist komen:
jet46.jpg

De bovenste plaat is verwijderbaar , echter hij zit zo gemonteerd in de kist dat je niet meer bij de voorste schroeven kan.
Eens even kijken hoe we dat gaan oplossen, heb wel een ideetje maar dat komt wel.

Complimenten dat past allemaal wel super mooi zeg! Heb je die ribben eerst allemaal zelf ontworpen/afgemeten en uitgezaagd, of zijn het kan-en-klaar mallen?

Alleen hoe gaat het nu met de luchtstroom? Want zoals ik zie zit de tank langs de luchtinlaten of niet?

De spanten zijn ontwikkeld door een modelvlieger die deze kist helemaal heeft gemodificeerd.
Deze tekeningen heeft Digitech toenertijd overgenomen en hun leverden toenertijd zo`n turbine modificatie set met passende 2 liter tank.

Ik heb het geheel zo van Richard overgnomen en dat was ook een reden om die van richard te kopen ipv een "nieuwe" zonder zo`n modificatieset erbij.

In de spanten zelf zitten voldoende gaten om de turbine te voorzien van lucht.

En zelf een kleine aanpassing gemaakt.

De plaat zou verwijderbaar moeten zijn om makkelijke rbij de sturrservo en de luchtflessen te komen.
Echter zou dit niet mogelijk zijn geweest door de voorste schroeven die niet bereikbaar zijn zonder gaten in de rompneus te boren.

Ik heb het nu zo gemaakt dat de plaat voor in 2 uitsparingen schuift en ik hem achter gewoon kan vastschroeven, eenvoudig en simpel.

Ook heb ik aan ieders zijde een langsverstijver geplaatst zodat het hele frame wat stijver wordt.
jet49.jpg

En alle rompspanten zitten "vast", nu allemaal nog van een hoekje glasmat voorzien en dan is de romp bijna kompleet :D
jet50.jpg

jet51.jpg

jet52.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back